Skocz do zawartości

525d falowala i juz nie pali


jarek525d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problemik z moim 525d 2002r... podczas jazdy do czasu gdy chodzilo bylo wszystko ok.... pozniej stanelem autkiem i strasznie zaczelo rzucać silnikiem, jakby nie na wszystkie gary chodzila... zgasilem auto po krotkim czasie zapalilem i dalej to samo zaczelem lekko gazowac, jak przekraczala 2tys obrotow silnik rowno pracowal.... no to sobie mysle moze malo paliwka, mialem 10litrow w baku zalane (z bańki)... poszedlem do pracy po 4h wrocilem mowie pojade na stacje doleje do pelna paliwka... wrocilem odpalilem autko i dalej falowalo tak jakby nie chodzilo na jakis gar... zgasilem je ponownie bo zapomnialem kasy na paliwko; :roll: poszedlem do domu po kase a tu psikus autko nie pali... zrobilem test przelewowy faktycznie jeden lal okropnie wiec mojego wyslalem do regeneracji a sobie kupilem uzywke bo potrzebuje auta codziennie... i przyszedl mi ten wtrysk(używka) zalozylem zrobilem przelewowke wszystko jest ok a bunia dalej nie gada... aaa i palilem ja na plaku na plaku gada ale jak przestane psikac to odrazu gasnie... paliwo dostaje na wtryski luzowalem jedna rurke i po wlaczeniu zaplonu czy jak krece caly czas sika... czytalem juz troszke na tym forum i nie wiem czy to ta progowka czy jakis czujnik walu czy walka rorzadu... (czujnik wałka byl wymieniany okolo poltora roku temu).. pomozcie bo naprawde nie wiem co jej jest... a nie chce kupywac w ciemno... nie mam dostepu do kompa:(:(...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może opiszę mój przypadek: na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach falowały obroty do tego stopnia, że silnik potrafił zgasnąć. Czasem odpalał, czasem nie. Po lekturze paru tematów na forum postanowiłem przyjrzeć się czujnikowi ciśnienia w listwie CR. Trop okazał się słuszny - kiedy dochodziło do sytuacji, że nie chciał odpalić, odpinałem ten czujnik, odpalałem samochód i wpinałem czujnik. Czujnik mam nowy i niestety nadal auto faluje. Trop - wtryski. Nie są w stanie idealnym ale nie ma też tragedii więc temat wtrysków porzuciłem. Kolejny trop - tylko, że już wymagający komputera - na pompie wysokiego ciśnienia jest regulator ciśnienia paliwa. W moim przypadku jest on raczej uszkodzony ponieważ powinien być otwarty na 19%-20%. U mnie przycina się na 15% i rozpoczyna się falowanie. W momencie kiedy silnik sam z siebie gaśnie (na skutek falowania) zawór ten otwarty jest na 10%. Jeszcze tego nie wymieniłem ale na dniach to zrobię. Także spróbuj odpiąć ten czujnik na listwie CR i odpalić samochód (ale uwaga - podobno nie we wszystkich silnikach się da tak zrobić, chodzi o moduł sterowania silnikiem - ja mam DDE 4.0, na 5.0 już się nie da). Także polecam sprawdzić, na początek przeczyścić wtyki itp w dwóch miejscach - czujnik ciśnienia na listwie CR i zawór regulacji ciśnienia na pompie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=13_0802&hg=13&fg=15 na tym rysunku elementy 20 i 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie 5 sztuk... nie wiem chyba syfu duzo bylo w bańce jak lalem;p i sie pozapychaly kupilem jedna urzywke jednego zregenerowałem i jeden byl ok dzisiaj odpalila i zaczela chodzic na 5 i tak sobie chodzi;p ale i tak juz zamowilem 4 urzywki... wiec moje bede regenerowal i bedą na sprzedasz....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.