Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam e30 z silnikiem 1.8 M10. I mam nastepujący problem. Samochod... w zasadzie dopoki sie nie zagrzeja.. to dławi... przerywa itp. . po jakims czasie.. jak kawałek przejade... wszystko ustaje.. trzyma oborty... itd. wszystko jest ok. gdy zgasze silnik i odpale po chwili to znowu jest to samo mimo tego ze juz silnik ma temperature. a do tego teraz mam cos takiego że jak jade.. to po jakims czasie samochod z niczego poprostu gasnie nie moge go odpalic. trzeba... odpiac przeplykwe.. pokrecic chwile, potem zapiac przeplywke... i samochod odpala. nie wiem czy to przeplywka?! nie moge sobie z tym poradzic. jedyne co zrobilem to załozyłem nowe kable, swiecie kopułke i palec. wszystkie filtry nowe. bardzo prosze o jakaś pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być coś z czujnikiem temperatury co podaje na kompa sygnał. Nie jest drogi i warto go wymienić. Sama przepływka jak nie działa to z reguł niezaleznie od tego czy jest silnik cieply czy zimny. Może być jeszcze padnięta sonda lambda lub zawieszający się wtrysk ssania, ten na kolektrorze ssącym.
Opublikowano
Czujnik ciepłoty... wymieniłem. Sondy nie brałem pod uwagę, sonda musi być strikte do M10?? wtrysk tez postaram się zmienić... jeśli gdzies trafie... . A czy ktoras z tych rzeczy moze powodować że samochód mi gaśnie podczas jazdy..?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz gazownie czy bez? To że gasnie w czasie jazdy to raczej wina lewego powietrza. Sprawdzisz za pomoca zwykłego plaka.
Opublikowano
weż od kogoś przepływkę (dobrą) i spróbuj moze się zawiesza, nieszczelności w ukłdzie dolotowym, silniczek krokowy jeszcze bym spróbował podmienić (ale to na wolnych)
Opublikowano

Trzeba zrozumieć co poszczególne elementy robią, aby poprawnie diagnozować problem:

 

1. czujnik temperatury na bloku podaje informację do kompa (zanim sonda lambdy rozgrzewa się do swojej nominalnej temperatury pracy) po to, aby komp mógł sterować mieszanką przy zimnym silniku. Oznacza to, że ten czujnik wpływa tylko na pracę zimnego silnika.

 

2. Sonda Lambdy określa zawartość tlenu w mieszance, aby mieszanka była optymalna. Sonda Lambdy jednak nie pracuje prawidłowo kiedy jest zimny, a więc komp nie zwraca uwagi na odczyt ze sondy Lambdy dopóki nie dostaje informacji od czujnika temperatury na bloku, że silnik jest ciepły.

 

3. Przepływomierz mierze ilość powietrza, który dochodzi do silnika, aby dawkować paliwa w odpowiedniej ilości, aby mieszanka była optymalna. Temperatura silnika nie wpływa na jego działanie.

 

W Twoim przypadku prawdopodobnie skoro zmieniłeś czujnik temperatury bloku na sprawny, to sonda Lambdy jest prawdopodobnie uszkodzona. To uszkodzenie powoduje, że jak silnik się rozgrzewa i nie potrzebuje już bogatej mieszanki ( bo bogata mieszanka jest potrzebna przy zimnym silniku). Na pewno czuć zapach benzyny w rurze oddechowej w Twoim przypadku! Zdejmując przepływomierz na chwilę i kręcąc silnikiem powoduje tylko to, że w komorze spalinowej wysusza się a silnik trochę się ochłodzi. . . . .wtedy można odpalić silnik , ale za chwilę wraca poprzedni stan bogatej mieszanki przy ciepłym silniku ... i tak w kółko.

 

Można dokonać odczytu ze sondy Lambdy, ale jest to trudny poza warsztatem, a więc najłatwiej "pożyczyć na chwile" od Kogoś i sprawdzić czy silnik poprawnie działa. Uważaj przy wymianie sondy Lambdy bo w czasie pracy silnika ona rozgrzewa się do BARDZO wysokiej temperatury!

