Skocz do zawartości

325i Nie ma mocy


MaksymW

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Przyjaciele, mam problem. Już pisałem nie raz z jakimś problemem z moim Compaktem po swapie na 325i (2.5i 192km bez vanosa M50B25). Ale tym razem rozpiszę się więcej i mam nadzieje że wspólnie dojdziemy do tego abym mógł cieszyć się w całości z mojego auta... Kupiłem go z silnikiem 2.5l, nie miał mocy bo ogólnie się gotował bo miałem głowicę uszkodzoną. Kupiłem niedawno drugi silnik oczywiście bez osprzętu bo został ze starego silnika. Goły słupek. Kompresja jest idealna. Nie bierze oleju ani płynu chłodniczego. Ogólnie bardzo zdrowy silnik. Ale nadal występuje problem bardzo wysokich obrotów na biegu jałowym oraz brak mocy! Nie mogę poradzić sobie z tym autem! Kolega kupił sobie sedana 2.5l ten sam silnik i aż mu zazdroszczę, te wolne obroty idealne i ta moc... A w moim? Tragedia. Obroty na 1500rpm cały czas, gaz do końca a on wkręca się jak by chciał a nie mógł... Filtry wszystkie zmienione, włącznie z paliwowym. Świece zmienione. Podmnieniałem cewki i również lipa. Czujnik położenia wałku podmieniałem i to samo. Pompka paliwa zmieniona. Silnik krokowy zmieniony. Guma od przepływomierza zmieniona. Sonda lambda zmieniona. Co zostaje do zmiany aby obroty były WKOŃCU normalne???? Prosze Was ratujcie! Myśle nad wymianą przepływomierza, ale na komputerze nie pokazuje żadnego błędu... Więc co to może być?

 

Proszę o pomoc!

Pozdrawiam,


Maks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo Ci nie pomogę, ale nasunęła mi się pewna myśl. W modelu Compact silnik 2,5 to fabrycznie był M52B25, tymczasem zamontowałeś M50B25 i to bez Vanosa. Osprzęt z oryginalnego silnika jest prawdopodobnie niekompatybilny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo obrotów....zmieniłeś licznik? Z tego co wiem to liczniki z 1.8 4cyl nie będą ok z 2.5 to 6 cyl stąd wysokie obroty :cool2:

 

Jaki masz układ wydechowy.Jak orginalny z 1.8 to lipa.Musisz mieć układ minimum z 2.5l

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeśli kupiłeś goły silnik teraz, to wina tkwi w osprzęcie z poprzedniego silnika. Czyściłeś przepustnicę? Podmień przepływkę z auta kolegi. Co mówi INPA lub DIS? Ja już się tak przyzwyczaiłem, że bez tego do auta nie podchodzę...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeśli kupiłeś goły silnik teraz, to wina tkwi w osprzęcie z poprzedniego silnika. Czyściłeś przepustnicę? Podmień przepływkę z auta kolegi. Co mówi INPA lub DIS? Ja już się tak przyzwyczaiłem, że bez tego do auta nie podchodzę...

 

Pozdrawiam

 

 

ile kosztuje INPA lub DIS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem przepustnicę, wydech mam od 323ti no i co jeszcze... Licznik mam od 6 cylindrówki. A pozatym nawet słychac że ma strasznie wysokie obroty! Nie mam komputera żadnego, ale byłem u kolesia i żadnego błędu!

Pozdrawiam,


Maks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaczynają sie schody. Najgorzej jak komputer nie pokazuje błędów. U mnie wyświetla tylko czujnik spalania stukowego. Byłem na kompie (TEXA) sprawdziłem w jakich wartościach pracują poszczególne elementy i co ciekawe sonda muli, niby pracuje w pełnym zakresie ale nie jest to WWWW ale raczej przebieg prostokątny z przewagą na zawieszanie się na okolicy 830mV. No i co ciekawe czas pracy wtryskiwaczy oscyluje pomiędzy 120ms a 15ms, ale nie jest to reguła. Czasem czasy spadają do 5ms ale na wolnych mam 112-120ms :shock: . Silnik pracuje nierówno, przy delikatnym wkręcaniu słychać jak przerywa i ogólnie muł. Nie ma siły ciągnąć na żadnym biegu. Jak na 1 przy 1.800 obr. wcisnę pedał... to nic się nie dzieje tylko słychać buczenie, dopiero jak minie 2.500 to zaczyna coś sie dziać. Ogólnie auto na niemieckiej autostradzie bujnąłem do 170km/h bez jakiś większych problemów i został spory zapas pod nogą. Jak minąłem 120 to i tak auto dalej się rozpędzało w takim samym tempie. :8)

Ręce mi opadły i nie wiem co można jeszcze podmienić. Sonda podmieniona i nadal mam taki przebieg. Przepływki ze 3 zakładałem i po każdej jest jakaś różnica ale tylko przez kilkanaście kilometrów. :?

A i zapomniałem. Dzisiaj zdarzyło mi się ze przy delikatnym ruszaniu cichutko strzeliło mi w dolot (na benzynie). Nie mam gazu w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer silnika podmieniałeś Max? I co z tą przepływką, była podmianka od kumpla?

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...
identyczny problem co do tego spalanie wzrosło wymieniłem przeplywki 3 na kompie zero przejechałem się no trochę było lepiej komp przeplywka i czujnik prędkości własnej wymieniłem odme wszystkie rurki uszczelnianie kolektora nowymi uszczelkami po zabiegu wzrosły obroty na 920 do 1040 jak dam jej miodu silnik zaczyna falować na obrotach no 20 litrów na 80km może e z 90 km zrobiłem ponowna diagnozę i przepływomierz czujnik prędkości własnej pojazdu nie wiem co oznacza ten czujnik i czy się nim przejmować po czym sprawdziłem parametry wartość przeplywki oscylowala okolice 920 a1040 sondy wypięte z kompa poprzez modyfikacje sterownika jak wcześniej ona chodziła no niedowiary od ostatniej zimy jak by ktoś jej tentno przykręcił jeśli myślisz że to pompa paliwa to to nie ona zamontowałem pompę 5bar na 300l wydajności przy paleniu kapcia 2 wstaje bez problemu lecz chodzi o to że jak nią jadę delikatnie dodam gazu czuć lekie przyszpieszenie gdy wklepe jej do końca jak by pozostawała zalana no idzie ale nie tak bmeczka to wspaniałe e30 z silnikiem 2.5 m52 1xvanos usunięty ews przesunięta odcinka popcorn strzały z wydechu wydech od 2.5 e92 no codziennie myślę co z nią jest ze tak się dzieje znam specjalistów którzy rozkładają ręce ostatnio patrzyłem forum i zucil mi się czujnik w kolektorze ssacym od temp powietrza dolotowego wpinany w dolną rozdzielacz od odmy i krokowca co o tym myślicie napiszcie pozdrawiam Arsonne30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.