Skocz do zawartości

E39 523i gaśnie po rozgrzaniu, pali na trzy cylindry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem ze swoją E39 523i gaśnie po rozgrzaniu i po przejechaniu ok. 20 min. Zapala za pierwszym razem, żadnych falowań obrotów i braku mocy. Silnik przeszedł remont (stał kilka miesięcy), wymieniona uszeczelka, splanowana glowica itp. Wcześniej na diagnostyce wykazywał bład na czujniku wałka ale został zmieniony jak i czujnik wału, przepływomierz, filtry, świece, termostat, chłodnica, zmieniony również olej w skrzyni biegów i filtr (wszystkie części oryginalne). Jak zapali jedzie bezbłędnie, aż miło, rozgrzeje się, dojadę do świateł lub domu i puszcze gaz lub zahamuję i gaśnie. Ciężko później odpalić a jak odpali to pali na trzy cylindry 1 3 5. Jak ostygnie, po 1-2 godzinie wszystko powraca do normy, pracuje normalnie i tak już było z sześć razy. Nie ma przebicia na kablach itp. Wszystko zaczęło sie gdy zacząłem jeździć na myjnie z myciem podwozia, wyjechałem z myjni przy włączonej klimie z prędkością jakby ktoś wziął mnie na popych, ale po wyłączeniu zaczął jechać normalnie przez jakiś czas. Przy podjeździe pod górkę zaczął tracić moc i pracować na 3 cylindrach. Czy są jakieś czujniki od spodu lub przewody które mogły by spowodować ten problem? A może ktoś przeszedł podobny problem z tym gaśnieciem?
Opublikowano

a masz zalozone osłony pod silnikiem jak nie masz to moglo sie wszystko zalać co jest pod maską

jak masz oslony to woda nic nie zrobila elektronice

najczesniej takie objawy są z czujnikiem polozenia wału podjedz gdzies na diagnostyke napewno jakies bledy zostaly

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Nie mialem osłon, dopiero teraz mam i założę, obydwie na skrzynie i pod silnik. Czujnik położenia wału był zmieniony. Jutro będzie podpięty pod kompa. Zobaczymy co wykaże.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
sorki, za spoznioną odpowiedz, winowajca znaleziony - czujnik walu :) mimo, że był wymieniony na nowy Siemensa nie wspolpracowal z komputerem silnika i na dodatek pokazywal dodatkowo blad solenoidu, czujnika walka i sondy lambda. Po zamianie na stary czujnik walu wszystko ustepilo. Nareszcie znow dobrze jezdzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.