Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otóż w moim 323i czasem zapala się CHECK ENGINE. Silnik nie szwankuje, pracuje pięknie, trzyma moc i pali w normie.

 

Po podlączeniu pod komputer wychodzi błąd SONDA LAMBDA rząd 2 czujnik 1. I teraz moje pytanie - co to oznacza w praktyce? Czy "rząd 2" oznacza w 100% że jest to sonda za katalizatorem?

 

 

Obstawiacie uszkodzoną sondę czy też moze zużyty/zapchany katalizator? jakies pomysły, sugestie?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano (edytowane)
Otóż w moim 323i czasem zapala się CHECK ENGINE. Silnik nie szwankuje, pracuje pięknie, trzyma moc i pali w normie.

 

Po podlączeniu pod komputer wychodzi błąd SONDA LAMBDA rząd 2 czujnik 1. I teraz moje pytanie - co to oznacza w praktyce? Czy "rząd 2" oznacza w 100% że jest to sonda za katalizatorem?

 

 

Obstawiacie uszkodzoną sondę czy też moze zużyty/zapchany katalizator? jakies pomysły, sugestie?

 

błąd kolego rząd drugi wcale nie oznacza że jest to sonda za katalizatorem ,jaki masz silnik ? ile sond lambda ? jaki rocznik auta ? jeśli są to cztery sondy ,auto po 2002r to pierwsza i druda znajduje się na kolektorze wydechowym tzn . pierwsza to bank 1 i druga to bank 2 ,z czego bank 1 to połączenie rur wydechowych z 1 i 4 cylindra ,bank 2 to połączenie rur wydechowych z 2 i 3 cylindra ,następnie masz 3 sonde w miejscu gdzie wszystkie wyloty łączą się już w jedną rurę tzn. przed katalizatorem i 4 sonde masz wtedy za katalizatorem .....

...moja diagnoza....jeśli zapala ci się check raz na jakiś czas i sam nie raz znika ,auto jeżdzi normalnie ,ale traci trochę mocy ( i nie dam sobie powiedzieć że jest inaczej ) ,tzn. że musisz sprawdzić kabelki przy samych sondach :) ,ja stawiam na to że przy sądzie przed katalizatorem pękł-urwał się któryś z 6 kabelków-drucików ,bo to nie są normalne plecione przewody ...zdejmij okrycie kebli przy sądzie i dokładnie oglądnij ,lekko wyginaj po kolei każdy kabelek,aż w izolacji poczujesz luz ..w tym miejscu będzie pęknięty przewód :cool2:

 

...jeśli chodzi o twoją 323i (teraz dopiero się dopatrzyłem :) ) to masz 6-cylindrowy silnik w układzię rzędowym , posiadasz 4 sondy ,w tym wypadku bank 1 to 1 - 2 i 3 cylinder - rząd 1 to sonda na kolektorze wylotowym z góry ,rząd 2 to sonda za katalizatorem ...bank 2 to 4 - 5 i 6 cylinder , rząd 1 to sonda na kolektorze wylotowym z góry ,rząd 2 to sonda za katalizatorem

Edytowane przez GregoryTczew
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
323i 1999 rok, sondy są 4 silnik 2.5 litra M52 6 garnków oczywiscie Edytowane przez Maciek323
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
323i 1999 rok, sondy są 4

już wiem ,dopisałem wyżej ;) sprawdz przewody przy sondach za katalizatorem pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki za szybką radę - czy ten urwany ewentualnie kabel to sztukowac czy go wymienic?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
dzięki za szybką radę - czy ten urwany ewentualnie kabel to sztukowac czy go wymienic?

 

bez problemu można go naprawić :) potrzebny ci będzie miedziany kabelek pleciony i lutownica ...przecinasz przewód w miejscu pęknięcia ,zdejmujesz izolację po 1cm z każdej strony ,nakładasz kloszulke termokurczliwą na jedną ze stron i łączysz kabelkiem miedzianym ,zaciśgasz koszulkę ,opalarką podgrzewasz żeby się zacisnąła ,można jeszcze taśmą izolacyjną zabezpieczyć i gotowe :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czy taki efekt CHECK ENGINE i bład lambdy moze dawac zużyty bądz zapchany katalizator? Auto ma 189 tys km i katalizator pewnie fabryczny, wiec miał prawo sie zużyć.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja stawiam na to że przy sądzie przed katalizatorem pękł-urwał się któryś z 6 kabelków-drucików ,bo to nie są normalne plecione przewody ...zdejmij okrycie kebli przy sądzie i dokładnie oglądnij ,lekko wyginaj po kolei każdy kabelek,aż w izolacji poczujesz luz ..w tym miejscu będzie pęknięty przewód :cool2:

 

 

Obejrzałem dokładnie przewody. Żaden nie wydaje się byc uszkodzony.

