Skocz do zawartości

BMW e39 dla młodego kierowcy - pierwszy samochód


adamszymaniec

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jestem tutaj nowy ,i na wstepie moze powiem ze chce kupic jakieś pierwsze auto , i bardzo mnie przekonuje BMW mam na myśli e36 albo o e39 co mi polecicie w jakich przedziałach kupie takie samochodzik i zeby mi to pochodzilo troche mam 2 na oku

 

http://moto.allegro.pl/e36-klima-jak-nowa-igla-i1618155776.html mnei to przekonało jakolaika ale nie wierze w ten przebieg za abrdzo

 

albo to

http://moto.allegro.pl/bmw-e39-e-39-525tds-2-5-tds-bmw-wejdz-i-zobacz-i1640239365.html

ale to jest raczej do roboty , bo pisze ze moze jest pompa wtryskowa zepsuta bo ciezko zapala,pytalem znajomoego mechanika to powiedzial ze rownie dobrze to moga byc swiece a nie pompa wtryskowa. co wy na to a jak by pompa to jaki bylby tego koszt ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego od oceniania aut z ogłoszeń jest stosowny dział na tym forum.

E39 z 98r w skórach z grzaniem foteli, klimą i innymi wypasami za 7tys?? :shock:

Nawet nie zawracaj sobie głowy pomysłem o zakupie E39 za 7tys, ani za 10tys. Ja też powoli szukam dla siebie E39 i modlę się żeby do 20tys kupić coś w normalnym stanie, już nie mówię w bardzo dobrym, ale żeby po wkładzie 2-3tys było w dobrym stanie.

Na TDSach się nie znam, ale skoro właściciel tego auta ceni je tak nisko to możesz od razu kupić drugi silnik i skrzynię penie też bo to automat i jak znam życie w aucie za tą cenę jest już zjechany do granic możliwości. Takich rzeczy to nawet w Erze nie ma żeby 13letnie BMW w dobrej opcji kupić za 7tys i żeby było warto włożyć w nie 4-5tys żeby było zadbane, po to auto to ja bym jechał ale żeby kupić z przeznaczeniem na części, chyba że ktoś ma taką bunię rozbitą albo angola i sobie wszystko co się da przełoży żeby to jakoś jeździło.

 

Także zakup E46/E39/E38 do 10tys odradzam zdecydowanie bo kupisz a potem będziesz rok czasu remontował to auto żeby w ogóle tym jeździć, a koszty napraw sporo przewyższą cenę tego auta. Jak już chcesz BMW to do 10tys szukaj E36 albo E34.

 

A to E36 za 3900, które znalazłeś to też zły pomysł, nie ma szans żeby kupić E36, które nadaje się do jazdy i żeby trochę po jeździło za 4 czy 5tys.

 

Ile masz kasy na samochód? Jak masz do 10tys to jak już koniecznie chcesz BMW to poszukaj sobie jakiejś E30 może? Myślę, że E30 za te 7-10tys nada się do jazdy, na pewno nie będzie idealne ale z czasem sobie je doprowadzisz do porządku i będziesz jeździł.

 

P.S. Piszesz, że to pierwsze auto więc pewnie jesteś młodym kierowcą, nie kupuj silnika 1.6, bo w E36 ten silnik rozpędza auto do setki w 12,9sek, a to jest słabiutki wynik, jak chcesz silnik R4 żeby było ekonomicznie to kup 1.8, a jak w grę wchodzi R6 to kup 2.0 albo 2.5(323i). To samo tyczy się E30, 2.0 to według mnie minimum do BMW bo z tym silnikiem te auta nawet nieźle jadą, a jak kupisz 1.6 to będziesz go piłował na wysokich obrotach i będzie Ci spalał więcej niż 2.0 przy normalnej jeździe zachowując zbliżoną dynamikę jazdy.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 TDs to chyba najbardziej zagrożony silnik w historii E39. Zobacz na ceny, które w wypadku TDs'a są 50% niższe, niż w każdym innym silniku E39.

