Skocz do zawartości

3.0dA falowanie obrotów, problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Problem dotyczy e39, 530d z 2001 roku z automatem na pokładzie

Od jakiegoś czasu borykałem się z następującym problemem: silnik po rozgrzaniu się zaczynał pracować nierówno na biegu jałowym lub przy toczeniu się bez naciskania gazu ("falujące obroty") do tego stopnia, że potrafił przestać pracować. Z ponownym odpaleniem nie było żadnego problemu. Problem ten występował głównie w korkach (ciągła jazda gaz - hamulec - gaz). Potem silnik zaczął gasnąć w trakcie jazdy (znowu na "luzie" - na jeździe bez wciśniętego gazu). Teraz doszło do tego, że samochód jeśli już w ogóle odpali, to przychodzi mu to bardzo ciężko i po chwili się wyłącza. Dziś już w ogóle nie odpala, paliwo do filtra dochodzi

Z rzeczy, które do tej pory zrobiłem we własnym zakresie:

- przeczyściłem wtyczki na listwie cr i pompie

- wymieniłem filtr odmy

 

Niestety do komputera przez tydzień nie mam dostępu. Z wcześniejszych pomiarów nie wynikały większe problemy z wtryskami (lekkie lanie na jednym).

Z dotychczasowej lektury wywnioskowałem, że w tej sytuacji najlepiej zabrać się za czujniki położenia wałka rozrządu oraz wału korbowego. Czy macie jakieś sugestie ?

Edytowane przez reemo
Opublikowano

Problem z odpalaniem rozwiązany - okazało się, że jeden z kabelków przy wtyczce czujnika położenia wałka rozrządu jest delikatnie przetarty i nie zawsze kontaktował.

W jaki sposób można zbadać pompę podprogową ? Porównanie ciśnień na kompie ?

Mam jeszcze dwie inne uwagi - mój filtr powietrza jest szarawy (wymieniany w grudniu). Czy jego kiepski stan może być przyczyną nierównej pracy silnika ?

W baku mam też obecnie wlaną formułę do czyszczenia wtrysków.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli podczas jazdy wchodzi bez kłopotów na wysokie obroty możesz progówke wykluczyć-sprawdz cisnienie dla spokoju(inpa,ma mieć około 4bar),ale na falowanie ma znikomy wpływ.Filtr powietrza jeżeli ma 6miechów nie ma obaw,natomiast wlany jakiś specyfik ma jak najbardziej wpływ(zależy co to jest)- w takim przypadku mieszasz w głowie bunii w sporządzaniu miesznki paliwowej.Na próbe mozesz uzupełnić zbiornik i posmigać---ale i tak dla mnie przemawia czujka wałka,wału,CR.Podepnij pod kompa i zobacz co za błąd będzie,a przy okazji wydajność progówki.POzdr

PS. zacznij od diagnostyki(komp),bo to wróżenie z fusiorów i daremne pytania

Edytowane przez dani3011
Opublikowano

Z wkręcaniem się na obroty i ogólnym jeżdżeniu do przodu nie mam żadnych problemów.

Co do postępów w eliminowaniu problemów - nauczony doświadczeniem z czujnikiem położenia wałka, sprawdziłem kabelki przy wtyczce przy cr. Tam również okazało się, że jeden z tych 3 kabelków jest przetarty. Zająłem się nim i jak na razie wszystko ok... Mam nadzieję, że na tym skończą się te moje rewelacje.

Opublikowano
sprawdziłem kabelki przy wtyczce przy cr. Tam również okazało się, że jeden z tych 3 kabelków jest przetarty. Zająłem się nim i jak na razie wszystko ok... Mam nadzieję, że na tym skończą się te moje rewelacje.

A mówiłem kolego na wstępie,wazne jest dobrze i tak zostanie :norty: (już nie pofaluje :lol: )POzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.