Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Czy popychacze w silniku 2,5tdi VW są takie same jak w 2,5tds BMW? Wiem że wymiary zewnętrzne mają takie same ale czy z jednego będą pasowały do drugiego? Edytowane przez grzechu 031
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie mam pojęcia, ale mogę strzelic; na 100% nie będą, nie ma takiej opcji a jak jakimś trafem jednak to najdziwniejsza rzecz pod słońcem :)
Opublikowano
Wątpliwe żeby były takie same ale próbuj i pisz o efektach :P
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
wszystkie wymiary szklanki i kanały olejowe identyczne?
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

A tak tylko zapytam, o jaki silnik chodzi? Bo przecież wszystkie rzędowe jednostki VAG 2,5TDI miały 5 cylindrów, to skąd tam miałyby być te same wymiary co w R6? :shock: Dopiero V miało 6 garów. Poza tym nie wiem skąd Ty kupujesz, ale szklanki do TDSa wcale nie są takie drogie - INA to koszt ok. 30zł/szt. Polecam zmienić dostawcę, albo zapytać Stonesa.

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano

Różnica taka, że ta pojemność musi gdzieś się jednak mieścić. Biorąc pod uwagę R5 VW na pompie rotacyjnej (VP37), czyli AHY i AXG. Widziałeś oba bloki na żywo?

 

AHY:

Ilość i układ cylindrów: R5

Pojemność: 2459cm3

Średnica tłoka: 81mm

Skok tłoka: 95,5mm

Stopień sprężania: 19.5:1

 

Dla porównania m51 przed liftem:

Ilość i układ cylindrów: R6

Pojemność: 2499cm3

Średnica tłoka: 80mm

Skok tłoka: 82,8mm

Stopień sprężania: 22,0:1

 

Nadal uważasz, że żadna różnica? A 30 to nie 70. Sprawdzając konkretnie 25zł x 6szt. = 150zł i masz popychacze bez kombinowania, załóżmy przy 15zł/szt. to koszt 90zł, czyli 60zł oszczędności, więc nie jest to jakiś wielki szał. Czasami z tymi zaokrągleniami trochę się zagalopowujemy.

 

Pzdr.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano

Oraz inne sprężanie i cylindry są 1mm większe, pytanie czy szklanki spokojnie wejdą i będą pracować i czy ktoś mierzył faktyczne ich rozmiary. Jeśli bym już miał się za to brać to bym wpierw suwmiarką zmierzył same wymiary szklanek w rzeczywistości. Chętnie się dowiem czy to te same części, chociaż póki co wątpię. Kwestia 60zł różnicy, uważasz że warto?

 

Poza tym, abstrahując od tematu, jak patrzę na R5 VAGa i na R6 w TDS to bloki są prawie takie same (różnica na pewno nie jest o cały cylinder ze ściankami).

 

Pzdr.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano
zajrzyj tutaj i poszukaj popychacza dla tdi i tds-a. jak klikniesz na numer części będziesz miał dokładny opis wraz z wymiarami.http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O&typ=10579
Opublikowano

No fakt, wysokość i średnica takie same, tylko numerami się różnią i według niektórych katalogów wagą. Do VAGa ok. 0,08kg a do BMW ok. 0,07kg, ale myślę że to raczej nie ma wpływu (inny producent, inny materiał i już różnica). Według wykazów nie występują zamiennie, ale może to faktycznie ta sama część. Kwestia wzięcia jednego i drugiego do ręki i sprawdzenia.

 

Jednak szklanki wymieniasz raz na sporo kilometrów, o ile w ogóle drugi raz jeszcze je wymienisz. Dla 60zł nadal dla mnie przerost formy nad treścią. Ale dobrze wiedzieć takie rzeczy czasami.

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano
szklanki w tdi takie same jak w tds - jutro kupuję i zakładam. http://img40.imageshack.us/img40/2430/zdjcie001of.jpg http://img192.imageshack.us/img192/9315/zdjcie004ef.jpg po lewej nowa tdi po prawej stara tds
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
SZACUNEK KOLEGO! zgłębiłeś i udowodniłeś, wszystko jak należy! a ja jestem baardzo zdziwiony :shock: bo jest to poniekąd niespotykane...
Opublikowano

koszt jednej w sieci FOTA 15zł. oczywiście do silnika TDI natomiast do TDS-a 34zł. Szklanki firmy INA ale co dziwne w opakowaniu FEBI.

tu nowe i moje wyjęte

http://img804.imageshack.us/img804/6691/zdjcie022m.jpg

 

a tu już na swoim miejscu - co ważne można je wymienić bez odkręcania koła zębatego od wałka (trzeba tylko zablokować napinacz) i nie potrzebujemy blokady do wałka rozrządu żeby go ustawić na nowo :norty:

http://img232.imageshack.us/img232/1691/zdjcie024a.jpg

Opublikowano

Super. U Stonesa z czescidobmw INA to koszt znacznie niższy na sztuce. :] Co nie zmienia faktu, że zapewne TDI jest taniej. Świadomość nowych hydropopychaczy bezcenna.

 

Pzdr.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.