Skocz do zawartości

Plyn wspomaganie 750il


TomaShek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym wymienić płyn do wspomagania, mam NIVO i niestety zalany był ATF (czerwony). Muszę zmienić na CHF11S (zielony) i przepłukać cały układ, bo już spory czas jeżdżę na ATFie - myślałem że taki ma być :(

Zamierzam kupić zielony tylko nie wiem ile litrów mam kupić? Gdzieś czytałem że 2l wystarczą, ale czy to starczy na cały układ z NIVO i jak spuścić plyn z NIVO?

Pozdrawiam

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 2L, na wszelki wypadek kup 3, nie pamiętam dokładnie ile wchodziło. Możesz zalać mineralnym LHM, CHF też może być. Płyny powinny być mineralne, ponieważ też syntetyczne są bardziej penetrujące i mogą powodować wycieki. ATF też może być mineralny, na przykład dextron II. Ja miałem zalane dextronem II przez długie lata i nic się nie działo, teraz jest LHM już kilka lat i wciąż sucho. Tutaj dobrze opisane:

 

viewtopic.php?f=36&t=62401

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz nivo to mozesz lać tylko pentosin czyli CHF 11S i on nie jest zielony tylko żółty albo zalać go mozesz też bezporoblemowo LHM i ten jest zielony.Pentison jest trudno dostępny i drogi a LHM znajdziesz dosłownie wszędzie.Żadnych innych płynów kategorycznie lać Ci nie wolno.Nawet w instrukcji obsługi w mojej BMW jest napisane,że trzeba lać płyn CHF11S a w razie jego braku płyn LHM.Mozna je też ze sobą mieszać...np jeżeli trzeba tylko dolać.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz nivo to mozesz lać tylko pentosin czyli CHF 11S i on nie jest zielony tylko żółty albo zalać go mozesz też bezporoblemowo LHM i ten jest zielony.Pentison jest trudno dostępny i drogi a LHM znajdziesz dosłownie wszędzie.Żadnych innych płynów kategorycznie lać Ci nie wolno.Nawet w instrukcji obsługi w mojej BMW jest napisane,że trzeba lać płyn CHF11S a w razie jego braku płyn LHM.Mozna je też ze sobą mieszać...np jeżeli trzeba tylko dolać.Pozdrawiam.

 

Na korku mam napisane chf11s i to jest syntetyk! a lhm to minerał. Więc nie wiem :( przejście z syntetyku na minerał OK ale w drugą stronę może być gorzej. W tej chwili mam zalany atf czyli też minerał :( Tył się podnosi ale jest strasznie sztywny, zero amortyzacji nie wiem czy to przez głupi ATF. Zawieszenie mam z EDC.

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, albo masz EDC albo masz NIVO. Te dwa systemy nie mogą być w aucie jednocześnie. Jeżeli masz twardo na EDC to moduły do EDC trzeba sprawdzić, bo mogą być uszkodzone. Jeżeli masz twardo na NIVO to za wysoko ustawione na regulatorze albo gruszki NIVO do wymiany. Możesz mieć jeszcze EDC przód, a tył NIVO.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć jeszcze EDC przód, a tył NIVO.

 

I tak też mam ;) Czyli gruszki :(

Piszesz że nie warto ryzykować z minerału na CHF11S (syntetyk), lepiej zalać mineralnym LHM ?

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji od BMW jest napisane dokladnie...cytuje-W razie ubytku płynu należy wyłącznie dolewać CHF 11S a w razie jego braku LHM....Ja osobiście zamówiłem w serwisie w Norwegii płyn dla mojej 740stki i od razu przyniesiono mi LHM...gośc powiedział,że oni nawet nie mają CHF bo jest za drogi a LHM to jest to samo i sprzedają go wszystkim swoim klientom.Ale każdy uczyni jak chce.Pozdrawiam.PS...doczytalem teraz,że faktycznie CHF11S jest syntetykiem a LHM minerałem...no ale skoro w instrukcji jest napisane i serwis norweski też to samo mi sprzedał zapewniajac,że wszystko jest OK to chyba faktycznie tak jest...ja dolałem okolo 0.5 litra do swojego układu i nic nie cieknie a jak twarde nivo było tak samo twarde jest...mam gruszki do wymiany.Jak auto postoi dłuzej to tył opada ale po wlączeni silnika od razu się podnosi ale jest dosyć twardo...gruchy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko. Jakiej firmy polecacie kupić LHM? Mam możliwość wzięcia z firmy Valeo i Jurid, czy ktoś z Was wlewał któreś z tych?

Pozdrawiam

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Hej, albo masz EDC albo masz NIVO. Te dwa systemy nie mogą być w aucie jednocześnie. Jeżeli masz twardo na EDC to moduły do EDC trzeba sprawdzić, bo mogą być uszkodzone. Jeżeli masz twardo na NIVO to za wysoko ustawione na regulatorze albo gruszki NIVO do wymiany. Możesz mieć jeszcze EDC przód, a tył NIVO.

