Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.U mnie mały zonk.Wszystko już na miejscu i gra cudnie,ale tylko 40 sekund i wyłącza się.Wyłączam i włączam radio,znowu gra ale tylko 40 sekund. Nie wiem co się dzieje.Znalazłem podobny problem na forum,ale bez odpowiedzi.
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Maciej V8 Ale co konkretnie przestaje grać? W ogóle cisza w radiu czy tylko wzmacniacz i sub się wyłączają i gra sam przód?

Ciężki temat, chyba najlepiej będzie odwiedzić jakiegoś szpenia od Car Audio żeby to ogarnął bo tak to może być ciężko z tym.

Swoją drogą to trochę dziwne zachowanie, chyba że coś się przegrzewa czy coś... nie mam pojęcia.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Elektonik, miałem na myśli gościa co naprawia telewizory i sprzęt audio, jak nie jest głupi to bez problemu zrobi.

Oczywiście można to samemu zrobić. O ile dobrze pamiętam na złączce jest 12 bolców, 8 z nich odpowiada za głośniki w wooferze. Po dwa bolce trzeba zmostkować, czyli na jeden głosnik przypadają 4 bolce, a to z tego względu że głosniki te jak pisałem wcześniej są dwucewkowe, czyli z tych 4 bolców wychodzi tak, jak byś miał dwa plusy i dwa minusy na jeden głośnik, czyli w konsekwencji po zmostkowaniu wychodzi Ci jeden plus i jeden minus. Jeśli chcesz sprawdzić które to są bolce aby je zmostkować, najlepiej jest rozkręcić woofer i podłaczyć bateryjkę aby zobaczyć który głośnik i jak się wychyla (pracuje), no i na końcu wyprowadzić już kabelki ze złączki do wzmacniacza.

Mnie taka przeróbka kosztowała 20 zł jak pisałem wcześniej, więc nie chciało mi się bawić w lutowanie i wyprowadzanie kabli.

 

Konwenter Cinch - coś takiego jest ci potrzebne, gdy w oryginalnym fabrycznym radiu nie masz wyjście na cinch (tak jak jest w naszym przypadku) a takim właśnie konwerterem je tworzysz podłączając 4 kebelki pod tylne głośniki przy radiu i jeden przewodzik pod masę, no i w ten właśnie sposób zyskujesz wyjście cinch, czyli sygnał dla wzmacniacza.

Są takie wzmacniacze co możesz poprowadzić kabel sygnałowy bezpośrednio z tylnego głośnika, jest to na pewno troche mniej roboty, ale moim skromnym zdaniem to nie to samo co dwa odrębne kanały biegnące przez cinch-e.

 

Mam nadzieję że rozjaśniłem trochę sprawę :-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Rozjaśniłeś i to sporo.

A powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa podłączenia tego DSP do wzmacniacza i wzmacniacza do radia? Po zrobieniu wyjść Cinch i przerobieniu wtyczki tak jak opisałeś wyżej wszystko jest Plug & Play? Wystarczy podłączyć wtyczki i gra? Czy trzeba dorabiać jakieś wtyczki, piny, konektorki czy inne duperelki?

 

I ostatnie, czy można mieć jednocześnie el.roletę szyby i DSP?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, u siebie nie robiłem oryginalnego DSP jak to jest w lepszych wersjach audio. Kupiłem normalny wzmacniacz z np Alledrogo, od radia kabelki cinch i jeszcze jeden cieniutki musisz poprowadzić rozruchowy dla wzmacniacza do bagażnika. Ja rozebrałem cały tunel środkowy aby dobrze poprowadzić przewody by nie były widoczne. Reszta to juz powinna byc oczywistość, zasilanie z ako, masa itd.

Nic nie musisz więcej kombinować, jak wszystko dobrze będziesz mieć zrobione to zagra na pewno.

 

Myślę że roleta nie ma tu nic wspólnego, jednak woofer jest w bagażniku a żeby go przykręcić to i tak musisz zdemontować tylną półkę.

