Skocz do zawartości

[e34] M50 525i wymiana termostatu, a wisko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy udało się komuś wymienić termostat w takim samochodzie bez odkręcania wisko? W "sam naprawiam" nie piszą nic o odkręcaniu wisko, ale bez tego chyba nie uda mi się kluczem dojść do dolnych śrub obudowy termostatu. Probowalem odkręcić wisko tłukąc młotkiem w klucz 32, ale piasta się kręci - śliza się po pasku. Jak ściskam pasek, żeby się nie kręciła to nie moge dobrze udeżyć. Probowalem z 15 min bez rezultatu.

 

W jakimś wątku widziałem, że ktoś polecał przecinakiem udeżyć w nakrętkę, czy nie uszkodzę w ten sposób piasty?

 

Myślałem o zdjęciu samego wiatraka ze sprzęgła, ale nie wiem czy to tylk 4 śruby i z głowy, czy coś poważniejszego?

Opublikowano (edytowane)

Ja wymieniałem termostat bez ruszania visco. Wymaga do zręczności palców ale ogólnie może zająć 10 minut jak ma się już wprawę.

Na początek radzę się przygotować na kupno pokrywy termostatu bo to potwornie delikatny element i lubi pęknąć przy dokręcaniu śrub. Chyba że masz aluminiową to nie ma stresu. A jak już pęknie(czego absolutnie nie życzę) to kup alu.

1. Odłączasz węże.

2. Śruby pokrywy odkręcasz grzechotką z przedłużką, jedną z dolnych bez przedłużki ale dłuższą nasadką. Uwaga: dolna śrubka lubi spaść i może się zatrzymać na pasku arbo rolce poniżej. Pomóc może ściągnięcie obudowy wiatraka jeśli się da.

3. Pokrywę termostatu wyciągasz z prawej strony auta. Trzeba zwrócić uwagę czy termostat został przy silniku bo może się wysuwać i blokować. Troszkę prób przy ustawieniu kąta w miarę wyciągania i wychodzi dość łatwo. Samo wyjęcie to może minuta zabawy. Wiatrakowi nie stanie się żadna krzywda.

Voila!

Edytowane przez K9Darek
Opublikowano
Dokładnie tak, jak kolega wyżej pisze, jeżeli masz plastikową, to najlepiej już zamów sobie alu pokrywę termostatu http://allegro.pl/nowa-metalowa-obudowa-termostatu-bmw-3-e36-5-e34-i1669987676.html bo na bank Ci pęknie (niedawno miałem okazje sam się o tym przekonać) kupiłem na w/w aukcji i jestem zadowolony. Jakość produktu bdb, szybka dostawa także polecam.
Brokatrot Metallic
Opublikowano

ok dzieki za odpowiedzi,

za ktoryms razem puscilo mi wisko wiec mam spokojny dostęp. Jak pęknie to zamowie faktycznie alu ale na razie sprobuje z tą.

 

Jeszcze pytanie o tą kanciastą uszczelkę obudowy termostatu. Probować założyć ze starą czy obowiązkowo wymieniać?

 

nr 8 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/g/8.png

Opublikowano
Jeśli poprzednia jest w dobrym stanie to niekoniecznie. Ja musiałem dać starą bo nowych nie mogłem dostać. Ale ją odnowiłem i trzyma dobrze.
Opublikowano

W aukcji którą podałem masz w zestawie uszczelkę więc w razie czego to po kłopocie, bo na 90% ci ta osłona pęknie (jeśli masz plastikową)

 

PS.

Nie to żebym Cię namawiał na kupno, nie jest to jakiś mój znajomy czy coś, po prostu kupiłem na dokładnie tej aukcji i sprawdziłem osobiście :cool2:

Brokatrot Metallic
Opublikowano
A co zrobić jak masz alu? Też nowe kupić? Niestety nie spotkałem się z samymi uszczelkami jak dotąd na aukcjach więc chyba pozostanie mi szukanie w sklepach.
Opublikowano

w tym sklepie mi powiedzieli, że w piątek uszczelka powinna być.

http://www.stando.pl/

 

możesz sprobowac.

 

wyszukiwało się też na oryginalneczesci24 czy jakos tak.

ale slyszalem ze rownie dobrze można na troche sylkikonu to zamontować (tylko musi byc odporny na temperature)

 

a mieliście tą uszczelkę papierową nr. 7 na wcześniejszym rysunku? u mnie nie było... może ktoś kiedyś wywalił

Opublikowano
Ja ją nadal mam ale musiałem silikonu dodać. Takie rozwiązania mnie jednak nie zadowalają i wolę nowe uszczelki bez kombinacji alpejskich. Polskie firmy odpadają bo nie mieszkam w Polsce i zakupy międzynarodowe są skomplikowane i czasochłonne.
Opublikowano
Jak ja ściągałem wisko to poszlo bardzo gladko. Klucz, lekko mloteczkiem i poszlo az milo. O ile pamietam tam jest odwrotny gwint
Opublikowano

Zgadza się

P.S. Kupiłem komplet uszczelek (do osłony termostatu 2 szt + pompy paliwa) w BMW i wyszło tanio jak woda.

Opublikowano

no w Polsce 7pln chcieli to nie może być drogo nawet oryginał.

A masz tą uszczelkę nr. 7 z rysunku wcześniej?

Opublikowano
A masz tą uszczelkę nr. 7 z rysunku wcześniej?

Jeśli mnie pytasz to mam ją. Chyba wyszło 4€ za nią - musiałbym rachunek poszukać. Jest cieniutka a przez jej środek biegnie gumowy pasek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.