Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siemano koledzy,mam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach,raz ma 600 obrotów potem 500,a nieraz poniżej 500,w dodatku praca jest nierówna,dużo lepiej pracuje pod obciążeniem gdy załącze klime,cewki, swiece,fajki są o.k
Opublikowano
No to sprawdź jeszcze przepływomierz,czujnik krokowy,czujnik położenia wału,termostat,czujniki temperatury,odmę,sondy. Najlepiej podepnij się pod dobrego kompa i daj znać co wyszło.
Opublikowano
siema Maciej,dzieki za podpowiedzi,szukam dobrego kompa,do tej pory podpiecia nic nie pokazaly,u mnie w warsztatach maja cienkie programy,chyba zostanie serwis,jak mozesz to napisz ile Twoj trzyma na wolnych obrotach,pozdrawiam.
Opublikowano
MIałem kiedyś przypadek że pomogło wyczyszczenie przepustnicy http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE21&mospid=47547&btnr=13_0382&hg=13&fg=15 --falowały właśnie tylko na wolnch,ale MaciejaV8 rady jak najbardziej trafione :cool2:
Opublikowano

dani3011 To nawet dość częsty przypadek w kilkunastoletnich autach :)

Na biegu jałowym przepustnica uchylona jest dosłownie kilka mm i szczelina, którą przelatuje powietrze ma szerokość może 1mm, jak tam się nazbiera brud to zmniejsza szczelinę i falują obroty, a falują dlatego, że gdy silnik ma za mało powietrza spadają obroty komputer wychwytuje, że silnik przygasa i uchyla mu minimalnie przepustnicę aby nie dopuścić do zgaśnięcia silnika, wtedy obroty rosną i przepustnica z powrotem się zamyka i znów obroty spadają poniżej normy i cały cykl się powtarza:)

Przerabiałem to w moim Mercedesie, minimalnie falowały mi obroty na jałowym, wyczyściłem i jak ręką odjął do dziś:)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Witam. Muszę powiedzieć,że co do przepustnicy to troszkę się Panowie mylicie. Oczywiście przepustnica powinna być czysta,ale w silniku v8 przed liftem za dawkę powietrza na wolnych obrotach w głównej mierze odpowiada krokowiec i to on reguluje jego ilość,śmiem twierdzić,że większe efekty uzyska się czyszcząc jego niż przepustnicę.Po lifcie przepustnica jest sama sobie królem i ona faktycznie powinna być w idealnym stanie zawsze.Co do bujania v-ki to co prawda wcześniej pisałem żeby kolega podpiął kompa,ale muszę się trochę poprawić.U mnie (gdy kulała) po podpince wyszło,że: obie sondy złom,przepływka złom, 2 4 i 5 cewka złom,a,że jestem niedowiarkiem,sam zacząłem sprawdzać gdzie wypada mi iskra odpinając i przypinając kolejne wtyczki od cewek na odpalonym silniku i patrząc na reakcję silnika.Suma sumarum okazało się,że mam spaloną cewkę na 5 garku i silnik w trybie awaryjnym który lał paliwa ile się da.Po wymianie cewki zero błędów a silnik jak zegarek.Przepustnicę i krokowiec umyłem profilaktycznie niedawno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.