Następnie trzeba wybić młotkiem dwa kółka w blasze która ukaże Ci się zdemintowaniu półki, te dwa otwory to wyjście dzwięku z woofera przez tylną pókę.

Zreszą poradzisz sobie na pewno :-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Elektryczna roleta i subwoofer nie koliduja ze soba. Tak jest u mnie.

Zeby zamontowac fabryczny subwoofer nie potrzeba demontowac tylnej polki, wszystko robi sie od strony bagaznika.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Arecki - niestety muszę Cię rozczarować. Jeśli nie masz oryginalego DSP w aucie, a chcesz założyć woofer to niestety musisz zdemontować półkę, gdyż pod nią są zaślepki metalowe jak i wygłuszające - jak pisałem wcześniej. Poza tym aby to się wszystko dobrze trzymało, to przecież trzeba zastosować normalne śruby mocujące z nakrętkami, najlepiej samo kontrującymi się, aby pod wpływem drgań jakie wysyła woofer w czasie swojej pracy, nic sie nie poodkręcało z czasem.

Taka jest moja strona w tej kwestii - jak ma coś być dobrze zrobione, to trzeba niestety się trochę się pomęczyć. Na dniach przerabiałem ten temat i wiem co mówię ;-)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Mniejsza o to czy trzeba demontować półkę czy nie, demontaż półki to żaden problem.

 

Jakie parametry powinien mieć wzmacniacz do takiego suba z systemu DSP?

Wiecie może jakie parametry mają głośniki z suba DSP? Może od razu zastąpić je jakimiś lepszymi jakościowo głośnikami i ciut mocniejszy wzmacniacz wstawić?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

No to nie wiedzialem wszystkiego :duh:

Suba demontowalem, bo popuscily srubki na obwodzie skrzynki i sub pierdzial nieznosnie.

Faktycznie, jezeli nie bylo go wczesniej w autku, to zapewne srub mocujacych tez nie ma...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Trzeba jeszcze dodac ze w e39 byly dwa rodzaje subów. U siebie mam tzw zestaw M Audio - czyl;i dwa 20cm glosniku pod tylną półką, a stosowano jeszcze suby Nokii w plastikwoej obudowie. Do org DSP wymagany tez jest wzmak DSP, dodatkowa wiazka, cyfrowa zmieniarka (jednen przewod) i radio z obslugą dsp (nie do dostania). Wszystkie glosniki są napedzane przez wzmak w bagazniku.

Xdrive

Koder

Opublikowano (edytowane)
Witam.Na początek,kolego e46,małe sprostowanko,każda zmieniarka ma wyjście,jak to nazwałeś,cyfrowe.Opisywałem to w tym poście. Edytowane przez Maciej V8
Opublikowano
e46 a który zestaw jest lepszy? Tzn chodzi mi o sam sub, czy ten od DSP w plastiku czy te 20cm głośniki z zestawu M\\\ ?

 

Moim zdaniem lepsze jest //m audio.

Xdrive

Koder

Opublikowano

Ten plastikowy tez niezle hula. Nie mialem mozliwosci porownania.

Trzeba tylko dobrze dokrecic srubki na obwodzie skrzynki, bo nie gra bez tego najlepiej. Z czasem samoistnie sie odkrecaja.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Niezly pomysl :cool2: Loctite do gwintow :cool2: Nakretki z zabezpieczeniem nie podejda, bo sa to wkrety.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam.Problem z wyłączaniem się nadal nie rozwiązany.Wymiana głośników na oryginały dsp nic nie dała,dźwięk nadal ginie po 40 sekundach.Sprawdzone już wszystko.Sygnał wzbudzenia i tym podobne.Nie mam już pomysłów.
Opublikowano
Witam.Dziś dowiedziałem się dwóch rzeczy. Moje auto to początek produkcji,a wzmacniacz wyjęty został z auta po lifcie i niby tu się komponenty gryzą. Druga możliwość to info od kolegi z forum,że trzeba wzmacniacz przypisać do auta.Pytanie brzmi czy ja mogę ten swój poliftowy przypisać u siebie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Totalne bzdury. Wszystkie wzmacniacze DPS w e39/e53 są kompatybilne. Gdybyś poszedł dziś do ASO i poprosił o nowy to dostaniesz z końcówką numeru częsci 977 - nigdy nie oferowany seryjnie w e39, był wkładany w końcówce produkcji e53 X5.

