Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Naczytałem się o awaryjnych klapkach zaworowych i teraz się zastanawiam czy w moim 118d dpf 06 są takie klapki. Znalazłem tylko info o klapkach w bmw 3 i 5 natomiast w 1dynce nic. Są czy nie? Jeżeli są to wywalać ?
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Opublikowano

Może podłącze się pod temat, bo sam ostatnio szukałem i nie znalazłem jak jest w jedynkach.

Czy ktoś jest zorientowany jak będzie w 120d z 2005 roku ? Jeśli jest ten sam problem to przy jakim przebiegu należy wymienić kolektor?

czy generalnie wywalić klapki tak jak kolega napisał i spokój? ktoś coś w tym temacie robił juz w swojej jedynce?

.

Opublikowano

"Klapki zawirowań powietrza" w kolektorze występują w silnikach 2.0 czyli w 118d, 120d i 123d

odpowiadają za odpowiednie kierowanie powietrza w kolektorze (dla mnie paranoja :mad2: ale tak jest)

zdaniem wielu mechaników jest to kolejne "ustrojstwo", które robi problem użytkownikom swoich silników. Ja kupiłem nowy kolektor, ale po kilku tysiącach został zdjęty... gdyż klapki po pewnym przebiegu ponownie mogą ulec "poluzowaniu się" i znowu lipa.

W moim przypadku został zmodyfikowany stary kolektor - wyrzucone zostały klapki zawirowań powietrza, a w ich miejsce zostały zainstalowane tzw. zaślepki wypalone na laserze z wytłoczeniem na oring uszczelniający.

Różnica w jeździe - żadna! a spokój psychiczny - bezcenny...

Opublikowano

Hubert,

 

Ile mniej więcej zapłaciłeś za taką operację? W ogóle można jakoś łatwo sprawdzić czy klapki "za chwilę" odlecą ? w sensie i tak sam nie będę tego robił,

ale chciałbym się dowiedzieć ile to roboty dla mechanika no i ile za to skasuje.

.

Opublikowano

aby ocenić stan "klapek wędrowniczek" należy zdjąć kolektor...

roboty przy samochodzie ok 3h. Zaślepki zostały zrobione w prywatnej firmie, jednakże widziałem na innych forach, jak klienci radzili sobie z zaślepkami w inny sposób (wyrzucali wszystko co niepotrzebne, a w stare zaślepki wkręcali jakieś śruby i je kleili :shock: )

http://forums.5series.net/topic/70452-removing-the-swirl-flaps-in-a-diesel-engine/

 

cena zdecydowanie mniejsza niż nowy kolektor, który mam na zbyciu, gdzie klapki po pewnym czasie też się mogą urwać, a zaślepki są dożywotnie :8)

 

Chciałbym również prosić potencjalnych przeciwników wyrzucania klapek, aby w postach piszących o tym, że wyrzucanie klapek jest złe - również pisali, dlaczego tak jest, do czego one służą i w czym pomagają?

Opublikowano
Dziś udało mi się dowiedzieć , że klapki należy wywalić w okolicach 200tkm. Wcześniej oczywiście tez można ale nie ma potrzeby. Sądząc po pzegiegach jakie robie to już następny właściciel to zrobi....
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie klapki zostały wyjęte po 150 tysiącach bo już były luzy

 

Mój mechanik powiedział ze to totalna paranoja i nabijanie kasy serwisowi , ze może dojść do uszkodzenia silnika

że zdejmuje to we wszystkich modelach bmw

koszt operacji 450 zł

 

Z tego co wypytałem to może być to przydatne do redukcji emisji spalin ale , on to robił w aucie który jeździ w Niemczech i tam ma przeglądy i nic nie wykazało ze

ze auto jest mniej EKO i gość spokojnie jeździ

Opublikowano

Dziś bylem u mechanika

 

Powiedział mi ze oni "odkuwają te klapki i zaślepiają "

Spytałem co i jak to powiedział ze to tajemnica ich jest

 

Powiedział tylko ze po tym zabiegu wszystko gra nie ma problemów i auto przechodzi wszystkie niemieckie testy

 

Wiec ci nie pomogę ci pomóc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam dzis chcauilem usnac te klapki ale po rozkreceniu kolektora zostalem milo zaskoczony!!kolektro byl bez klapek i nie mial sladu montowania ich kiedykolwiek!zapomnialem date produkcji ale jak kojarze wydaje mi sei ze to byl orginaly czli mam e87 118d 122ps z 4.10.2004 !i mial malo nagaru :cool2: a przebieg niby 175tkm!!tak wiec nie potrzebnie rozkrecalem ale skad moglem wiedziec!jedno mnie zastanawia czy on byl wymieniany na taki bez klapek czy od nowosci auta byl bez klapek?bo przeczytaniu calego teamtu na temat tych klapek w seri5 to kazdy koletor posiada klapki i nawet jak nowy sie kupuje to tez z nimi,moze ktos cos wie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a zapomnialem dodac ze mialem tam czujnik zaslepiony i przywiazany opaska do kolktora ,ktora musialem przeciac zeby go wyciagnac!a kolktor mial dwie czujniki podlaczone
Opublikowano
Może tak jak w E46 albo E90 wersje 318d nie miały klapek zawirować i w realoem widać ze są dwa rodzaje kolektorów dolotowych z klapkami i bez.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www14.speedyshare.com/files/29910878/download/Zdj%C4%99cie013.jpg

 

http://www10.speedyshare.com/files/29910901/download/Zdj%C4%99cie015.jpg

 

http://www13.speedyshare.com/files/29910909/download/Zdj%C4%99cie016.jpg

 

i byly tam dwa czujniki podlaczone jeden byl opaska przymocowany i zaslepiony orginalana zaslepka nie mam pojecia od czego on jest ,ale tzraba bylo opaske przeciac zeby kolektor wyciagnac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie zastanawiam sie o wyczyszczeniu ic czy ktos to robil ,co potrzebowal do tego i turbo tez czyscil?i czy jest sens wyczyscielm egr i kolektor ten bez klapek
  • 1 rok później...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie wiem z którego roku był kolektor :( A co do wyjęcia... jest taka możliwość (nie mam auta od nowości).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.