Skocz do zawartości

E36 316i M43 stuki przedniego zawieszenia przy skręcaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy, podczas skręcania w lewo słychać z przodu metaliczny stuk, towarzyszy mu coś jakby przeskok wyczuwalny w całym aucie. W ostatnim czasie w samochodzie wymienione sporo części: sworznie i tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki i drążki kierownicze, łożyska kół. Samochód nie skrzypi podczas skręcania. Słychać właśnie taki jednokrotny stuk.Podnosiłem kilkukrotnie auto i próbowałem dopatrzeć się usterek. Pojawił się luz kierownicy wyczuwalny wyraźniej po zgaszeniu samochodu. Czuć również kiwanie się kół na boki, w szczególności przy skręcie w lewo. Nie ma luzów góra dół. Jedyne co mi przychodzi na myśl to przekładnia kierownicza. Samochód mocno tańczy na koleinach a kierownica chodzi troszkę topornie. Proszę o jakieś podpowiedzi żeby potwierdzić moje przypuszczenia.
Opublikowano
jakiej firmy montowałeś części?Z Twoich opisów wynika ewidentnie że coś jest nie tak z końcówką.W każdym razie usterki szukaj w układzie kierowniczym
Opublikowano

Sworznie/tuleje Lemfordera, końcówki i drążki kierownicze Maxgear. Dodam iż stuk nie pojawił się od razu po wymianie tylko po około 3-4tys km. Lekkie luzy na maglu były od kiedy kupiłem auto i znikały po odpaleniu samochodu.

 

Tuleje z tyłu przerabiałem już 1,5 roku temu. Założyłem również Lemfordery, jeszcze dodatkowo przed wprasowaniem posmarowałem je klejem anaerobowym do gwintów żeby mieć pewność ze się nie wysuną. Tam jest na 100% ok.

Opublikowano
wiesz moje zdanie takie.Zmien drążki i końcówki na porządną firme i wszytko wroci do normy.Z doświadczenia wiem ze firma Maxgear jest kiepska...
Opublikowano
Dzięki za próbę pomocy, ściągnę gumy osłaniające drążki, wsadzę kogoś za kierownicę, żeby trochę potelepał kółkiem i posprawdzam jeszcze raz. Dam znać jak rezultat...
Opublikowano
wiesz możesz zrobić jeszcze w następujący sposob,rozpędzić się do 50 i mocno zahamować po tym skręć w lewo i zobacz czy nadal będzie ten stuk
Opublikowano

Próbowałem różnych kombinacji podczas jazdy, na bardzo łagodnych zakrętach na płaskiej drodze stuku nie ma, kiedy jednak siła odśrodkowa jest większa(ostrzejszy zakręt) to występuje za każdym razem i z charakterystycznym odczuwalnym małym szarpnięciem budy. Dżwięk melaliczny lekko stłumiony. Zawsze na skręcie w lewo. w Prawo jest cisza.

 

Możliwe żeby lewa łapa silnika była zerwana a ten którymś podzespołem się o coś obijał po prawej?? Przy zakręcie w lewo by się odchylał na zewnętrzną stronę...

Opublikowano

trzeba było tak odrazu pisać.

zobacz czy sprężyna nie jest pęknietą.Co do silnika to raczej odpada,wtedy byłoby to wyczuwalne przy zmianie biegów i ogólnie czuć byłoby wibracje przy jeżdzie

Opublikowano
Kolego auto stoi prosto, sprężyny całe. W poniedziałek podjadę na stację diagnostyczną. Trzeba podnieść pojazd i patrzeć od spodu kiedy oba przednie koła nie mają kontaktu z podłożem i na kanale kiedy mają kontakt. Poszarpać. To chyba jedyne rozsądne rozwiązanie...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
byłem w stacji diagnostycznej. Luzy przekładni głównej zarówno na wejściu od góry jak i na listwie głównej. Pozostało mi jedynie poszukać dobrej używki. Drążki kierownicze okazały się nie być z plasteliny. Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.