Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

 

czy opłaca się dłubać silnik m52b25? Da się zrobić ~2OOKM w jakiejś sensownej kasie (taniej niż swap na b28)

I drugie pytanie czy w compakcie bywała szpera a jak nie to czy pasuje z sedana/coupety?

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Clip

Edytowane przez clip
Opublikowano
200KM bez problemu w tym silniku.

 

Robicie w Raszynie takie rzeczy?

Ile by to kosztowało?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Robicie :mrgreen: od 2500-3500 zł. Jakby co zapraszam na pw.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Robicie :mrgreen: od 2500-3500 zł. Jakby co zapraszam na pw.

 

kolega ma 320 coupe i zchipowal silnik do 198KM za niecale 400zl z robota, to co wy 3 litrowy silnik tam wsadzacie za takie pieniadze czy co ??

Opublikowano
Robicie :mrgreen: od 2500-3500 zł. Jakby co zapraszam na pw.

 

kolega ma 320 coupe i zchipowal silnik do 198KM za niecale 400zl z robota, to co wy 3 litrowy silnik tam wsadzacie za takie pieniadze czy co ??

Chciałbym zobaczyć te BMW zaczipowane, 50km na chipie ? kolega Ci bzdur nagadał a ty łyknąłeś jak pelikan.

No mogę się z tym zgodzić pod warunkiem że ma dodatkowo założone przynajmniej 4 magnetyzery i strumienice kątową. :twisted:

tel. 514.99.46.99
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba ze to jest 320 diesel coupe e92 - on w standardzie ma jakos 177 koni.

 

Ale chciałbym zobaczyc ten CHIP za 400zł :)

 

A CHIP do wolnossącego benzyniaka i +50 koni - BEZ KOMENTARZA :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

kolega ma 320 coupe i zchipowal silnik do 198KM za niecale 400zl z robota, to co wy 3 litrowy silnik tam wsadzacie za takie pieniadze czy co ??

Zapodaj wykres z hamowni.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Robicie :mrgreen: od 2500-3500 zł. Jakby co zapraszam na pw.

 

kolega ma 320 coupe i zchipowal silnik do 198KM za niecale 400zl z robota, to co wy 3 litrowy silnik tam wsadzacie za takie pieniadze czy co ??

 

:cool2: tak trzymać... Ciekawe na ile zchipują 328...

Ale pisząc w temacie...200km z tego silnika bez problemu do ogarnięcia... Sam miałem lekko ponad 200 wydłubane z tego silnika w połączniu z 40% szperą z przełożeniem 3.15 zamiatałem wszelkie seryjne lub nieudolnie dłubane M52B28..Nie mówiąc już jak pięknie to chodziło bokiem po lekkim deszczu na 3 biegu :norty: Aaa i ja to miałem w Touringu... w Compakcie... będzie przeciąg jeszcze większy

Co do szpery to nie wiem czy wychodziły w compakcie ale jak będziesz chciał to musisz szukać szpery od E30 bo compakt ma całe tylne zawieszenie tak jak E30 na jednym wachaczu (pozostałe wersje nadwozia w E36 miały już wielowachacz) i dyfer napewno ci nie podejdzie od sedana czy coupe. ale ze szperą od E30 tez nie ma problemu, i chyba jeszcze by podszedł dyfer od E34 ale tam tylko do któregoś roku wychodziły takie jak ty masz (musiał byś poszukać) tylko szukaj dyfra z tzw. dużą głową.

Opublikowano

Ale pisząc w temacie...200km z tego silnika bez problemu do ogarnięcia... Sam miałem lekko ponad 200 wydłubane z tego silnika w połączniu z 40% szperą z przełożeniem 3.15 zamiatałem wszelkie seryjne lub nieudolnie dłubane M52B28..Nie mówiąc już jak pięknie to chodziło bokiem po lekkim deszczu na 3 biegu :norty: Aaa i ja to miałem w Touringu... w Compakcie... będzie przeciąg jeszcze większy

Co do szpery to nie wiem czy wychodziły w compakcie ale jak będziesz chciał to musisz szukać szpery od E30 bo compakt ma całe tylne zawieszenie tak jak E30 na jednym wachaczu (pozostałe wersje nadwozia w E36 miały już wielowachacz) i dyfer napewno ci nie podejdzie od sedana czy coupe. ale ze szperą od E30 tez nie ma problemu, i chyba jeszcze by podszedł dyfer od E34 ale tam tylko do któregoś roku wychodziły takie jak ty masz (musiał byś poszukać) tylko szukaj dyfra z tzw. dużą głową.