Daj znać proszę jak to wygląda.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Tzn. Jak za pomocą zwykłego plaka to sprawdzić...;)?(lewe powietrze)?Dziś postaram się załatwić od kogoś przepływke dobrą do M10. Lecz... patrząc na allegro że nie wystepuję żadna sztuka sądze że będzie ciężko..;) heh. Gazu nie mam. Aczkolwiek... przepływke mam grzebaną ponieważ dekielek jest przyklejony na białym silikonie...:P . Spaliny rzeczywiscie czuć z tyłu i to dosyć ostro benzyna..;) A z sondą myśle że nie będzie problemu.. bo w krakowie jest kilka punktów z czesciami do bmw. Dam znać co i jak..;) Dzieki za rady bo na innych forach nie było chętnych do pomocy z racji tego że jestem nowym użytkownikiem..;) pzdr!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn. Jak za pomocą zwykłego plaka to sprawdzić...;)?(lewe powietrze)? pzdr!

Odpalasz auto i pryskasz na łącznie kolektroa ssacego z głowicą, na gume przepływomierza, na podciśnienia i silnik krokowy i każde inne miejsce gdzie by mogła być jakaś nieszczelność. Jak silnik nie zmini pracy to jest szczelne a jak zacznie kuleć, szarpać czy po prosty zmieni sie jego praca to znaczy że w danym miejscu jest nieszczelość. Napisałem plakiem, bo jest tani w kupnie ale wachowo stosuję się specjalny środek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A posiadasz czujnik wału?? Jak mnie pamięć nie myli to nie ma tam czujnik położenia wału, bo masz klasyczny aparat zapłonowy. Co najwyżej mozę coś być nie tak z modułem zapłonowym.
Opublikowano
masz racje;) sonda wymieniona i bez zmian w zasadzie. Zlokalizowalem jedno lewe powietrze, zrobilem i auto ladnie chodzi na wolnych wkoncu. Ale przejechalem sie i zgasla znowu. Jutro jestem umowiony jade po przeplywke. A jak sprawdzic czy przeplywka jest dobra? Nie wiem czy gosc sie zgodzi zebym pozyczyl od niego na sprawdzenie. Bo z gasnieciem nie ma reguly, raz gasnie po kilometrze a raz po 30. A jakis przekaznik moze byc uwalony tez?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być problem z cewka. Jak to jest używana przeplywką to myślę ze dogadasz się z gościem by porzysczył na jeden dzień przepływke. Właśnie w takich przypadkach by się przydała mozliwość gdzieś uzyczenia sprawne części na 1-2 dni do sprawdzenia. Przekaźnik pompy paliwa, ale on raczje objawia się problemami z odpaleniem. może też być ten moduł, po lewej stronie na błotniku, taki element na okrągłą wtyczkę. Ale cieżko jednoznacznie wskazać, tym bardziej że jest to jakiś nieregularna awaria,
Opublikowano
No nie stety, gosciu nie jest chetny na pozyczenie przepływki.. a ponadto.. nie daje na nia zadnej gwarancji.. rozruchowej...:P musze jechać do niego gasnącym autem chyba zeby sprawdzic heh;) ale w przyszłym tygodniu będzie w Krakowie kolega co ma M10. podjedzie i wepniemy jego przepływke.:) Poczekam na ta przepływkę, potem bede reszte zmieniał ew. jeżeli nic się nie poprawi... Dzis postaram się pojeździć... i jezeli zgasnie to sprawdze czy jest iskra.. i czy paliwo dochodzi.. moze coś znajde. , poczyszcze wszystko każdy styk, każda mase, kopułke palec..
Opublikowano

Lisek - sorry. Wprowadziłem Cię w błąd. Zrozumiałem, że silnik dławi jak się nagrzewa a nie kiedy zapalasz go.

 

Konicznie sprawdź przepływomierz.

 

A zupełnie z innej strony patrząc na ten problem - czy on nie rozpoczął się czasem po tankowaniu paliwem. tzn dobre masz paliwo?

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

Jeszcze jedno - sprawdż wszystkie kableki, że nie są uszkodzone.