BMW musi być przede wszystkim w dobrym stanie (czytaj: sprawdzonym 77 razy w serwisie PRZED zakupem). Nikt E39 w super stanie i eksta wyposarzeniu nie sprzeda poniże jego realnej (a nie katalogowej!) wartości.

PS. W zeszłym roku BMW serii E39 z 97 roku wg. katalogu AutoEkspert (czy jakiegoś innego szpecjalysty) kosztował 8900 PLN. Powodzenia :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego tds odpusc sobie, styrany nieco widac, poduszka kierowcy po przekladce etc.

Co do samej opinii - za 7 tys to i sie pewnie nic sensownego nie da kupic, ale jak kogos przypili (vide ja...) to sprzeda auto za, co prawda wieksze pieniadze, ale relatywnie tanio... (i dalej sadze, ze moglem trzymac dwa auta...) ;)

e36 - bardzo rzadko udaje sie znalezc jakies niezajechane auto (przy okazji nie "uladnione" mega spojlerem, lusterkami z golfa czy czym tam - ale o gustach we wzornictwie sie nie dyskutuje), tym bardziej jesli cena ma byc "przystepna"

e30 - tu juz lepiej, ale na prawde ladne i wyprowadzone e30 to w tej chwili koszt rownorzedny do kosztu e39 z poczatku produkcji.

Podsumowujac - szukalbym e39, 520 najpewniej (jak to twoje pierwsze auto, to wieksze silniki sobie odpusc - naucz sie najpierw RWD jezdzic, a pozniej kombinuj jakiego potwora dosiasc ;) ). W cenie do 15 000 zl da sie znalezc juz auto, ktore da ci sporo radosci z jazdy. Miej jednak na uwadze, ze auta te lubia jak o nie zadbac, i gadanie ze "zmieniam olej i jezdze" odnosi sie raczej do tdsow jak w ogloszeniu, ktore wkleiles.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

myślę że dobrze przedmówcy doradzają z troszkę starszymi egzemlparzami i faktycznie nie zawsze mniejszy silnik musi oznaczać mniejsze spalanie. ja jeżdże e39 520 i wcale nie jest takie ekonomiczne jakby mogło się wydawac wcześniej jeździłem mondeo mk1 też dwu litrowy i myślę że spalanko było mniejsze tu pokusiłem się o gazownię cóż siła wyższa ale następne autko napewno z większym silniczkiem będę szukał ale to już dalsza przyszłość.

przy okazji pytanko do fachowców odnośnie opisu e39 które znalazł nasz kolega. podgrzewane klamki ?? o które klamki chodzi rozumiem że te zewnętrzne jak to działa ?? pytam bo pierwszy raz widzę takie cosik.

 

pozdrawiam i życze powodzenia w udanych poszukiwaniach i zadowolenia z ewentualnego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jack daniel'sNie jestem (jeszcze :mrgreen: ) specem od BMW ale w Mercedesie działa to tak, że otwierając auto z pilota można też włączyć podgrzewanie klamek, a nawet uszczelek w drzwiach, działa to chyba tylko na przednie drzwi. Widziałem kiedyś takie cudo w W124 wyprodukowane na rynek Szwedzki, w uszczelkach był druciki oporowe, jak przymarzły nam drzwi to włączało się to grzanie, czekało powiedzmy 5min i druciki oporowe się nagrzewały i lód odpuszczał i można było otworzyć drzwi. Podejrzewam, że działało to na podobnej zasadzie jak podgrzewanie tylnej szyby czy lusterek. Jak dla mnie na Polskie warunki to podgrzewanie klamek jest raczej zbędne bo mnie nigdy nie zamarzły klamki ani drzwi w moim W124, a w grudniu gdy były najcięższe mrozy niestety miałem zajęty garaż i w dodatku byłem chory i auto stało dwa tyg nie ruszane, wyzdrowiałem podszedłem zrobiłem klik auto się pootwierało i bez problemów otworzyłem drzwi, mimo że nie smarowałem niczym uszczelek w moim aucie, a nie sądzę żebym miał podgrzewane uszczelki czy coś w tym stylu bo oryginalnie wyposażenie obejmowały aż el.szyberdach i 2x airbag.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj mozliwie drogiego 318i lub is. Koniecznie bez gazu. Powiedz ile miesiecznie/rocznie jestes w stanie wydac na utrzymanie auta oprocz paliwa? Jakie przebiegi planujesz?

