Skocz do zawartości

328i koła/zawieszenie


Junkhead

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno 328, pojeździłem nią trochę i uznałem, że konfiguracja jej zawieszenia nie odpowiada moim wymaganiom. Auto jeździ na felgach 17x8, opony przód to 215/45, tył: 225/45, zawieszenie m-technik, czyli jak mniemam 2 cm niżej niż seria. Dodam też, że koła z tyłu nie stoją w pionie tylko w ten sposób: /--\ nie wiem czy to normalne czy nie... wygląda to tak:

 

http://zapodaj.net/f11a5c1a424a.jpg.html

http://zapodaj.net/09ac44fc200c.jpg.html

http://zapodaj.net/de0caa16c6c4.jpg.html

http://zapodaj.net/29823085e2dd.jpg.html

 

Powiem szczerze, że zastanawiam się mocno nad zmianą zawieszenia i/lub kół bo jeździ mi się nią paskudnie... Bardzo ciąga na koleinach, a wszelkie nierówności są absorbowane przez kabinę, czuć każdą dziurkę w jezdni co strasznie mnie wkurza, tym bardziej że tych dziurek w Polsce jest średnio milion na metr kwadratowy drogi, nie wspominając o kraterach i wystających z jezdni szynach tramwajowych/kolejowych oraz wszędobylskich progach zwalniających... (Zdarzyło mi się już przytrzeć podwoziem o próg... nawet przy prędkości 1km/h :) )

Ostatnio założyłem ,,na chwilę`` zimówki, żeby zobaczyć jak się jeździ. Zimówki 205/55 r16 na felgach stalowych, no i jeździ się na nich wyśmienicie... Ogromna poprawa komfortu, żadnego ciągania nawet w najokrutniejszych koleinach jakie mam w okolicy. No i w tym problem i tutaj moja prośba do was... Proszę o poradę: co mam zrobić z zawiechą żeby na 17 jeździło się tak fajnie jak na 16? Bardzo mi zależy na 17 bo są piękne a 16 nie;p

Wiem że mogę sobie zmienić na 16 i po kłopocie... no ale właśnie w tym kłopot że ja chcę siedemnastki... Co myślicie o tym abym kupił fele 17x7 i założył na nie opony 205/55 ? Byłby ciutke wyższy profil niż teraz i były by węższe, więc komfort do przodu i wygląd bez zmian prawda? No i teraz pytanie co zrobić z zawieszeniem... Przeczytałem forum wzdłuż i wszerz... Dużo się naczytałem o zawieszeniach itp...tyle że, wszyscy chcą obniżać, a ja chcę ciut do góry ;p Nie śmiejcie się, ale naprawdę te 2 cm chyba niewiele popsuje w wyglądzie, a jeździć będzie mi się o wiele lepiej i bez strachu że ,,coś urwe`` :D i tutaj pytanie do kogoś kto naprawdę się na tym wszystkim zna i ma w tym doświadczenie, bo nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto. Czy warto zmienić amorki na np

bilsteiny b6 lub inne? Czy to coś zmieni? I co ze sprężynami w takim wypadku? Zostają te co są czy tez inne kupić? Proszę o wszelkie porady bo słabo się na tym znam a chciałbym mieć ciut miękciej,wyżej i wygodniej;p No i powiedzcie mi czy to miękciejsze zawieszenie w ogóle ma sens przy 17calowych felach...? AAA i o co chodzi z tym rozkraczeniem kół... Z tego co przeczytałem na forum wynika że to nie jest normalne... może padnięte sprężyny?

Z góry dziękuję za wszelkie drogowskazy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak.Na początek to podnieś i zobacz jakie masz sprężyny i amorki - tzn. marka.Możliwe że masz sportowe ale customowe czyli nie z m-ki.Opony 17/225 ma prawo latać po drodze ale zazwyczaj jeżeli masz dość sztywne zawieszenie. Dużo tez zależy od rodzaju opon,już nie raz z tym zagadnieniem się tu spotkaliśmy. Co do opon 16tek pamiętaj że założyłeś miękkie gumy w dodatku wyższe co zawsze przekłada się na lepszy komfort jazdy. Na twoim miejscu skupił bym się na samych sprężynach jeżeli czujesz dyskomfort ,widocznie są za sztywne.Śmiało znajdziesz sprężyny podobnie wysokie ale miększe,ale tu już ci koledzy doradzą.

 

Co do negatywu w tylnich kołach to norma,to świadczy że masz obniżone zawieszenie i to jest normalne. Dla większości jest to upiększenie auta zwłaszcza gdy masz ranty czyli na german style :cool2:

 

P.S ładny egzemplarz...aż miło się patrzy

 

A tak na boku to skąd jesteś? Gdzieś koło Torunia? Lipno? :cool2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zawiechy jak kolega wyżej napisał sprawdz jakiej firmy masz amortyzatory, mozesz podjechac na stacje diagnostyczną, zrobic test amorków, sprawdzic zawieche na szarpakach, podjechać na zbieżność itp

miales lub masz mozliwosc przejechania sie innym e36 na 17stkach w m techniku i porównania ? Jesli tak to skorzystaj, byc może u Ciebie jest wszystko ok i niepotrzebnie panikujesz :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, moim zdaniem na 17 tak czy inaczej bedzie czuć dyskomfort. Przy tej szerokości może ciągać w koleinach ale nie powinno być to niebezpieczne, trzeba się przyzwyczaić. Auto masz wysoko dosyć jak na mój gust i pewnie są jakieś chińskie amorki i one mogą być twarde i nie gwarantowć należytego komfortu. Jak kolega wyżej pisał, poszukaj kogoś kto ma e30 na feldze 17 cali i przejedź się . Jak ja raz taką jechałem (kombi 245 koło z tyłu i 225 z przodu i i na ori mm-technic nie było jakieś tragedii, bez problemu da się jeździć, nie było czuć jakieś pracy karoseri na dziurach czy cośw tym stulu.

 

U Ciebie może być też inny proble i znim też sie raz spotkałem (audi 100 c4). Czuł jak na każdej dziurze pracuje karoseria, coś gdzieś trzeszczy, jak się przejeźdzało przez jakiegoś spiącego gliniarza, lub torowisko to normalniew środk było jak w moim 30-letnim wartburgu. :D Jak się potem okazało auto to bylo zlepiek dwóch lub nawet trzech różnych audi. Normalnie szok że to auto jeździło i nie nic nie rozjechało. Ale zakładam że wiesz co kupiłeś i dobrze sprawdziłeś auto.\

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S ładny egzemplarz...aż miło się patrzy

 

A tak na boku to skąd jesteś? Gdzieś koło Torunia? Lipno? :cool2:

Cieszę się, że się podoba, jestem z Bydgoszczy, prawie trafiłeś ;p

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W najbliższym czasie wybiorę się do stacji diagnostycznej i zobaczymy :)

 

Co do kierunków z tyłu... planowałem zaraz po zakupie zmienić lampy na m3... ale przyzwyczaiłem się i moje nawet mi się spodobały... A przód jest piękny... bardziej nowoczesny, świeższy...nie wiem czemu ma się nie podobać;p myślę, że między innymi za sprawą tych lamp mój kuzyn nie znający się zbytnio na motoryzacji myślał że auto jest z 2005 roku a nie 1995 :D ,a mi to w niczym nie przeszkadza, że auto wygląda na młodsze niż jest...;p

Ważne, że nie ma na nim półek na książki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Troszkę wyedytowałem wasze wypowiedzi usuwając niepotrzebną gadaninę... chyba, że ktoś chce ostrzeżenie?? Tak myślałem :twisted:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.