 

Co konkretnie trzeba zrobić na te 200KM? Robi się to samym osprzętem czy coś więcej?

3 tysie na sam silnik to sporo ... Można pójść w jakiś bardziej budżetowy projekt?

 

Samochód chcę kupić wyłącznie do zabawy / nauki na amatorskich imprezach.

Wiem że wadą compacta jest tylne zawieszenie ale myślę że na początek to i tak wąskim gardłem będą moje umiejętności.

 

Jak wygląda trwałość tego silnika i koszty napraw w stosunku do m50b25 przy założeniu że będzie ostro traktowany?

 

Czy dyfer z e30/e34 nie wysypie się po pierwszym przegonieniu po torze? Zakładam że ciężko będzie coś trafić bez 400tys. przebiegu.

Opublikowano

Czego wadą jest tylne zawieszenie? Jest w stylu tego z E30 a tamtemu też niczego nie brak.

Jeśli zamierzasz go katować to prędzej bym szukał M50b25 raz że pewnie wytrzymalszy a dwa że na starcie jest 192KM i odpada ci koszt tuningu. No ale w compakcie niestety go nie znajdziesz...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czego wadą jest tylne zawieszenie? Jest w stylu tego z E30 a tamtemu też niczego nie brak.

Jeśli zamierzasz go katować to prędzej bym szukał M50b25 raz że pewnie wytrzymalszy a dwa że na starcie jest 192KM i odpada ci koszt tuningu. No ale w compakcie niestety go nie znajdziesz...

 

Tylko ze te 192 konie na papierze wcale nie zbierają sie duzo lepiej niz 170 koni w M52.... Jest wprost odwrotnie, M52 jest duzo mocniejszy "od dołu" i dużo bardziej elastyczny. Moment obrotowy te silniki mają bardzo podobny, ale w M52 jest on lepiej rozłożony.

 

Jedyna ewentualna zaleta M50 to chyba trwałosc, choć M52 tez w tej dziedzinie zły nie jest.

 

Warto zwrócic uwage, że auta z M50 są starsze, bardziej wyeksploatowane i mają dużo większe przebiegi.

 

W Niemczech da sie kupic jeszcze śliczne compacty 323i z przebiegami do 200 tys km, naprawdę zadbane, ale to koszt około 4 tys euro a nieraz i lepiej. Choc takich aut to żal w sporcie katowac.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Compacty są w podobnej cenie co dwa lata starsze sedany / coupety, dlatego zacząłem się nad nimi zastanawiać

Chciałbym się zamknąć w 9-10 tys za samochód bez modyfikacji. Nie musi być piękny ani zadbany, musi być prosta buda i zdrowy silnik.

Opublikowano
Czego wadą jest tylne zawieszenie? Jest w stylu tego z E30 a tamtemu też niczego nie brak.

Jeśli zamierzasz go katować to prędzej bym szukał M50b25 raz że pewnie wytrzymalszy a dwa że na starcie jest 192KM i odpada ci koszt tuningu. No ale w compakcie niestety go nie znajdziesz...

 

wadą e36,

 

poczytaj opinie na temat prowadzenia e30 vs e36 (np na racing forum)

Opublikowano
Compacty są w podobnej cenie co dwa lata starsze sedany / coupety, dlatego zacząłem się nad nimi zastanawiać

Chciałbym się zamknąć w 9-10 tys za samochód bez modyfikacji. Nie musi być piękny ani zadbany, musi być prosta buda i zdrowy silnik.

Moje zdane jest takie ze jak auto jest zaniedbane wizualnie to mechanicznie inaczej nie będzie. Ale może wyjątki się zdarzają :D Co do M50 wytrzyma napewno więcej niż M52.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.