 

Mialem trojke, teraz mam piatke- te auta sa kosztowne. Trojka ma prosty zawias, silnik r4 bedzie tanszy w utrzymaniu niz r6 a is ma calkiem przyzwoita moc. Podstawa to zdrowa buda, zeby nie byl powaznie walony i korozja go nie chrupala. Silnik zawsze da sie naprawic- jak buda dobra, to warto dolozyc. Grunt zeby nie bylo miliona patentow, przerobek instalacji itp. Zawias zwykle jest do roboty, podobnie krzywe tarcze to standard. Skrzynia tylko reczna, automat to koszt i ryzyko.

 

Jak nie chcesz sie zrazic do aut tej marki, to znajdz kogos, kto smiga juz pare lat beemkami, niech Ci pomoze w zakupie. Pamietaj, lepiej kupic auto stansze i ubozsze ale sprawne, bez rdzy i zadbane. To wazna sprawa inaczej nie bedzie Cie stac na taki samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak to twoje pierwsze auto, to wieksze silniki sobie odpusc - naucz sie najpierw RWD jezdzic,

Moim pierwszym autem było e39 540iA :? Jedyny wypadek z mojej winy przytrafił się w moim Fiacie Panda :wink: a podróżuję bardzo szybko :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcmt - ja nie mowie, ze kolega nam od razu nabroi wsiadajac w 540i.

W mojej opinii jednak na poczatek dobrze jest nauczyc sie obslugi auta mniej nerwowego (a 540i raczej "grzecznym" autem nie jest ;) ). Poza tym obawiam sie, ze kolega w zakladanym budzecie po prostu nie znajdzie 540 w przynajmniej dobrym stanie technicznym. Sam szukalem e39 540i przez grubo ponad rok i cena auta zadbanego dorownywala najczesciej cenie e61 w "przyzwoitym" stanie (czemu sie akurat nie dziwie), a mowiac wprost wykraczala poza moje mozliwosci finansowe (chcialem znalezc dopieszczone poliftowe auto za 30-35 000).

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na miejscu autora tematu zadałbym sobie pytanie, Co chcę z tym autem robić??

Czy szuka bazy do dopieszczenia i wyprowadzenia na bardzo dobry stan czy szuka po prostu auta do jazdy na rok czy półtora aż nie odłoży na coś lepszego ( oczywiście BMW). Jeśli szuka bazy do odpicowania to najważniejsze jest żeby nie była bita i pognita, mechanikę da się dość łatwo wymienić, a naprawienie pognitej budy i zabezpieczenie jej w należyty sposób (nie tylko od zewnątrz ale zwłaszcza od wewnątrz) to trudna robota, która wymaga rozebrania sporej części auta oraz dużych nakładów finansowych.

A jeśli autor szuka auta do jazdy żeby sobie pojeździć jakiś czas i kupić nowsze BMW w lepszym stanie to ja bym nie patrzył bita czy nie bita, pognita czy nie, byle silnik był sprawny zawieszenie w miarę nadające się do jazdy i czy nic nie odpada, bo pognitą blachę jakoś pozaprawia i będzie jeździć. Oczywiście z tym bitym czy nie bitym egzemplarzem to chodzi mi o stłuczki itp, a nie że auto jadąc "na prost" zostawia 4 ślady zamiast 2 i jest całe prze koszone.

 

P.S. Czy autor wątku jeszcze w ogóle się tutaj pojawia? Czy sami ze sobą piszemy?? :D

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.