Skocz do zawartości

E91 Problem z klimą - biały proszek.


Rademenes.75

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

kupie parownik do nagrzewnicy denso ewentualnie poszukuje źródła gdzie można kupić. Przeszukałem oferty polskich sklepów i dostępny jest jedynie oryginał z ASO ;(

 

Na zagranicznym ebay parownik jest dostępny w cenie 80 - 150euro + przesyłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem świeżo po wymianie parownika i potwierdzam poprzednie wypowiedzi, że tylko wymiana jest sposobem na biały proszek. Po wymianie klima działa na pełnych obrotach i nic nie sypie.

 

czas wymiany 14godzin, rozłożone na 3 dni

koszty:

- nowy zamiennik parownika - 380zł

- robocizna 0zł - sam wymieniałem. Wymiana nie jest tak straszna jak wygląda.

 

Po wymianie brak śladów demontażu deski, wszystko działa i nie skrzypi ;)

 

Wnętrze pod zdjęciu deski

http://zapodaj.net/d4efa1f46c9f6.jpg.html

 

Wnętrze po wyjęciu nagrzewnicy

http://zapodaj.net/ec8c6cc7ae591.jpg.html

 

Wadliwy parownik denso

http://zapodaj.net/6663ab09d6115.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gdzie można kupić zamiennik parownika DENSO? Bo 1500 w ASO to trochę sporo. Kurcze z dnia nadziej zaczęło mi sypać, wcześniej pojawiały się tylko pojedyńcze pyłki. Może spróbować wypłukać jakąś pianką te wloty i parownik, żeby usunąć ten nagromadzony proszek? Potrzebny jest mi parownik o numerze 64119179802?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u Siebie zaobserwowałem jakiś dziwny biały dym :) od strony pasażera .... eh . też ktoś coś takiego miał ?

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy jakim przebiegu wam się dzieje coś takiego dzieje ? bo mi przy 251 kkm narazie odpukać nic. A szybciej psikaliście jakimiś preparatami na ten parownik ? może przez te preparaty wyżarło farbe i teraz sypie ?

 

ten problem dotyka roczniki 06-07

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, po wymianie parownika klimatyzacji problem z białym proszkiem znika całkowicie. Mój stary parownik po wyjęciu był w wielu miejscach utleniony i wysypywał się z niego ten właśnie proszek, czyli tlenek glinu.

Wymiana nie jest bardzo trudna ale strasznie czasochłonna, mi zajęła około 14 godzin rozłożone na dwa dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, Jestem tu nowy więc na początek pozdrawiam wszystkich użytkowników forum. U mnie też zaczął sypać śnieg z kratek więc szukam porady jak się tego pozbyć. Czytam i widzę, że są tu osoby które we własnym zakresie wymieniły wadliwą część. Z samym rozebraniem konsoli myślę, że dałbym radę ale nurtuje mnie pytanie jak założę już nowy parownik to, czy nie trzeba sprawdzić jakoś szczelności przed zmontowaniem deski. Chodzi o to żeby nie robić tego dwa razy. No i czy przed przystapieniem do rozbierania gaz się jakoś wypuszcza :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed całą wymianą musisz opróżnić cały układ z czynnika w serwisie od klimatyzacji a po robocie nabijesz z powrotem .

 

W moim przypadku nowy parownik był fabrycznie zaślepiony przy rurkach i nabitym chyba powietrzem, po zdemontowaniu zaślepek powietrze uszło co gwarantowało szczelność parownika. Ewentualnie nieszczelność może jeszcze powstać na łączeniu parownika z zaworem rozprężnym, ale to kwestia oringów a dostęp masz z komory silnika. U mnie nie było problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Potrzebuję jakiś sprawdzony warsztat w Krakowie, osobę która podejmie się wymiany parownika klimatyzacji pod deską w E90

Od jakiegoś czasu przestała działać klima, podjechałem do serwisu klimatyzacji, pracownicy nabili Azot do układu po czym zaczeli szukać przyczyny w komorze silnika tj,przewody,rurki, chłodnica klimatyzacji osuszacz, kompresor spryskując płynem z wodą. Co jakiś czas widać jak spada ciśnienie na manometrze a "bąbelków" nie ma.

Można powiedzieć że wykluczyli nieszczelność po stronie komory silnika, diagnoza padłą na parownik pod deską.

Dodam że nie zauważyłem żadnego białego proszku, wewnątrz nigdy nie było i nie ma przykrego zapachu, pamiętam że kiedy klima była sprawna, nabita to co jakiś czas "na światłach" na postoju słyszałem jakieś "syczenie" ze środkowych wylotów powietrza ale wszystko było ok.


Jednak zanim trzeba będzie demontować cała deskę chciałbym aby ktoś powtórnie sprawdził i potwierdził wcześniejszą diagnozę zanim zacznie demontować deskę.

Może macie jakieś sugestie, doświadczenie w tym temacie? Z góry dziękuje.

Jeżeli wiecie o solidnym warsztacie godnym polecenia gdzie podejmą się tej pracy będę wdzięczny za pomoc bo temperatura ..... 30+ ;))


Pozdrawiam Wszystkich i szerokości....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.