Skocz do zawartości

Montaż haka - X3 e83 2005


BartX3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

planuję założyć hak i mam pytanie do Was o to gdzie (woj. dolnośląskie) i jak to zrobić? Uzyskałem kilka sprzecznych odpowiedzi z ASO i kilku warsztatów. Otóż, chodzi o cenę, waha się ona od 1,5 tyś. do 6 tyś. Niektórzy twierdzą, że przy założeniu haka potrzebny jest update komputera i musi on być zrobiony przez ASO. W przeciwnym razie, komputer będzie wariował i system DSC nie będzie działał prawidłowo. Haka potrzebuję do bagażnika rowerowego i nie planuję na nim nic "ciągać". Ale chciałbym to zrobić jak najlepiej, po prostu żeby później nie było problemów.

 

Proszę o radę i ewentualne polecenie kogoś, kto to zrobi we właściwy sposób.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czesc,

W tamtym tygodniu sam zalozylem hak do X3 po tym jak wiekszosc warsztatow odmowila mi montazu a w BMW zarzdali 1800€.Ty masz model przed liftem wiec trzeba wyciac otwor na hak w zderzaku i to chyba jedyna roznica.I wtyczka modolu oswietlenia jest po lifcie 76 pin a przed 54.

Zamowilem hak Westfalia z E-kitem spezificznym dla samochodu(Fahrzeugspezifisch) 370€ razem z wysylka (jest terz opis montazu po polsku).Wiekszosc podlaczen robisz z tylu do przodu idziesz dwoma kablami jeden podlancza sie pod modul oswietlenia w wolne miejsce w wyzejwymienionej wtyczce a drogi pod bezpieczniki pod schowkiem.

I to wszystko.Zajelo mi to 7godzin.Dziwie sie tylko ze robia z tego taki cyrk wszystko po to zeby wyciagnac kase.Wszystko dziala nawet czujniki cofania automatycznie sie wylanczaja gdy jest zapieta przyczepa.Bylem w BMW i nic nie trzeba programowac system DSC jest odrebnym systemem.

Pod tym linkiem sa super zdjecia jak zdjac zderzak

: http://greggpeterson.com/aux_images/BMWTrailer/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wedlug specyfikacji BMW montaz hak do X5 + kodowanie to 2,5h, za samo montaz ASO w PL chca 2k zl, nie wiem jak w X3, ale w X5 wszystko jest przygotowane pod montaz (dziury itp.)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wiem dlaczego u Was taki problem z tym montażem haka...

Mój mechanik powiedział mi aby kupić hak z modułem na Allegro za 580zł i zamontowano mi go za 275zł.

Cały koszt imprezy to 855zł w dobrym warsztacie ale nie ASO.

Wszystko działa ładnie i bez problemu :8)

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój opis przygody z hakiem BMW x3 3.0i m-pakiet 2006r.

Podjechałem do elektryka założył mi instalację i wyprowadził za 150pln,

hak kupiłem na allegro używany oryginał za 650pln ,

dokupiłem tylni zderzak za 300+malowanie 350pln i dolny plastik w salonie za 57pln nowy,

efekt jest taki że jak zdejmę hak i założę zaślepkę to nic nie widać.

http://img651.imageshack.us/img651/3964/71464889.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć ,

na wstępie się przywitam bo jestem tu nowym użytkownikiem BMW X3 2007 2.0D, no i już na początku zabrałem się za montaż oryginalnego haka.

A że robiłem to już wcześniej w innym moim samochodzie, stwierdziłem że BMW też nie straszne :-) Niemniej jednak poszukuje rady bardziej doświadczonych kolegów.

Dokupiłem oryginalną wiązkę przewodów Westfalia z modułem. Jest tam instrukcja podłączenia (niestety nie po polsku, ale jakoś dam radę), ale praktyka wymaga jednak większej wiedzy zwłaszcza w demontażu wszelkich plastików w bagażniku, progach itd.

Obecnie jestem w trakcie montażu - jest już powieszony hak (ORIS - org. BMW) i położone przewody w bagażniku - trochę to trwało, sporo śrubek i plastików do zdjęcia jest, ale myślę że każdy da radę. Służę radą.

Niestety utknąłem z położeniem przewodów w prawym progu i dalej.

I tu pytanie do kolegów, może kolega bartek1 który ma to już za sobą.

