Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam mały problem z autkiem a może niemały.

Otóż zaczęło się od głuchych stuków przy zmianie biegów i drżenia sprzęgła przy wciśnięciu go do samego końca, nawet czasami zdarzało się coś takiego jakby sprzęgło wpadło do środka .

no a po krótkim czasie niemiła niespodzianka... nie mogę wrzucić żadnego biegu na odpalonym silniku, natomiast na zgaszonym mogę je wdusić ale jak odpalam auto w czasie gdy mam wrzucony bieg i wduszone sprzęgło auto nagle rusza w chwili odpalania tak jakby sprzęgło wogóle nie było wduszone (a było).

słyszałam różne opinie mechaników:

- koło dwumasowe

- łożysko przy sprzęgle

czy ktoś miał już taki problem?

jesli tak to jakich firm kupować części: LUK, Sachs czy inne?

z gory dzieki za pomoc

Karolina

Opublikowano
Właśnie pozbyłem się tego problemu - dokładnie jak u kolegi wyżej - winowajcą był docisk w którym poszedł nit. Cena sprzęgła z dociskiem nie powala na kolana, a jak masz benzyniaka, to pewnie i dwumas jakiś przeraźliwie kosztowny nie jest.
Opublikowano

Koszt zależy jak dla kogo, ale dla mnie troszkę jest, gdyż kupiłam auto 2 tygodnie temu i po tygodniu autko stoi :cry: , nawet oleju nie zmianiłam, jeszcze rejestracja i ubezpieczenie.

ślicznie dziekuję za pomoc i mam nadzieje, że dwumas jest ok i będzie mniejszy wydatek, bo za tydzień na wakacje :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Autko odebralam od mechanika, naszczęście okazało się, że to tylko sprzęgło, ale jeżdzilam nim teraz kilka dni i dwa razy mi się zdarzyło jakby pedał sprzęgła wleciał bardziej do środka, wtedy nie mogę wrzucić jedynki i jest taki zgrzyt. czy ktoś z was wie co to by mogło być?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

prawdopodobnie mam podobny problem co koledzy, czyli przy zmianie biegów między wstecznym a jedynką słychać jeden stuk i nie wiem czym to jest spowodowane, luzem na wale czy czymś innym?

 

Teraz druga poważniejsza sprawa, która stała się z dnia na dzień, wczoraj jeździłem, dzisiaj już nie umiałem ruszyć

podobnie jak piszą koledzy na zgaszonym silniku biegi wchodzą bardzo lekko, natomiast gdy odpalę auto, to po wciśnięciu sprzęgła do końca słychać jak by coś sie kręciło jakieś tarcze i w dodatku lekko piszczy jak popuszczę sprzęgło 1-1,5cm kręcenie ustaje i piski też ale najgorsze jest to, że czy piszczy czy nie, to nie można wbić żadnego biegu, momentalnie czuć opór i auto lekko rusza jak próbowałem ruszać drążkiem i na siłe wbić bieg, to zaczynało zgrzytać po zębach

 

Więc teraz pytanie do Was, znających się na rzeczy, z opisanych objawów, co to dokładnie może być? żebym wiedział co zamówić i orientacyjnie ile ta przyjemność będzie mnie kosztowała?

Opublikowano
Dzisiaj po powrocie z pracy wsiadam do auta i biegi wskakują normalnie jednak nadal słychać piski przy wciśniętym sprzęgle i podejrzewam że jak będę jeździł i się zagrzeje to chyba całkiem możliwe że znowu coś zablokuje wczoraj jeszcze do nocy czytałem forum i wywnioskowałem że jest to raczej sprzęgło ale czy sama wymiana sprzęgła pomoże czy trzeba jeszcze koło dwumasowe wymieniać? albo co dodatkowego przy okazji należy wymienić??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana sprzęgła rozwiąże problem, ale komplet czyli tarcza, docisk i ewentualnie łożysko (nie wiem jak jest z łożyskiem w bmw bo nie rozbierałem). Winowajcą może być tak samo docisk jak i sama tarcza. Miałem kiedyś identyczny problem w innym aucie. Po rozebraniu wszystko wyglądało ok, ale po dokładnej analizie okazało się że w środku tarczy pękł malutki kawałek metalu i luźno latał... Wymiana kompletu rozwiązała na dobre problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.