 

E39 to nie E60, wzmacniacz nie jest kodowany pod konkretny samochód.

 

Spóbuj tego:

viewtopic.php?f=72&t=162964&p=1168181#p1168181

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/48709-very-happy-fixed-my-dsp-problem.html

Opublikowano
Witam.Robiłem ten reset i lipa.Jeśli go dobrze przetłumaczyłem to 1-włożyć kluczyk ale nie przekrecać 2-włączyć swiatła 3-odpiac aku 4-wyjąć bezpieczniki 7 i 41 5-czekac 5 minut 6-poskladac wszystko do kupy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam.W końcu szczęśliwy finał DSP działa,okazało się,że miałem uszkodzony procesor we wzmacniaczu.Podsumowując; miałem Top-Hifi z małą navi Mk1. Dokupiłem subwoofer noki,wzmacniacz (philips z Bmw e38 z 95 roku) oraz wiązkę. Cała instalacja odbyła się w bagażniku i tylko w nim. Nic nie musiałem kodować.Głośniki w kabinie zostały stare z mojego zestawu. Wszystko gra na dość dobrym poziomie,subwoofer nie wytwarza jakiś potężnych ciśnień,ale naprawdę dobrze udaje głośne granie.Jestem naprawdę zadowolony.Koszty jakie poniosłem: subwoofer z tapicerką,wiązka,radio(bonus) i wzmacniacz(zepsuty jak się okazało)-475pln, wzmacniacz philips-100pln+20pln za paczkę.Łącznie 575pln minus 200pln bo sprzedałem radio.Ogółem 375pln i trzy godziny pracy.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Chcialbym odswiezyc temat dsp. posiadam e39 touring 530d z99r. Mala nawi z dsp. Problem polega na tym ze po wlaczeniu radia graja tylko glosniki wysokotonowe czyli piszczalki, niskotonowe i oryginalna tuba nie graja w ogole. po diagnozie magikow okazalo sie ze padly koncowki mocy na wzmaku ale nikt nie chce sie podiac naprawy. Chcialem zakupic drugi wzmak ale ciezko dostac uzywany o tych samych numerach no i slyszalem ze o innych numerach moze nie zadzialac poprawnie. Walcze juz z tym dobre 2miechy i pomysly mi sie skonczyly.... a moze Wy macie jakies???? pozdrawiam
Opublikowano
Witam. Chcialbym odswiezyc temat dsp. posiadam e39 touring 530d z99r. Mala nawi z dsp. Problem polega na tym ze po wlaczeniu radia graja tylko glosniki wysokotonowe czyli piszczalki, niskotonowe i oryginalna tuba nie graja w ogole. po diagnozie magikow okazalo sie ze padly koncowki mocy na wzmaku ale nikt nie chce sie podiac naprawy. Chcialem zakupic drugi wzmak ale ciezko dostac uzywany o tych samych numerach no i slyszalem ze o innych numerach moze nie zadzialac poprawnie. Walcze juz z tym dobre 2miechy i pomysly mi sie skonczyly.... a moze Wy macie jakies???? pozdrawiam

Mam taki wzmacniacz na części.Odezwij się na priv. Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przepraszam ze dopiero teraz ale problem rozwiazany-padl wzmak-koszt naprawy 500pln i znalazlem tylko jednego kolesia w Polsce ktory to robi w Warszawie.Teraz gra naprawde ladnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.