 

Po skasowaniu błędów CHECK ENGINE dosć szybko wrócił (po kilkunastu kilometrach). Znowu wyrzuciło bład: sonda lambda rząd 2 czujnik 1 (brak sygnału) oraz 2 inne błędy: ODCHYLENIE MIESZANKI RZĄD 1 oraz ODCHYLENIE MIESZANKI RZĄD 2

 

Co ciekawe auto jezdzi normalnie, nei pali też więcej beznyny. Zrobiłem trase poand 500 km w weekend, średnie spalanie 7,1 litra - czyli na pewno nie za wysokie jak na taki silnik.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

kolego to co zacytowałeś powyżej dotyczy 4 cylindrowego silnika ,a do twojego opis był niżej...czyli miałeś sprawdzić sondy za katem ,są tam dwie na zwężce ..oraz dwie na kolektorze wydechowym z góry (czyli przed katem ),powinno być je widać patrząć z góry na kolektor.

A na kompie byłeś u elektryka ? czy sam sobie sprawdzasz błędy ?

 

rys. układu wydechowego i sondy:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM31&mospid=47638&hg=11&fg=50

 

tu pod nr.9 sondy za katem :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=18_0329&hg=18&fg=10

Opublikowano
Kolego sprawdź czy nie masz czasami pękniętego kolektora (zwłaszcza puszki katalizatora) . Walczyłem z tym błędem dwa lata temu gdy uszkodziłem kolektory w Cro. Skończyło się na wymianie kolektorów które są razem z katalizatorami. Jeżeli chcesz mieć pewność że to sonda czy katalizatora to zamień sondy za katalizatorem miejscami. Jeżeli błąd powróci i zamiast rząd 2 miejsce 1 będziesz miał rząd 2 miejsce 2 to znaczy że sonda padnięta (zresztą nawet wpięcie się w sondę i jej pomiar pokaże czy jest sprawna). Jeżeli błąd pozostanie taki sam jak teraz to musisz szukać przyczyny w kolektorze/katalizatorze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego to co zacytowałeś powyżej dotyczy 4 cylindrowego silnika ,a do twojego opis był niżej...czyli miałeś sprawdzić sondy za katem ,są tam dwie na zwężce ..oraz dwie na kolektorze wydechowym z góry (czyli przed katem ),powinno być je widać patrząć z góry na kolektor.

A na kompie byłeś u elektryka ? czy sam sobie sprawdzasz błędy ?

 

Sprawdziłem przewody zarówno od sond przed, jak i za katalizatorem.

 

Co do kompa to kolega ma komputer KTS i on sprawdzał/kasował mi błędy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
jeśli sprawdziłeś przewody ,to pozostaje tylko opcja zamiany sond tak jak pisze kolega " transporter0 "
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli błąd pozostanie taki sam jak teraz to musisz szukać przyczyny w kolektorze/katalizatorze.

 

Zużyty (nie pęknięty) katalizator też moze powodować wyrzucanie takiego błędu?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha sprawdziłem jeszcze że rząd 1 czujnik 1 to pierwsza sonda przed katalizatorem (dla cylindrów 1,2,3), a rząd 2 czujnik 1 to druga sonda też przed katalizatorem (dla cylindrów 4,5,6).

 

Bylem u elektronika. Robilismy pomiar napięcia sond w trakcie jazdy w warunkach rzeczywistych. Wszystkie 4 sondy pracują dobrze.

 

Wynika z tego że sondy jako takie są sprawne. Tylko czasem wyskakuje bład BRAK NAPIECIA sondy RZAD 2 CZUJNIK 1 i wtedy od razu pojawia sie BŁAD SKŁADU MIESZANKI.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawa rozwiązania.

Winny był gumowy przewód idący do kolektora dolotowego, miał jakieś pęknięcie. Brał falszywe powietrze i sonda wariowała.

 

Po wymianie na oryginał BMW pełen spokój, przejechane 200 km i bez wyswietlenia CHECK. Wydaje mi sie nawet że autko troszke mniej pali :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
zawsze tak jest ze nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia powoduja zaburzenia skladu mieszanki, a tym samym odczyty czujnikow powietrza. To rowniez dotyczy nieszczelnosci w ukladzie wydechowym. Czy zdazaly sie okresowe falowania obrotow??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zawsze tak jest ze nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia powoduja zaburzenia skladu mieszanki, a tym samym odczyty czujnikow powietrza. To rowniez dotyczy nieszczelnosci w ukladzie wydechowym. Czy zdazaly sie okresowe falowania obrotow??

 

Bardzo delikatnie sobie zafalowały dość rzadko wolne obroty, ale to tak w przedziale 100-200 obrotów nie więcej.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.