Kolego nie wiem skąd masz takie informacje ale opcja EDC + Nivo jak najbardziej w parze występuje. Wiem to bo mam taki układ u siebie i widziałem to już gdzieś indziej. Fakt jest to dosyć rzadka opcja gdyż tylko w najbogatszych wersjach występowała i zazwyczaj w Longach (gdzie Nivo było w standardzie). Żebym nie był gołosłowny zamieszczam link do opisu auta kolegi Sławomira z innego forum. Prezentuje on tam swojego Highlinera i na jednym ze zdjęć tylnego zawieszenia widać wyraźnie na amortyzatorze węże od Nivo idące z jego przodu oraz "gruszki" od EDC z jego tyłu. Chyba nie trzeba tu nic więcej mówić? Co do zalania płynu CHF11S to najlepiej zakupić jakieś 4-5 litrów gdyż ze 3 litry trzeba przeznaczyć na płukanie układu a następne 2 powinny starczyć na jego ponowne zalanie.

http://7er.pl/showthread.php/12638-e32-750iL-Highline/page3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, albo masz EDC albo masz NIVO. Te dwa systemy nie mogą być w aucie jednocześnie. Jeżeli masz twardo na EDC to moduły do EDC trzeba sprawdzić, bo mogą być uszkodzone. Jeżeli masz twardo na NIVO to za wysoko ustawione na regulatorze albo gruszki NIVO do wymiany. Możesz mieć jeszcze EDC przód, a tył NIVO.

Kolego nie wiem skąd masz takie informacje ale opcja EDC + Nivo jak najbardziej w parze występuje. Wiem to bo mam taki układ u siebie i widziałem to już gdzieś indziej. Fakt jest to dosyć rzadka opcja gdyż tylko w najbogatszych wersjach występowała i zazwyczaj w Longach (gdzie Nivo było w standardzie). Żebym nie był gołosłowny zamieszczam link do opisu auta kolegi Sławomira z innego forum. Prezentuje on tam swojego Highlinera i na jednym ze zdjęć tylnego zawieszenia widać wyraźnie na amortyzatorze węże od Nivo idące z jego przodu oraz "gruszki" od EDC z jego tyłu. Chyba nie trzeba tu nic więcej mówić? Co do zalania płynu CHF11S to najlepiej zakupić jakieś 4-5 litrów gdyż ze 3 litry trzeba przeznaczyć na płukanie układu a następne 2 powinny starczyć na jego ponowne zalanie.

http://7er.pl/showthread.php/12638-e32-750iL-Highline/page3

 

Kolego jak cytujesz to czytaj ze zrozumieniem, dokładnie w ostatnim zdaniu jest napisane to na co zwróciłeś uwagę. Możliwe, że na tym zdjęciu jest amortyzator NIVO, który jednoczeście jest EDC, ale w życiu takiego nie spotkałem, jak i w sprzedaży części zamiennych ASO również.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież chyba wszystko jasno już wytłumaczyłem. Nie ma takiej opcji że przód masz EDC a tył Nivo. Nivo to nivo i każdy wie do czego ono służy. Natomiast EDC zmienia charakterystykę zawieszenia z komfortowego na Sportowe i obejmuje on zarówno tył jak i przód. Wiem to bo jak już wspomniałem mam tak u siebie. Kwestia że nie ma tego już w serwisie mało kogo obchodzi. Moja wypowiedź w tej kwestii nie ma celu obrażania Ciebie po prostu mówię jak było i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Hey, może mi podpowiecie jaki płyn wspomagania kupić do e32 m30b35 1990 bez NIVO ? Pozdrawiam.

Ja dziś kupiłem Orlen Hipol ATF II D który spełnia wymagania Dexron II, poczytaj wcześniejsze posty to rozwieją się Twoje wątpliwości :)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. tyle, że w tym problem, że ja z Orlenu już nie kupię żadnego płynu (chyba, że jeździłbym Zaporożcem to bym się nie bał, bo on wytrzyma te ich płyny co niektóre... :x )...Prosiłbym, żebyście napisali mi nazwę taki jaki powinien być wg książki/zaleceń/dedykowany do e32 735iA bez NIVO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipol to faktycznie lipa, olej jaki ma byc zalany to dextron II już pisałem wcześniej. Firmę wybierz sobie sam.

A ten hipol spełnia dexrona II, jest mineralny itp to co za różnica jaka firma :?:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma też jest ważna... oczywiście jak wybierasz między Mobilem czy Castrolem czy podobną znaną to tam różnicy praktycznie nie robi... ale jak jakiegoś YAKO TAKO zalejesz to możesz nie mieć oczekiwanego efektu... np. będziesz kręcił jakbyś nie miał wspomagania lub po prostu będzie taki badziew chiński, że pompę zajedzie i pompa do wymiany... to lepiej dopłacić do dobrego oleju aniżeli potem płacić 3x tyle... w takich przypadkach może się sprawdzić powiedzenie "chytry dwa razy traci"... ttrol... jako, że "siedzisz" trochę w tych e32 to prosiłbym Cię o radę odnośnie oleju do przekładni automatycznej ZF 4HP22, czyli z silnika M30B35. Zakupiłem Castrol Transmax Z syntetyczny, jak wiadomo, całego oleju nie wyleje ze skrzyni tylko ok. 4 litry, jeżeli zalany był kiedyś + dolewany "XXX" Dextron II to czy po zalaniu tych 4 litrów tego Castrola nie będzie jakiś skutków ubocznych w postaci przeciągania biegów czy w najgorszym przypadku zniszczenia skrzyni po paru tys. ? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.