Skocz do zawartości

Skrzypienie przy skręcaniu e32


TomaShek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem polegający na skrzypieniu podczas skręcania kołami. Nie wiem co może być przyczyną. Myślałem że to pompa przez stary płyn do wspomagania, który wymieniłem na nowy - wcześniej pompa piszczała teraz cichutko. Gdy miałem koła przednie w górze i zdemontowałem pasek od wspomy skrzypiało podczas kręcenia po podłączeniu pompy skrzypienie ustało. Gdy samochód opuściłem - znowu się zaczęło. Najdziwniejsze jest to, że gdy silnik jest zimny jest cisza jak makiem zasiał, nawet jak temp będzie na pionie też jest cicho, dopiero po ok 10min od jazdy na pionie się zaczuna :(

Co może być przyczyną, miał ktoś taki przypadek? Jest to bardzo denerwujące :evil: a tak skrzypieć nie może ;)

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co mi przychodzi na myśl to tylko pompa lub nieprawidowy olej w pompie

 

Też myślałem, że to może być wina pompy albo płynu. Płyn zmieniłem na LHM powinien być CHF11S ale wcześniej był wlany ATF cały czas jeździła i było dobrze a teraz wlewając CHF11S mógłbym rozszczelnić układ :( Pompa - jak koła przednie były w górze i ściągnąłem pasek z pompy wspomagania to skręcając kołami w powietrzu skrzypiało ale już ciszej.

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie napisałeś najważniejszego czy wspomaganie działa ok tak jak przedtem, czyli bardzo płynnie, może pompę blokować zużyta maglownica. Poza tym, czy nivo nie jest za twarde i czy masz sprawną gruchę od hamulcy. Każde z tych elementów jak są niesprawne mogą zabić pompę. Ja jeżdżę na LHM, wcześniej był ATF i ciągle ok. Jeżeli pompa wyje po zmianie oleju to znaczy, że albo się zapowietrza, trzeba odpowietrzyć, albo umarła i trzeba wstawić nową, raptem 100 PLN za używkę.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzypi tylko przy włączonym silniku czy także jak wyłączysz i kręcisz na postoju? Jeśli to drugie także to może nie pompa tylko coś z układu kierowniczego. Miałem raz taki problem po wpadnięciu w dziurę, szukałem przyczyny pół roku mi. w poduszkach amortyzatora i przekładni kierowniczej, problem znikł gdy na drążku środkowym pojawił się lub i wymieniłem go - jak się okazało to właśnie on skrzypiał. A co dziwne to zaczęło skrzypieć 200 km bo jego wymianie. Drążek był firmy OCAP. Nie wiem czy fabrycznie wadliwy czy uszkodziłem go tym wjechaniem w dziurę.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie napisałeś najważniejszego czy wspomaganie działa ok tak jak przedtem, czyli bardzo płynnie, może pompę blokować zużyta maglownica. Poza tym, czy nivo nie jest za twarde i czy masz sprawną gruchę od hamulcy. Każde z tych elementów jak są niesprawne mogą zabić pompę. Ja jeżdżę na LHM, wcześniej był ATF i ciągle ok. Jeżeli pompa wyje po zmianie oleju to znaczy, że albo się zapowietrza, trzeba odpowietrzyć, albo umarła i trzeba wstawić nową, raptem 100 PLN za używkę.

Wspomaganie działa jak należy. Nivo jest twarde ale tył po odpaleniu się podnosi, grucha od hamulcy jest zepsuta - ale to wszystko było i cały czas działało.

Pompa przed zmianą piszczała (myślałem że to pasek) ale po zmianie płynu ucichła.

Jak koła przednie były w górze i ściągnąłem pasek z pompy wspomagania czyli pompa odłączona to skręcając kołami w powietrzu skrzypiało na włączonym silniku.

Najdziwniejsze jest, że na zimnym silniku nic nie słychać.

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli skrzypiało na odłączonej pompie to znaczy, że skrzypi magiel lub elementy układu kierowniczego. U mnie było podobnie kiedyś skrzypiało jak stary tapczan przy skręcaniu i się okazało, że to był zatarty sworzeń łącznika stabilizatora, a doszukiwałem się różnych innych usterek.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.

Pieniądze się "znalazły" to ruszyłem do boju. Na pierwszy strzał poszły amorki do regeneracji już wołały o pomstę. Gdy przód był na cegłach skorzystałem z okazji i powymieniałem to kilka elementów (łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, drążki pomocnicze i drążek środkowy) wszystkie elementy poza łącznikami nie wskazywały na zużycie. Otóż skrzypienie przestastało a powodem był drążek środkowy. Zaryzykowałem ale się opłaciło :) Temat do zamknięcia

Pozdrawiam i dzięki za sugestie.

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.