To, że zdjemujesz przepływomierz i zakładasz go ponownie może pokazać banalny problem z czymś co nie styka - a po zdjęciu i ponownym zakładaniu styka ..

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Paliwo raczej jest ok. Zawsze leje od lat każdym samochodem na BP. nigdy nie miałem żadnego problemu raczej z paliwem. Raz przyznam sie zatankowałem... na taniej stacji carefour...:] skonczyło sie na wymianie pompy paliwa. nie wiem czemu co i jak. ale poporstu mi pompa staneła. może to był zwykły przypadek.. aczkolwiek sie zraziłem do tego typu stacji:P Przepatrze tez kabelki. odizoluje cały ten kabel od przepływki. może rzeczywiście gdzies co go zjadło.
Opublikowano
Ten kolega co ma m10. Mówił że miał podobny problem u siebie kiedyś. ale u niego się okazało że miał wilgoć w kopułce. i po nagrzaniu sie... własnie mu samochód poprostu sam gasł. mówił że wydmuchał wszystko kompresorem.. i po problemie;) mówił mi tez zebym swiece sprawdził, no ale co tam sprawdze skoro swiecie dałem nowe ngk.? może jakas felerna? nie wiem ale wczesniej nic sie nie działo. poczekam na ta przepływke do przyszłego tygdnia. w razie czego gdzies napewno znajde;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, drobna uwaga, masz opcję deycji wiec się nie dopisuje post pod postem tylko dopisujesz w już napisanym. Wyjmij świece i zobacz jak wyglądaja. Poczekaj na przepływkę i jak coś daj znać czy coś się zmieniło.
Opublikowano
W porządku. będę pamiętał. Poczyściłem... wszystko co się dało dosłownie. każdy styk, pozaginałem każda blaszkę w kostkach. i co mi się wydało dziwne. Czy jest możliwość aby palec... w kopułce miał jakieś przebicie..?!tzn. tak. podniosłem kopułkę i tam na tych 4 blaszkach w środku zauważyłem tak jak by palec nie równo je wybierał, dwa styki były przytarte na środku.. a dwa tak jak by ledwo je palec dotykał u przy samym końcu. zmieniłem wiec na stary palec. zrobiłem kilkanaście km. i nic auto nie gaśnie. nie chciałbym za wczasu chwalić. pojeżdzę jeszcze dziś trochę zobaczymy co będzie.
Opublikowano
Czy jest możliwość aby palec... w kopułce miał jakieś przebicie..?.
- raczej nie, chyba, że jest pięknięty. Wtedy należy wymienić.

 

na tych 4 blaszkach w środku zauważyłem tak jak by palec nie równo je wybierał, dwa styki były przytarte na środku.. a dwa tak jak by ledwo je palec dotykał u przy samym końcu.
- należy tylko bardzo drobną papierem ściernym polerować, aby nie było nierówności. Pamiętaj, że palec nie dotyka tych czterech punktów - tylko iskra przelatuje pomiędzy palcem a każdym punktem kiedy zblkizają się do siebie w celu przekazywania iskry do odpowiedniego cylindra przez świece.

 

zmieniłem wiec na stary palec. zrobiłem kilkanaście km. i nic auto nie gaśnie.
- sprawdź też czy nie ma przebicia / pęknięcia / wilgoci w kopułce. Poza sprawdzaniem, może odpalić silnik w nocy i gasić światło. Po ciemku jeśli jest przebicie, to będzie widać jak iskry "uciekają".

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Pojezdziłem dziś troche... i niestety raz zgasła...:( przydławiło ją podczas jazdy. zatrzymalem się i odpaliła od strzała. bez zadnego krecenie... wypinania czegokolwiek. Chyba musze sie wstrzymac az tą przepływkę dostanę na sprawdzenie..;)
Opublikowano
a jak zgasła pod czas jazdy - po prostu jak by byś wyłączył silnik? . . . . opisz proszę jaki to był efekt. np czy jechałeś normalnie a na luzie bez dodawania gazy zgasł silnik? jak to wyglądało?

