Skocz do zawartości

330Ci Wymiana uszczelki pod pokrywą głowicy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć!

 

Czy przy wymianie uszczelki '16' przewidziana też jest wymiana śrub czy nie ma sensu zapłacić za same śruby więcej niż za uszczelkę? ;)

 

I jak ewentualnie zamawiać te śruby? Poz '5' to komplet tzn zawiera 6 i 7 czy trzeba zamawiać osobno 5+6+7? Rozumiem, że zewnętrznych śrub jest 11 i 4 wewnętrzne czyli w sumie 15 kompletów?

 

Link: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2172&hg=11&fg=15

 

Pozdro.

Opublikowano

Jak będziesz kupował śruby (a w tym wypadku nakrętki) w ASO to faktycznie wydasz więcej niż za uszczelkę.

Kupowanie śrub w ASO ma sens, jeżeli jest nietypowa, tzn. trudna do kupienia poza ASO (no ale to moje osobiste zdanie).

Ja bym zrobił tak: w zestawie 5 w skład wchodzi nakrętka, podkładka i jakaś tulejka uszczelniająca z gumy. Wziąłbym starą nakrętkę i podkładkę na przymiarkę do sklepu metalowego. Jeżeli będą takowe mieli, to bym tam kupił. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że możesz sobie powybrzydzać (śruba z ocynkiem, a może z brązu?). Jestem pewien, że nie zapłacisz za 11 nakrętek więcej niż parę złotych, bo tam kupujesz na kilogramy, a nie na ilość :cool2:

Jak już je dorwiesz (nakrętki i podkładki), to wtedy walisz do ASO i kupujesz tulejki gumowe.

Tak ja bym zrobił. No ale podstawą sukcesu jest dorwanie nakrętek i podkładek w sklepie. Inaczej wszystko musisz kupić w ASO :mad2:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak będziesz kupował śruby (a w tym wypadku nakrętki) w ASO to faktycznie wydasz więcej niż za uszczelkę.

Kupowanie śrub w ASO ma sens, jeżeli jest nietypowa, tzn. trudna do kupienia poza ASO (no ale to moje osobiste zdanie).

 

Nie wiem czy nietypowa ale nie jest przelotowa i zapewne ma inną twardość niż normalne nakrętki 'na wagę'. W dodatku o ile czytam dobrze ten diagram to samej nakrętki nie można kupić, można tylko w komplecie ale można osobno kupić 6 i 7.

 

5 - 8.87zl /komplet?/

6 - 3.54zł

7 - 2.95zł

 

6+7 daje 6.49zł czyli na nakrętkę zostało by 2.38zł/szt co przy 11szt. nie robi już jakiejś kosmicznej kwoty jak i tak mam kupować 6 i 7. :?

Dodatkowo te 4szt. wewnętrzne '8' wychodzi, że można kupić tylko jako kompletne po 9.10zł/szt.

Opublikowano

Ta potocznie zwana "twardość" zależy od materiału. Ale bardziej chodzi o naciski spoczynkowe oraz ruchome. Standardowe elementy połączeń gwintowych mają 8.8 (800N - wytrzymałość na rozciąganie oraz 640N - granica plastyczności). Jak chcesz mieć panzerkampfwagen i poprawić fabrykę i jeszcze troszkę grosza do tego dołożyć to proponuję śruby 12.9 :twisted:

Podkładki są do tego, aby rozłożyć naciski na z góry obliczoną powierzchnię, więc muszą być takie same, jeżeli chodzi o średnicę zewnętrzną i wewnętrzną, lub mogą być trochę większe (średnica zewnętrzna).

Tak, ze schematu wynika, że sama nakrętka nie jest oferowana w sprzedaży. Jej nie przelotowość może być cechą nietypową, ale zastąpienie jej standardową nakrętką przelotową może nie być problemem. Grunt abyś pamiętał o przesmarowaniu zwojów gwintu, np. smarem grafitowym.

Geometria nakrętki musi być podobna, jeżeli obierzesz kupowanie nakrętek w sklepie, dlatego proponuję wziąć jedną na przymiarkę.

No, ale to już Twoja suwerenna decyzja. Co miałem do powiedzenia na ten temat, to powiedziałem :mrgreen:

Aha i chyba nie muszę przypominać, że nakrętki powinno się dokręcać według określonej kolejności oraz stopniowo kluczem dynamometrycznym (np. 20-40-60Nm) ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha i chyba nie muszę przypominać, że nakrętki powinno się dokręcać według określonej kolejności oraz stopniowo kluczem dynamometrycznym (np. 20-40-60Nm) ;)

 

No właśnie 'sam naprawiam' nie ma opisanej tej operacji, a w sumie to chyba nic ekstremalnego bo to wymiana uszczelki pod deklem, nie głowicą.

Opublikowano
Czy przy wymianie uszczelki '16' przewidziana też jest wymiana śrub czy nie ma sensu zapłacić za same śruby więcej niż za uszczelkę? ;)

 

Ja miałem wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów 2 dni temu i obyło się bez nowych śrub.

Kupiłem jedynie gumowe uszczelnienia do śrub-Poz '7'

Opublikowano
No właśnie 'sam naprawiam' nie ma opisanej tej operacji, a w sumie to chyba nic ekstremalnego bo to wymiana uszczelki pod deklem, nie głowicą.

 

Ja tam bym zrobił zgodnie ze sztuką, czyli od zewnętrznych śrub do środka i po przekątnej. Momenty powinieneś mieć podane w TISie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano

hej kolego,

sruby + podkladki metalowe zostaw stare,

ale kup nowe uszczelki gumowe pod sruby (nr 7 z obrazka)

stare zapewne bedziesz miec juz twarde i bezuzyteczne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.