Skocz do zawartości

BMW E39 530D Rusza i skrzynia biegów się blokuję(automat)


pudzianblejd

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, jaja to możesz sobie ty robić jak nie masz wiedzy [...]a jeżeli komputer widzi że z jednej strony wymieniono klocki a z drogiej nie, to nie pozwoli takim autem jechać, czy twoja wiedza i wykształcenie pozwalają na to żeby to pojąć ???

 

Napisałem że trzeba skończyć co się zaczęło, bo takim autem to tylko samobójca będzie jechał, jak z jednej strony ma nową tarczę i klocki a z drugiej stare to przy najmniejszym hamowaniu auto staje bokiem i robi sobie bączki i dlatego podejrzewam że to zablokował komputer.

 

To mi kolego z niewątpliwie wielką wiedzą wytłumacz kilka spraw bom niedouczony prosty człek ledwie po podstawówce albo przedszkolu, już nie pamiętam bom niedouczony:

 

1) dlaczego auto ma stawać bokiem jeżeli z jednej strony jest nowa tarcza i klocki a z drugiej nie (zakładając oczywiście, że te niewymienione klocki w ogóle są).

2) skąd samochód/komputer samochodu wie, że z jednej strony klocki są wymienione z drugiej nie, bo zaczyna to zalatywać tajemną wiedzą i Knight Rider'em :D

3) skąd samochód wie, że ma wymienione amory tylko z jednej strony lub w ogóle że ma je wymienione??? zakładając oczywiście nadal, że E39 nie posiada systemu KITT. :D :D :D

 

Ja jestem po zawodówce i pracowałem jako mechanik na ciężarowych.

kolego inaczej hamują klocki i tarcze nowe nie dotarte, a inaczej stare dotartezakładając taką samą siłę nacisku na pedał, a jak będą z jednej strony nowe a z drugiej stare to różnica hamowania zrobi swoje. Co do komputera widziałeś na klocku kabelek który podłącza się do instalacji?? a skąd wiesz że nie jest podłączony pod komputer i widzi że z jednej strony został wypięty a z drugiej nie, i prawdopodobnie dlatego blokuje skrzynię biegów, nie widzę innego wytłumaczenia ,skoro nic więcej kolega nie robił, to niby jakim cudem padła skrzynia biegów, możesz mnie to wytłumaczyć????

 

4) jeżeli samochód typ E39 jest już takim inteligentnym pojazdem przyszłości to dlaczego komputer zapisał błąd skrzyni. Dlaczego konstruktorzy tego samochodu przyszłości nie wymyślili tego tak, że wywala na tablicy błąd hamulców i tryb awaryjny silnika, blokadę zapłonu czy jakieś inne sensowne rozwiązanie zamiast błędu skrzyni biegów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądałem się temu tematowi i fakt jest faktem że nowe amory,klocki,tarcze nie mają zadnego wpływu na błąd skrzyni--tymbardziej pojawił się komunikat :lol: Faktem tez jest że jak autor ma na drugą strone organy to niech zmieni,ale zmieni tylko te organy bo komunikat skrzyni i tak zostanie.Ja osobiście chciałbym zeby moje BMW samo dokonywało pomiarów zużycia amorów,tarcz,łożysk,klocków,tulei wachaczy itd--pomyślcie ile zaoszczędziło by nam nerwów w szukaniu usterki.Fajowo wchodzisz rano do buni a tu komunikat masz lewy amor 35%, blokuje ASB nie pojedziesz nigdzie.Niech kolega Józef nie urazi sie ale te domysły(komp nie pozwala) były żywcem z samochodu przyszłości,albo tego gadającego KIT.POzdr

 