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
Zredukowałem przed zakrętem na 2. Wcisnołem praktycznie gaz do dechy żeby szybko sie zebrała i doszło gdzies tak do 2500 obr. i zgasła. normalnie tak jak bym kluczyk przekrecił... bez zadnego szarpniecia. poprostu nagły brak mocy. to sie stało... gdzieś tak po przejechaniu... 700metrów od odpalenia samochodu na zimnym silniku. tzn. moze nie dokonca był zimny... ale odstany gdzies kilka godzin... bo przy takiej temperaturze na zew. silnik słabo się chłodzi..;)
Opublikowano

Lisek,

 

Moim zdaniem są dwie możliwości, które sa bardziej uzależnione od czas a nie od tego czy silnik jest nagrzany:

 

1. albo paliwa nie dochodzi do silnika - czyli jak zostaje zużyte to paliwo, które jest w układzie / w przewodach a silnik gaśnie. Zatrzymanie się na chwilę powoli dochodzić trochę paliwa, a więc silnik odpala, ale nie ma wystarczającej ilości paliwa, aby mógł kręcić dalej. Przyczyny mogą być cztery:

 

a) Ja bym stawił na filtr paliwa (mówiłeś o wymianie wszystkich filtrów - sprawdź (przepraszam za banalność) czy nowy filtr paliwa jest założony tak, że paliwo przez niego pływa w kierunku do przodu samochodu - zgodnie ze strzałką na filtrze)

b) Pompa paliwa padła. Nie do końca wiem, czy u Ciebie jest jedna lub dwie. Jeśłi są dwie, to posłuchaj czy pompa w baku chodzi. (można przybliżyć ucho do baku przy włączonym samochodzie (bez zapalania silnika) i będzie słychać burczenie). Jeśli pompa w baku chodzi, to należy ją odłączyć i przy włączonym samochodzie dotknąć pompy pod samochodem przed lewym tylnym kołem. Jeśli nie czuć , ze pompa wibruje, to znaczy, że jest do wymiany.

c) Uderzyłeś pod samochodem w coś a któryś przewód paliwa jest uszkodzony. Nalezy sprawdzić przewody, kóre biegną wdłuż samochodu pod spodem.

d) nie ma wentylacji baku - Kiedy silnik już gaśnie, to otwórz wlew paliwa - jeśli usłyszysz dźwięku ssania, oznacza to, że w baku powstaje podciśnienie a pompa już nie może wyciągać paliwa z baku.

 

2. albo zapłon zanika. To jest akurat łatwiejsze do sprawdzania. Jak silnik gaśnie, wykręć jedną świecę, podłącz do przewodu wysokiego napięcia. Jeśli jest iskra kiedy kręcisz silnikiem - to w porządku. Jeśli nie ma - to ta przyczyna.

 

 

...chyba, że masz jakiś alarm, który blokuje zapłon / dopływ paliwa po określonym czasie...... :shock:

 

Daj znać proszę co odkryjesz . . . . i będziemy dalej myśleć jak postępować.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

Dzis jeszcze bede grzebał po pracy. wczoraj to juz przeszła sama siebie...:D heh. zgasła chyba 15 raz, na odcinku 13km. aczkolwiek jak odjezdzalem tez mi zgasla... ale odrazu odpalila od klucza. a jak byla Ciepla .. no to musialem długo pokrecic. ciezki temat. a czy przekaznik od układu paliwowego powinien byc ciepły..? raz zgasła... podnioslem maske strzelilem w przeplywke odpalila. za chwile zgasla spowrotem, nie chciała dlugo odpalic. nie wiem czy przestygla czy co i odpalila. i tak kilka razy. ruszyłem, zgasla ruszylem i zgasla. masakra jakas. .za kolejnymi razami niestety nic nie pomagało wstrzasniecie przeplywka.

A tak ogolnie pompe mam jedna. pod samochodem. nie bralem tego pod uwage moze jakis kabelek powoli sie koncy przy niej. dzis to tez sprawde.

 

Ostatnio wyciągnołem granie z auta, tj. wzmacniacz, wszystkie kable tuba, głosniki z połki. I samochod nie gasnie. czy jest szansa że wystepowało jakies przebicie... na instalacji?! i dlatego gasła?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.