Skocz do zawartości

"316i M43 falujące obroty/czyszczenie krokowca/f. stożkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem świadomy ze podobne tematy były już zakładane ale zapytam...Od jakiś 2 tygodni mam problem z falującymi obortami silnika w mojej 316-tce compact. Odpalam silnik i obroty skaczą miedzy 500 a 1000 obrotów. Nawet jak przejade jakiś dydtans i stane na swiatłach to nie mija. Podobno może to być wina silniczka krokowego, dlatego pytam gdzie on jest umieszczony? i jak go wyczyscic? mam silnik 1,6. Jezeli mieli byście zdjęcie gdzie ten silniczek jest umieszczony było by super:) Po drugie żeby nie zakładać drugiego tematu, ostatnio widziałem taka samą bawarkę ak mojatylko...miała założony filtr stożkowy ( zaraz za przepływka) zainteresowało mnie to dlatego mam pytanie czy to bezpieczne dla silnika?
Opublikowano

bezpieczne, niebezpieczne nie wiem, ale na pewno bezsensowne...

stozek zamontowany po to by był i dawał +10 do lansu...

stozek będzie łapał ciepłe powietrze i zamiast dodać mocy ujmie jej i to dość sporo...

 

stozek dobry nie jest... zamiast wydać 50 zł na nic lepiej dodaj troszkę kasy i kup sobie wkład k&n osobiście taki posiadam i jeśli o filtr będziesz dbał to będziesz na prawdę zadowolony.

Opublikowano

1 Zmien temat

2 naprawde to nie problem dowiedziec sie gdzie krokowiec (prawdopodobnie jest miedzy gorna a dolna czescia kolektora ssacego, przynajmniej u mnie tam jest :])

3 jak sie wie co robi to stozek mocy doda, a nie ujmie i 50zl dobry stozek pewnie nie bedzie kosztowal, za to jesli chodzi o wkladke K&N(moze tez byc pipercross) tez bym ja wolal zamiast lipnego stozka

Opublikowano
Własnie znalazłem na innym forum że w moim silniku nie wystepuje silniczek krokowy...to prawda? Wydaje mi sie ze jednak znajduje sie on po przepustnica..tam biegnie przewód z dolotu...pod spod
Opublikowano

u mnie tez jest pod przepustnica przewod podcsnienia, prowadzi on do filtra weglowego, nie powiem Ci do czego biegnie u Ciebie.

Zdaje sie ze w pozniejszych wersjach krokowiec był zintegrowany z przepustnicą, ale tego nie jestem pewien.

Jeszcze raz, popraw tytuł, nie jestes nowy. viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
Takie falowanie obrotow moze nastapić po załozeniu filtra stozkowego?

Jak dobrze założysz to nie. Ale 90% osób źle go montuje.

Powiedz jak chcesz go założyć ?

Opublikowano
Dajcie jakieś sugestie dotyczace montażu stozka. Myślałem dziś nad zamontowaniem za przepływką kolanka które skieruje filtr ku dołowi, między obudowe wiatraka i lampę. Filtr ''łapał'' by wtedy zimne powietrze. Drugim etapem było by wykonanie, ścianki odgradzającej filtr od komory silnika żeby nie miał styczności z ciepłym powietrzem z silnika. Mozna taką ściankę wykonać z włokna szklanego i żywicy epoksydowej?
Opublikowano
Tutaj widzę że filtr został założony zaraz za przepływką na redukcji...mam nadzieję że się nie mylę:) Powiesz mi jak wykonać taką ściankę działową?
Opublikowano
Dziwne pytania zadajesz, mozna ze wszystkiego co jest sztywne(a moze i niekoniecznie sztywne =p) i bedzie dobrze izolowalo od cieplego powietrza wokol silnika, plastik, zywica epoksydowa, wlokno szklane ze szpachla, ulepic z poxipolu... kombinuj
Opublikowano
Dlaczego dziwwne? Pytanie jak pytanie, gdybym nie pytał to bym nie wiedział. A po drugie ty tez od razu wszystkiego nie wiedziałes:)
Opublikowano

Dziwne dlatego ze masz oczy i widzisz jak wyglada fota z obudowa stozka ktora ktos wrzucil i widzisz jak wyglada puszka po filtrze(tak przypuszczam przynajmniej), z samej puszki nie uzyskasz odpowiednio wysokiej scianki ktora w miare dokladnie oddzielalaby filtr od reszty komory silnika. Jezeli nie dostaniesz gotowej takiej scianki, a pewnie trudno bedzie taka znalezc to bedziesz musial cos sam wyrzezbic.

Wiesz o co chodzi z ta scianka, wiec logiczne jest ze material z ktorego bedzie scianka nie moze przepuszczac cieplego powietrza od silnika do filtra, a sama scianka najlepiej gdyby od strony silnika w miare szczelnie oddzielala filtr od silnika, sta tez zapewne uszczelka na sciance na wspomnianym zdjeciu.

 

edit: nowy nie jestes, temat wisi od dluzszego czasu, a nadal nie jest on zgodny z zasadami tytulowania

 

Mysle ze dobrym rozwiazaniem moze byc kupienie arkusza z plexi, wymierzyc odpowierdnie miejsca pdo maska, potem odrysowac to an arkuszu i wyciac, na koniec dacgumowe uszczelki, tylko najpierw pomyslec jak to sensownie zrobic, ale zdjecie powinno duzo wyjasniac

edit2: mozesz tez calkiem dookola zrobic scianke, wyciac w masce otwory i zrobic wloty takie jak ma peugeot 206 :D to by bylo ciekawe

Opublikowano
ok...jutro bede majsterkowal:) Myślałem nad podniesieniem scianek starej obudowy tak żeby dochodziła idealnie do maski....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.