Skocz do zawartości

[E91] Grzejąca się skrzynia biegów (manual)


inuictus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj zrobiłem swoją E91 ok 800 km, w związku z tym że posiadam to auto dopiero od tygodnia czasu nie wiem czy jest to normalne by w trasie grzała się tak skrzynia biegów. Były momenty że skrzynia była chłodna, ale czasami tak się grzała że cały środkowy tunel był mocno nagrzany. Czy to wina oleju (niskiego poziomu) czy może coś innego? Dotychczas jeździłem Renault Megane i tam biegi chodziły płynnie, tutaj biegi wchodzą bardziej "twardo" ale wyczytałem że to normalne.

 

PS. Czasem mam problem z wrzuceniem "2", odskakuje i nie wchodzi tak dobrze jak pozostałe biegi. Z góry dziękuję za wszelkie uwagi/pomoc.

 

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem od znajomego który jeździł nim przez 2 lata (a właściwie większości jego żona), on natomiast sprowadził je osobiście ze Szwajcarii jako 1,5 roczne auto - lekko uderzone w bok od kierowcy, rocznik 2007 (pierwsza rejestracja 11.2007), przebieg 105 tyś, jest to model 318D wersja 144KM (105 KW). Skrzynia oczywiście manualna 6 biegowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, może grzeje ci sie tunel srodkowy, od ogrzewania, a jest zimny od klimatyzacji

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, może grzeje ci sie tunel srodkowy, od ogrzewania, a jest zimny od klimatyzacji

 

Myślę tak jak przedmówca. Gdy włączone jest ogrzewanie na tył to tunel jest mocno nagrzany z klimą będzie na odwrót.Na lato najlepiej z tyłu przestawić na powietrze zimne i po kłopocie. Ten typ tak ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie macie rację, w ogóle o tym nie pomyślałem - pewnie dlatego że to moje pierwsze auto z nawiewem na tył (o którym zupełnie zapomniałem). Dzisiaj wracając z pracy sprawdzę czy faktycznie jest różnica na włączonej klimatyzacji i bez. Mam nadzieję że tak :) Dziękuję za wszelkie uwagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wracając z pracy ustawiłem nawiew z tyłu na zimno (było całkiem na grzanie) i tunel środkowy był chłodny - tak więc mam nadzieję że to była przyczyna, niestety jechałem tylko na odcinku 15 km. Jutro będę w trasie to sprawdzę czy to się potwierdzi. Dzięki wszystkim za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprzęgło do końca wciskać, a poza tym te beemki tak mają, szczególnie jak to jego pierwsza, ja jak pierwszy raz wsiadłem to, aż zły byłem

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niewchodzącymi biegami to chyba ten typ tak ma. U mnie zdarza się raz na jakiś czas, że jedynka nie chce wejść - sprzęgło wciśnięte do max. Nie ma znaczenia czy w zimę czy w lato. Po prostu się zdarza. Wrzucam wtedy dwójkę najpierw a potem próbuje jeszcze raz jedynkę i wchodzi. Niby uciążliwe ale dzieje się na tyle rzadko, że mi nie przeszkadza tak bardzo.

Natomiast wkurza mnie uciążliwe buczenie wału (chyba) przy większych prędkościach 130+ km/h. To raczej nie są opony. Wydaje mi się, że to wał. To normalne żeby buczał ? Wcześniej jeździłem przednionapędowymi.. i nie jestem przyzwyczajony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzejącej się skrzyni biegów sprawa się wyjaśniła, tak jak koledzy pisali była to sprawka ciepłego nawiewu na tył, jak jest ustawione na zimne, do tego włączona klima to jest wręcz zimne.

 

Natomiast cały czas zastanawia mnie fakt ciężko wchodzącej "2", czasem wręcz potrafi kilka razy wyskoczyć. Cześć osób pisze że to normalne, a mi ciężko się wypowiedzieć w tej kwestii bo jeździłem różnymi samochodami i nigdy podobna sytuacja nie miała miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dla mnie to nienormalne. Dwojka wchdzi bez problemu nic nie odskakuje.Mam tylko czasem problemy z jedynka (przez lokalizacje wstecznego) , biegi wrzucac umiem :D sprzeglo wciskac potrafie to nie jest moj pierwszy samochod ale ta jedynka czasem potrafi wkur... trzeba ja wrzucac jak 3ke i wskakuje bez problemu wchodzi jak w maslo :wink:

Generalnie mi sie podoba to jak wchodza biegi , niepodoba mi sie natomiast skok lewarka :shock: :shock: :shock: BMW = auto bardziej sportowe to skad taki dlugi skok ... w audi mialem o 1/3 krotszy ...

W astrze i fiescie MK6 skrzynia jest krociutka jak w sportowym aucie a tu ... prowadzenia biegow bardzo dlugie jak dla ZUKA :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.