Jak rozebrać plastikowe progi żeby ich nie połamać, czy jest konieczność demontażu kanapy tylnej - siedziska (za chiny nie mogę znaleźć żadnych śrub).

No i podłączenie do skrzynki bezpieczników i modułu świateł - co i jak trzeba rozebrać żeby się tam dostać ?

Ja poprowadzić przewód od skrzynki bezpieczników do modułu świateł - czy jest konieczność demontażu konsoli? Jakiś jej elementów?

 

Może ktoś dysponuje jakąś wiedzą - będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
chlopaki ma ktos schemat montazu haka do e83 chodzi mi o montaż oryginalnej wiazki haka ! nie zamiennikow lub modułów uniwersalnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

montaz haka trwa ok. 5,00 godzin , podlaczenia elektryczne 1,00 godzin ( Specyfikacja BMW )

 

http://fs5.directupload.net/images/151124/temp/ck66jeht.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

 

chlopaki ma ktos schemat montazu haka do e83 chodzi mi o montaż oryginalnej wiazki haka ! nie zamiennikow lub modułów uniwersalnych

posiadam pdf-y ( j.angielski oraz j.niemiecki ) oryginalny montaz haka ( BMW ) - podaj mi swoj adres mailowy to wysle :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Czy ktoś może wie jaki kabel dokładnie gdzie idzie? Chodzi mi o szczegóły podłączenia kabla pod bezpieczniki z przodu pod schowkiem i do modułu świateł z przodu nad pedałem hamulca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie baw sie w oryginalny moduł szkoda czasu....

zamiennik powiedziałbym nawet ze lepszy bo jak cos zle podpiete lub zarowka spalona to piszczy ze oswietlenie przyczepy jest niekompletne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn, że wywalam oryginalny moduł do haka (ten który podpiąłem w bagażniku), kupuje zamiennik, montuje w miejsce oryginału i wszystko będzie ok?

W tej chwili problem polega na tym, że kierunki w całym zestawie(auto+camping) szybko migają tak jakby była uszkodzona jedna z żarówek (migają wszystkie) i często migają mi wszystkie światła razem z kierunkami. Po kilku restartach zapłonu, przestają migać wszystkie światła i migają tylko kierunki ale nadal w szybkim tempie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedaj wiazke i moduł wstaw zamiennik i bedzie perfekt. jak kupisz fajny zamiennik to współdziała z PDC

oryginalny moduł musisz wkodowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, posiadam X3 wraz z instalacja LPG z butlą montowana pod autem, zastanawiam się nad montażem haka holowniczego . czy ktoś przerabiał temat? gdyż moim skromnym zdaniem nie mam tam wystarczajaco miejsca na montaz haka holowniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
gdyż moim skromnym zdaniem nie mam tam wystarczajaco miejsca na montaz haka holowniczego.

ja tez mam butle pod autem i to nie mala bo 52 litrowa i miejsca jest jeszcze duzo tym bardziej ze nie mam orginalnego zderzaka tylko areodynamic taki tuningowy zderzak. Ja ogolnie jeszcze nie montowalem ale tez powoli za to sie bede bral bo hak jest mi potrzebny.

Pytanko do innych? Po co modul do podpiecia wiazki od przyczepki skoro po podpieciu na krotko od wtyczek przy zarowkach kierunkowskazy migaja normalnym tempem i wszystko dziala poprawnie. Nic nie wyskakuje ze zarowka spalona czy cos podobnego.

Na innym forum niby pisali ze musi byc modul bo wlasnie kierunki beda szybko migac i bedzie wyskakiwal blad ze oswietlenie zewnetrzne jest spalone a ja podlaczylem sie na krotko i nic sie nie dzieje takiego. Wiadomo czujniki parkowania to mozna sobie manualnie wylaczac przy cofaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, posiadam X3 wraz z instalacja LPG z butlą montowana pod autem, zastanawiam się nad montażem haka holowniczego . czy ktoś przerabiał temat? gdyż moim skromnym zdaniem nie mam tam wystarczajaco miejsca na montaz haka holowniczego.

 

mam hak i butlę pod autem, miejsca nie brakło bo hak jest chyba wyżej niż butla

hak oryginał, butla była montowana później


a co do modułu, to oczywiście że można rzeźbić bez, sam tak miałem w poprzednim aucie

tyle że moduł ma te zalety i których można poczytać w necie

oprócz czujników cofania są jeszcze kwestie kontroli trakcji, obciążenia instalacji auta itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.