Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem elektrozawór sterujący turbiną i turbina odżyła.. wyczyściłem Egr, wymieniłem filtr odmy.. ale samochód dalej nie jeżdził.. i kopcił na czarno jak szalony.. i zaczeło mnie to zastanawiac i zacząłem sprawdzać dokładniej.. na kolektorze ssącym (z tyłu od podszybia) było mokro i podejrzewam, że tam jest jakaś nieszczelność i to może chyba być przyczyna słabego podciśnienia doładowania. Tylko pytanie jaka jest przyczyna tego wszystkiego, bo jak narazie znajduję same skutki.... wymienie kolektor tylko czy wyeliminuje to co zaczeło powodować problem. Najlepszy byłby jakiś fachowiec, który rzuciłby na to swoim okiem. opisze od początku co sie działo:

- awaria wentylatora klimatyzacji(chodzi cały czas)

- przeciek paliwa z pompy wysokiego ciśnienia,

- padł alternator, napinacz hydrauliczny,

- zaczął później strasznie kopcić, turbina sie nie załączała, padł elektrozawór

- nieszczelność na kolektorze ssącym.

I PYTANIE ZA 100 PUNKTÓW, CZY TO NIE JEST WSZYSTKO SPOWODOWANE POWAŻNIEJSZYM PROBLEMEM??

Opublikowano

z tyłu na kolektorze ssącym(od strony podszybia)masz czujnik cisnienia doladowania a na nim jest oring... najprawdopodobniej tam jest źródlo nieszczelnośći ... jak zdejmiesz obudowe filtra kabinowego to wyczujesz na kolektorze czujnik wypnj wtyczke i go wyciagnij i zobacz jak wyglada... przeczyść acetonem ten bolec co jest na nim zobaczstan oringu załóż podepnij wtyczke i zobacz jak bedzie... możesz mieć też rozszczelniony kolektor... podczas przyspieszania jest słyszalny syk powietrza??... przy okazji wymień wężyki podciśnienia sterujące egr turbo i żaluzje chłodnicy :cool2: pozdro

ps: piszesz ze miałeś nieszczelny kolektor?? ktoś go sciagał?? może nie podpiął czujnika cisnienia doładowania dlatego takie cyrki sie dzieją

Opublikowano
Podczas przyspieszania słychac syk.. i to spory :D

 

to masz nieszczelność w IC , przewodach doprowadzających powietrze do silnika (z turbo) lub w samym kolektorze :cool2:

Opublikowano
co potwierdza również dymienie na czarno czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza ... w Twoim przypadku za mało powietrza do paliwa .... choć to to samo :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Uszczelka w kolektorze ssącym była wydmuchana i uciekało tamtędy powietrze.. uszczelki kupione za 55 zł.. muszę dzisiaj wymienić i będzie raczej ok :)
Opublikowano
Znajomy wymieniał ostatnio też tą uszczelkę i u niego pomogło. Mam nadzieję że u Ciebie też tak będzie. Napisz czy się udało po wymianie. Pozdrawiam.

http://img200.imageshack.us/img200/2941/zdjcie0196001320x200320.jpg

...na tym osiedlu

gdzie BEEMKA jest

prawie jak BENTLEY...

  • 4 lata później...
Opublikowano
a powiedzcie mi panowie jest jakiś sposób żeby sprawdzić te uszczelki bez rozbierani i wymiany? w tym przypadku pryskanie np. Plakiem nie zda egzaminu bo powietrze jest wydmuchiwane nie wciągane, ale może jest jakiś mądry sposób ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.