Podobasz mnie się, pięknie to ująłeś, a jak myślisz za co by z nas ASO zdzierało skórę jakby komputer w aucie wszystko nam powiedział co trzeba zrobić??? Jak widzisz ta opcja jest zarezerwowana dla ASO żeby i oni mieli za co żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem amory i resztę i nic kilka metrów jechał na D i R a kontrolka awarii się nie świeci na dodatek gdy nacisnąłem hamulec usłyszałem jakiś dzwięk z pod samochodu gdy dodałem gazu ucichło może to coś znaczy sinik odpala jest ok

 

A dobrze poskładałeś hamulce?? bo jak byś dobrze poskładał to by nie było żadnych dzwięków pod samochodem, może urwałeś kabel od klocków albo co innego spaprałeś?? poszukaj swoich błędów naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego Józefie. Oczywiście klocki muszą się dotrzeć, ale mam nadzieję, że wiesz jak działa ABS i te inne bajery. Po drugie zaraz po zmianie klocków nawet z jednej strony domyślamy się, że ludzie wiedzą że kilka km muszą przejechać ostrożnie żeby mogły się dotrzeć. Ale to wszystko detale i nie ma co się rozpisywać.

 

Zasadnicza sprawa o której niestety nie masz pojęcia. Czujnik zużycia jest tylko z jednej strony więc samochód (komputer) nie może wiedzieć, że zostały wymienione klocki akurat z jednej strony. Nie twórz więc dziwnych teorii bo nie mają one żadnego sensu i podstaw. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Józefie. Oczywiście klocki muszą się dotrzeć, ale mam nadzieję, że wiesz jak działa ABS i te inne bajery. Po drugie zaraz po zmianie klocków nawet z jednej strony domyślamy się, że ludzie wiedzą że kilka km muszą przejechać ostrożnie żeby mogły się dotrzeć. Ale to wszystko detale i nie ma co się rozpisywać.

 

Zasadnicza sprawa o której niestety nie masz pojęcia. Czujnik zużycia jest tylko z jednej strony więc samochód (komputer) nie może wiedzieć, że zostały wymienione klocki akurat z jednej strony. Nie twórz więc dziwnych teorii bo nie mają one żadnego sensu i podstaw. ;)

 

OK. Jeżeli czujnik jest z jednej strony to masz rację, tego nie wiedziałem . Ale co ma wspólnego wymiana klocków z awarią skrzyni biegów? skoro przed wymianą klocków było wszystko Ok, a po leży skrzynia biegów? zbieg okoliczności , czy robiłeś jeszcze coś o czym nie piszesz? Pisałem też żebyś spróbował odpiąć akumulator na jakąś godzinę i to często pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To Ci opowiem historię mojego Galaxy. Kupiłem go w Niemczech z uszkodzonym automatem właśnie. Gdy mój mechanik wziął się za wymianę skrzyni biegów okazało się, że auto ma założone totalnie nowe hamulce z przodu i z tyłu. Klocki i tarcze były absolutnie nowe, nie wiem czy na nich przejechano 10 km. Wygląda na to, że skrzynia padła człowiekowi gdy wyjeżdżał z serwisu po wymianie hamulców itd. Jak widać zbiegi okoliczności są i niektórzy mają takiego dziwnego pecha. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie to nasz taki forumowy czuły wojtek,

 

:nienie: ja jestem Wojtek. Chcesz ludziom zachodzić za skórę? :P

 

 

Kolega jozef nie dopuszcza do swiadomosci, ze może się zepsuć coś poważniejszego i szuka dookoła.

To samo miałem z wtryskami. Nie dopuszczalem możliwości, że ktoryś jest padniety i szukalem naiwnie wszystkiego dookola. Bo przeciez niemozliwe, zeby mi wtryski padly, tak dobrze ten silnik pracował wcześniej... i sie zaczyna, wymyślanie teorii. Śmiesznych teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widocznie to nasz taki forumowy czuły wojtek,

 

:nienie: ja jestem Wojtek. Chcesz ludziom zachodzić za skórę? :P

 

 

Oj nie mów, że nie jesteś świadom istnienia na forum onetu postaci "czuły wojtek"????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.