Skocz do zawartości

E36 316i M43 za wysokie obroty na postoju


robert_core

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję użyć wyszukiwarki,a będziesz miał lekturę :reading: na przynajmniej godzinę :wink:.Praktycznie co dwa trzy dni jest temat [problemy z obrotami,falują obroty].Wystarczy poczytać i będziesz wszystko wiedział.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam podobnie.nie chce mi schodzic z obrotow..trzyma 1500 nie raz 1200 czasami normalnie tam 900 jak sie uporasz z tym daj znac.

Jestem już po diagnostyce silnika i komputer wskazał na silnik krokowy. Po wyczyszczeniu zgodnie z instrukcjami zamieszczanymi na forum na zimnym silniku obroty są na poziomie 900 czyli prawidłowo, natomiast na gorącym dalej niestety falują miezy 1000 a 1100.

Pytanie co robić, żeby nie wymieniać niepotrzebnie części? a może skoro nie pomogło czyszczenie silnika krokowego to trzeba go wymienić?

 

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź układ dolotowy powietrza, ( czy gumowe przewody są szczelne i nie popękane )

Po drugie sprawdź odmę czy rura nie spadła lub czy nie jest zasyfiona od oleju.

 

Jeśli wszystko ok to należałoby sprawdzić sondę lambda (która działa głównie na rozgrzanym silniku)

 

No i oczywiście pytanie czy resetowałeś komputer ?? Jeśli nie to proponuje go zresetować, może pomóc.

Instrukcję resetowania znajdziesz na forum lub u wujka google :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź układ dolotowy powietrza, ( czy gumowe przewody są szczelne i nie popękane )

Po drugie sprawdź odmę czy rura nie spadła lub czy nie jest zasyfiona od oleju.

 

Jeśli wszystko ok to należałoby sprawdzić sondę lambda (która działa głównie na rozgrzanym silniku)

 

No i oczywiście pytanie czy resetowałeś komputer ?? Jeśli nie to proponuje go zresetować, może pomóc.

Instrukcję resetowania znajdziesz na forum lub u wujka google :)

dzięki za cenne rady, napewno zajrzę do wujaszka ( z tym resetem komputera to nie ukrywam że to dla mnie nowość) :)

Poza tym jesli chodzi o przewody gumowe to są szczelne, a co do sondy lambda, to z tego co wiem komputer pokazałby błąd gdyby było coś nie tak prawda? a u mnie wskazał tylko na silnik krokowy.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
kolego mam podobnie.nie chce mi schodzic z obrotow..trzyma 1500 nie raz 1200 czasami normalnie tam 900 jak sie uporasz z tym daj znac.

Witam!

 

w końcu mój mechanik uporał się z problemem wolnych obrotów. Po wykonaniu diagnostyki komputer wskazywał błąd silnika krokowego. Po wyczyszczeniu silnika zgodnie z opisami zamieszczonymi na forum okazało sie, że niewiele to pomoglo. Postanowiem więc kupić używany silnik krokowy na allegro i udało mi się nabyć razem z przepustnicą, choć wcale jej nie potrzebuję i będę chciał ją sprzedać ( pasuje do BMW E36 316 jakby ktoś był zainteresowany). Okazało się również, że guma łącząca przepustnice również ma niewielkie dziury, więc zakleiłem je taśmą, choć w perespektywie trzeba będzie kupic nową. Po wymianie i restarcie komputera zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na forum silnik pracuje równo na zimnym jak i gorącym silniku.

Silnik z przepustnicą jaki kupiłem na allegro.

 

http://img692.imageshack.us/img692/3841/silnikkrokowy.jpg

 

Pozdrawiam i życzę trafnych decyzji.

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.