Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Posiadam BMW E60 530i Wyskoczył mi check engine. Po skasowaniu dwa razy za kazdym razem po 72km wyskakuje ponownie. Auto śmiga jak należy, obroty są ok... Auto oczywiście bez LPG. Podłączyłem pod INPA zczytałem blędy jednak nie znam się na tym na tyle by cokolwiek wywnioskować z nich. Mam kilka hipotez ale nie będe naprowadzał Was.

 

To są błędy które odczytałem po wyświetleniu check engine:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1e16c012d27273d6.html

 

Ważne jest to ,że oczywiście tradycyjnie check się skasował jednak po 72km znowu się zapalił

 

Natomiast tutaj załączam błędy które pomimo kasowania i tak się pojawiły:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/564ec28e6a9fa97e.html

Opublikowano
Na pierwszy rzut oka że coś jest nie tak z linia BSD czyli albo regulator w alternatorze, albo BSI albo DME, czy jest komunikacja z BSI albo z alternatorem? Te błędy pojawiły się raczej odrazu, widać że silnik zgaszony, ale one nie zapalają checka. Czy to są wszystkie błędy? na tym screenie po prawej stronie ekranu jest zielona strzałka, page down przewija w dół i tam może być błąd który zapalił check engine. A tak przy okazji to moglbys się podzielić inpa z angielsko jezycznymi sterownikami do silników?
Opublikowano
Te o których mówisz nie ale z błędów 5 i 6 z pierwszego linku jasno wynika że to one mogły odpalić kontrolkę - fault would give a signal at warning lamp (MIL), więc to raczej chodzi o te dwa błędy. Poza tym widać, że to są ostatnie błędy, 5 i 6 z 6 błędów. Chyba chodzi o mieszankę paliwa na pierwszym i drugim cylindrze.
Opublikowano
Faktycznie troche niedokładnie przeczytałem twojego posta, przepraszam za zamieszanie. Ale co do awari na BSD podtrzymuje :)
Opublikowano

Panowie byłem u diagnostyka komputerowego niby geniusz.

 

Powiedział ,że do wymiany:

 

LINIA BSD Alternatora i Akumulator (jest dobry tylko coś nie tak z ładowaniem)

Silnik skrętu prawy reflektor ( inteligętne skretne reflektory)

Czujnik AUC od klimatyzacji

czujnik PDC tył prawy

termostat

 

wypadające zapłony w 1 i 4 cylindrze - ciężko stwierdzić dlaczego tak się dzieje.

 

Powiedział ,że trzeba wymienić termostat, tą LINIE BSD alternatora i akumulatora i zdiagnozować dlaczego wypadaja zapłony na 1 i 4 cylindrze chce za to 1300zł czy to dobra oferta? Ja zaczynam dopiero swoja kariere z BMW i nie znam sie na cenniku

Opublikowano
wypadające zapłony w 1 i 4 cylindrze - ciężko stwierdzić dlaczego tak się dzieje.

 

Jak będziesz wiedział co z tym zapłonem do daj znać bo u mnie wypada zapłon z 5 cylindra i nie wiem co to może być.

Opublikowano
Mogą to być uszkodzone cewki zapłonowe, można je odrazu wymienic, albo zamienić je miejscami i sprawdzić czy wypadające zapłony przeniosą wraz z nimi.
Opublikowano
Mogą to być uszkodzone cewki zapłonowe, można je odrazu wymienic, albo zamienić je miejscami i sprawdzić czy wypadające zapłony przeniosą wraz z nimi.

 

Zamieniałem miejscami cewki i świece też i dalej wyskakuje błąd z brakiem zapłonu na 5 cylindrze. Jak zgasze auto i odpale ponownie błąd znika i pracuje normalnie na wszystkich cylindrach. Zapłon znika jak ostro przycisne np. przy wyprzedzaniu ale nie zawsze.

Opublikowano (edytowane)
Rozpoznawanie wypadających zapłonów jest najprawdopodobniej na podstawie polożenia wału, więc może w tym kierunku trzeba by poszukać. Edytowane przez cdxa
Opublikowano
Jakby był problem z wałem to nie powinno się chrzanić ze wszystkimi cylindrami a nie tylko z jednym? Bo odcina zapłon i paliwo tylko od jednego cylindra i pracuje na pięciu. Wieczorem wrzucę fotkę co dokładnie pokazuje DIS.
Opublikowano
Rozmawiałem z mechanikiem co robi same bmw i gość jest konkretny, mówił że to może tez być problem z wtryskiem, że do cylindra wtryskuje za dużo paliwa i komputer odłącza zapłon i paliwo do tego cylindra. Umówiłem się z nim na piątek i ma to sprawdzić.
Opublikowano
moze byc, ale tego typu odciecie pozaostawialo by slad w postaci bledu sterowania obwodem wtryskiwacza

 

Tak jak mówiłem wieczorem wkleję fotke z błędem, bo dokładnie teraz nie pamiętam co tam było. Na pewno pisało missfire cylinder 5 a reszty nie pamiętam

Opublikowano
bląd pierwszy to najprawdopodobniej zwarcie na grzalce termostatu, wykluczam przewody. A co do drugiego błędu to co mówi na to DIS, znaczy jakie są zalecenia planu naprawy?
Opublikowano
A co do drugiego błędu to co mówi na to DIS, znaczy jakie są zalecenia planu naprawy?

 

A gdzie w DISIE jest opcja zalecenia planu naprawy bo tego nie widziałem.

Opublikowano
Z twoich screen'ów wynika że wchodzisz w "Control-module functions". Po wykryciu sterowników przez dis trzeba kliknąć zieloną strzałkę w prawo, dis przygotuje "test plan" na podstawie błędów znalezionych w sterownikach. Jest diagnostyka i porady ułatwiające odnalezienie usterki, wraz z opisem działania podzespołów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.