Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam czasem problemy z odpalaniem i brakiem mocy na zimnym. Wiem że duży wpływ może mieć czujnik temp. w obudowie termostatu. Pytanie jaki ma opór przy na zimnym silniku a jaki na temp pracy?! Książkowo nagrzany przy 105 st. chyba 11,5 ohm, ale czy jest jakaś tolerancja by było ok i przy jakiej temp zew jaki na zimnym. Przydało by się do diagnostyki zamiast wymieniać w ciemno na nowy za 300 zł. Zwłaszcza że czujnik podający złe opory nie wychodzi na kompie. Czy ktoś mógłby sprawdzić na dobrej Buni?!Z góry dzięki i pozdrawiam. :cool2:
Opublikowano
Sprawdzę jutro rano jak będę na warsztacie, ale o co dokładnie chodzi? bo w termostacie jest grzałka a nie czujnik temperatury. Jakiś czujnik (double temp switch) jest w obudowie pompy wody, najprościej odpal sobie TEST07 na liczniku i w ludzkich wartościach poda Ci temperaturę bo to zdaje się on podaje ją na licznik.
Opublikowano
Są dwa "czujniki" jeden z prawej krągły trzy-pinowy a po lewej wmontowany w ten kielich obejmujący termostat kwadratowy dw-upinowy. Hm... w warsztacie tylko robią bmw dobrze ocenianym tu na forum kolo mówił że są właśnie dwa. Jeden na zegary drugi na komp. Stąd taki mój wniosek . Swoją drogą to ustrojstwo jest połączone takim krućcem z termostatem.... i jest na nim nadruk 11.5 ohm / 105st C i podgrzewane zmienia oporność!?? Swoją drogą to jestem ciekaw co to za ustrojswo to może dojdę co szwankuje w mojej furce. Bo jak to odłączam to mi lepej pali zimna?! Dla tego tez byłem przekonany że czujnik podający temp silnika na kompa. Będę wdzięczny za wyjaśnienie. Pozdrawiam
Opublikowano

W termostacie jest na 100% grzałka, jesteś (nie)szczęśliwym posiadaczem termostatu ze zmienną charakterystyką :( jest na forum mój post z problemami z temp z moim autem, tam opisałem jak to działa - viewtopic.php?f=75&t=157851#p1130513

Drugi czujnik jest w chłodnicy z lewej strony, też w etk widzę go jako double temp switch, tak samo jak ten w pompie wody ale który jest który? :) Jutro będę rozdłubywał cały układ chłodzenia to sprawdzę czy czasem nie jest tak, że DME podaje temp na licznik a drugi czujnik tylko odpala wentylator od klimy jak visco nie daje rady - jakby to nazwa sugerowała

Opublikowano
Trochę mi rozjaśniło! Chodź sprawdziłem u mnie są bank czujniki jak napisałem... jeden na kielichu przed termostatem dwupinowy - kwadratowy i okrągły trzypinowy zaraz za trmostatem praktycznie nad pompą! przy chłodnicy nie mam! Z tą grzałką brzmi logicznie tylko że takie cienkie przewody do grzałki?! tak czy inaczej jeśli masz możliwość sprawdź opór "ustrojstwa" na kielichu termostatu na zimnym i na ciepłym silniku. Ciekaw jestem wyniku.... nie daje mi spokoju ta nominalna temperatura na trzpieniu z takim ruchomym króćcem łączacym z samym termostatem?! Mi wychodzi na info diagnostyczne.No i po Ch.. ten ruchomy pręcik? Sam termostat tu jest bardziej złożony od eksportowej wersji Wartburga ;) Pozdrawiam
Opublikowano

No i zapomniałem zmierzyć tej grzałki :( Ale czujnik są teoretycznie dwa, a to dlatego teoretycznie ze to jest jeden element - ten w korpusie pompy - podaje temp zarówno na licznik jak i DME, po odpięciu w obu miejscach -30 stopni.

To co nazywasz korpusem z wtyczką w termostacie to jest termostat. tzn to co jest na tym rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/740i-M62/LHD/A/1997/january/browse/engine/waterpump_thermostat/ to 6 to jest jeden element. Nie da się wyjąć termostatu jak w normalnym samochodzie, termostat jest zintegrowany razem z tym korpusem z jednej strony z miejscem na wąż z chłodnicy z drugiej strony przykręcony do pompy nic tam się ze środka bez młotka i przecinaka nie da wyjąć, gniazdko na kabel też jest "zaprasowane" i nie da się tego wymienić ani nic z w tym stylu.

Fakt przewody są dość cienkie, ale jak sam wiesz przy oko 11 omha i 12-14 voltach z instalacji wartość prądu jest w okolicach 1 ampera wiec te przewodziki są w zupełności wystarczające na grzałkę która ma raptem 10-15W.

 

Edit: Udało mi się znaleźć stary termostat:

http://img844.imageshack.us/img844/9664/img6184g.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/1626/img6187z.jpg

Opublikowano
Jesteś GOŚĆ. Musze nad tym usiąść by ogarnąć a właśnie składam moto z 56r więc stoi buńka.. Wielkie dzięki za poświęconą uwagę! Jak doczytam na forum jak wyświetlić temp. z komputera to może dojdę czy to nie czujnik (ten właściwy). Nie chce wymieniać na czuja. A obstawiam że czujnik mi padł. Źle mi pali i chodzi tak jakby czasem miała niewzbogacaną mieszankę do zimnego... Nic pożyjemy zobaczymy. Wielkie dzięki. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.