Skocz do zawartości

320d Naprawa zawieszenia po zimie


tomek176

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chociaż od zimy upłynęło już sporo czasu to niektóre usterki wychodzą dopiero teraz. Przy wymianie oleju i filtrów postanowiłem sprawdzić zawieszenie i układ kierowniczy. Oto jaki wynik otrzymałem w warsztacie:

1. Mały luz na drążku kierowniczym str. lewa

2. Luz na tulei wahacza dół (tylnej str. lewa

3. Małe luzy na końcówkach wahaczy

 

Wg mechanika naprawa ww usterek to koszt 1000 - 1500 zł i trzeba naprawić wszystko. Proszę o pomoc co tak naprawdę muszę wymienić. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze spokojnie. Jeśli nie obserwujesz drastycznych zmian w prowadzeniu auta, stuków innych dziwnych zachowań to prawdopodobnie reakcja mechanika jest ciut przesadzona. Chociaż faktem jest, że zaniedbane drobne usterki w zawieszeniu powodują szybsze zużywanie się pozostałych elementów.

 

Nie ma czegoś takiego jak końcówka wahacza, domyślam się że chodzi o sworzeń. Jeśli o przedni to na forum znajdziesz 2 teorie:

- wymienia się sworzeń w oryginalnym wahaczu

- nie wymienia się sworznia w oryginalnym wahaczu, jedynie wahacz Meyle HD jest przygotowany do takiej operacji

 

więc spytaj dokładnie co twój mechanik chce zrobić z tymi wahaczami.

 

Luz na drążku kierowniczym - prosta i tania naprawa

Luz na tulei wahacza dół, tył - też raczej żadna filozofia

 

Może gościu chce Ci założyć nowe wahacze na przód, to wtedy był zrozumiał taką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak gościu wspominał coś o nowych wahaczach na przód.

Wymiana sworzni to chyba prosta sprawa.

Chodzi o coś takiego:

http://allegro.pl/sworzen-wahacza-bmw-e46-e36-z3-meyle-hd-wzmocniony-i1632761783.html

 

Przy luzie na drążku kierowniczym wymienia się drążek kierowniczy tak?

 

Dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są sworznie MEYLE przeznaczone do wahaczy tej samej firmy. Oryginalne wahacze mają niewymienne sworznie ale niektórzy i tak decydują się na ich zmianę poprzez wciśnięcie nowych. Więc jeśli już masz wahacze MEYLE to tak - jest to prosta sprawa z wymianą sworzni. Jeśli oryginalne BMW - to masz większy kłopot.

Jeśli luz masz na drążku kierowniczym, to go wymieniasz i przy okazji umawiasz się na zbieżność. Jeśli luz jest na końcówce drążka to cena i czas pracy maleją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.