Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam 530iA 01r i zauważyłem że zbyt często załącza mi się wisko. Zacząłem się zagłębiać w temat i zauważyłem że na komputerze czujnik na wyjściu z chłodnicy pokazuje minus 40 stopni. Proste - walnięty czujnik. Po wymianie na drugi identycznie. Czy ktoś kto ma taki czujnik w swojej Bawarce mógłby sprawdzić na komputerze jak jest u niego? Ewentualnie pomierzyć napięcia na kostce dochodzącej do czujnika...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Kolego wisco załącza się niezależnie od czujników tylko od temperatury zasysanego powietrza :norty: więc to że czujnik pokazuję taką temperaturę nie ma nic wspólnego z wisco
Opublikowano
Kolego wisco załącza się niezależnie od czujników tylko od temperatury zasysanego powietrza :norty: więc to że czujnik pokazuję taką temperaturę nie ma nic wspólnego z wisco

Adam29, jeśli nie masz pojęcia o jakimś temacie :mrgreen: to najlepiej się nie odzywaj tylko śledź forum bo w ten sposób tworzysz jakieś niedorzeczności... Dla tych którzy też myślą jak kolega wyżej: Wisko włącza się wtedy gdy temperatura cieczy chłodzącej przekroczy pewną wartość ( czujnik temperatury zasysanego powietrza akurat nie ma tu nic do gadania phi) U mnie termostat jest regulowany elektronicznie czyli podejrzewam a nawet jestem pewny że jeśli komputer widzi że z mojej chłodnicy wychodzi płyn o temp -40 stopni to termostat rzadziej puszcza płyn na duży obieg (na chłodnicę) przez co częściej włącza się wisko. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Adam29, jeśli nie masz pojęcia o jakimś temacie :mrgreen: to najlepiej się nie odzywaj tylko śledź forum bo w ten sposób tworzysz jakieś niedorzeczności... Dla tych którzy też myślą jak kolega wyżej: Wisko włącza się wtedy gdy temperatura cieczy chłodzącej przekroczy pewną wartość ( czujnik temperatury zasysanego powietrza akurat nie ma tu nic do gadania phi) U mnie termostat jest regulowany elektronicznie czyli podejrzewam a nawet jestem pewny że jeśli komputer widzi że z mojej chłodnicy wychodzi płyn o temp -40 stopni to termostat rzadziej puszcza płyn na duży obieg (na chłodnicę) przez co częściej włącza się wisko. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę

Poprawna diagnoza i kwestia.Praca visco jest zależna od wartości która uzyskuje komputer samochodu z czujnika.POzdr

Jeżeli wskazuje ci tak dziwną wartość to odpowiedz sama się nasuwa.POzdr

Opublikowano
Kolego pisząc "zasysanego powietrza" miałem na myśli że wisko reaguje na temperaturę powietrza wpadającego przez chłodnice które zostaje ogrzane, a nie poprzez dolot do silnika :mrgreen: widocznie niezbyt dobrze się wyraziłem, ale wisko działa niezależnie od wszystkich innych czujników ponieważ samo w sobie ma coś w rodzaju czujnika który jeżeli wyczuje że temperatura się podnosi porostu się załącza to dlatego jest tunel na chłodnicy i jest potrzeby do sprawnego działania wisko. powiedz mi kolego w którym miejscu wisko jest podłączone do czujnika na chłodnicy żeby komputer mógł odczytać temperaturę i go złączyć? bo ja już kilka razy wymieniałem i takowego kabelka nie widziałem :cool2:
Opublikowano
Praca wisko jest zależna tylko i wyłącznie od fizycznej temperatury silnika a elektronika nie ma bezpośredniego wpływu na moment załączenia się wiskozy :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Adam29, jeśli nie masz pojęcia o jakimś temacie :mrgreen: to najlepiej się nie odzywaj tylko śledź forum bo w ten sposób tworzysz jakieś niedorzeczności... Dla tych którzy też myślą jak kolega wyżej: Wisko włącza się wtedy gdy temperatura cieczy chłodzącej przekroczy pewną wartość ( czujnik temperatury zasysanego powietrza akurat nie ma tu nic do gadania phi) U mnie termostat jest regulowany elektronicznie czyli podejrzewam a nawet jestem pewny że jeśli komputer widzi że z mojej chłodnicy wychodzi płyn o temp -40 stopni to termostat rzadziej puszcza płyn na duży obieg (na chłodnicę) przez co częściej włącza się wisko. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę

Poprawna diagnoza i kwestia.Praca visco jest zależna od wartości która uzyskuje komputer samochodu z czujnika.POzdr

Jeżeli wskazuje ci tak dziwną wartość to odpowiedz sama się nasuwa.POzdr

 

dani3011 ja rozumiem ze lubisz odpisywac na forum, ale mysl tez troche i nie wprowadzaj ludzi w blad

Opublikowano
dani3011 ja rozumiem ze lubisz odpisywac na forum, ale mysl tez troche i nie wprowadzaj ludzi w blad

Troche zrobiłem literówke nie do zrozumienia--fakt nie chodziło mi o visco tylko wentylator.Prawdą jest że visco reaguje tylko na powietrze przechodzące przez chłodnice,wtedy to "sprzęgło" załącza w mniejszym lub wiekszym stopniu.Jest jak gdyby termoczułe--im cieplejsze powietrze tym rytmiczniej pracuje względem samego wałka.----ZROBIŁEM szwedzki błąd :?

Sorki wszystkich w pośpiechu popędziłem do wentylatora 3 biegowego,któy jest zależny od czujek :duh: POzdr

PS do kolegi tomek_d jak zauważyłes dobrze myślałem tylko o czym innym :lol: - nie złość się

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.