Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siema Bracia:] sluchajcie czuje ze mam troche zacisniete szczeki bo nie mam takiego przyspieszenia co powinienem(czuje ze je cos trzyma) a pozatym po jezdzie mam cieple felgi i piszcza mi kola przy powolnej jezdzie i gdy hamuje tez piszczy :mad2: (wiem ze mozna posmarowac tawotem krawedzie klockow) jak mozecie to napiszcie mi w jaki sposob mozna to samemu zrobic a wiem ze jest to mozliwe... dziekowac za pOzYtYwnA ODP!! POzDRo :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rozebrać, przesmarować, ewentualnie wymienić. klocków i szczęk nie wolni nic smarować to wtedy takie hamulec nic nie da bo śliskie jest wszystko

 

jak szczęki to spróbuj jeszcze popuścić ręczny na śrubach, masz pod mieszkiem ręcznego

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Dasz radę samemu zrobić hamulce .

 

Można to zrobić nawet pod blokiem / gdy nie masz innej możliwości ...

Tu Ci podam szczegół... . Kto nigdy z tym nie robił to się przyda ...

 

Musisz sobie przygotować :

-dobrze jest mieć książkę "sam naprawiam bmw...

-podpórkę / ...koziołek..., aby zabezpieczyć opadnięcie karoserii

-podnieś jedno koło /podnośnik...

-zdejmij koło

-pooglądaj sobie rejon zacisku . To ważne . Przyda się przy składaniu .

Można nawet narysować sobie , dla lepszej pamięci ...

Następnym razem , to się robi z pamięci

-pooglądaj sobie gumowe przewody hamulcowe .

Po co ?

To popatrz tu : viewtopic.php?f=67&t=147441

 

-no i teraz zabierz się do rozbierania zacisku na kole / na tarczy ...

Książka powie Ci wszystko.. plus patrz na koło i działaj ...

Nigdy na siłę ...

-dasz radę samemu . Ja sam tak robiłem i jest OK

-Tu się wszystkiego nie da opisać .

Początek jest taki ... reszta rób i odkładaj części na papier/gazetę / nie na ziemię ...

-wszystkie gumowe części /...a są takie mają być OK

-patrz też tu : http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CA91&mospid=47437&hg=34&fg=05

 

- nie wolno smarować klocków i gładzi tarczy /... ma być surowy metal...

-można smarować /...lekko.../ krawędzie po których suwa się /...pływa...- zacisk

tylko mało ,

-rejon samego tłoczka ma być suchy / ... i gładki , bez wżerów ... a guma ochronna cała ...

To ważne ...

 

No to powodzenia

panta rei
Opublikowano

Pierwsza sprawa to gdzie sie zapiekly hamulce?? Wazne. Przod czy tyl, lewa czy prawa strona. Rzadko kiedy zapiekaja sie wszystkie na raz (a wlasciwie jest to chyba niemozliwe).

Nastepnie podnosisz auto, odkrecasz i zdejmujesz kolo.

 

Pozniej demontujesz zacisk hamulcowy (jezeli jest to tyl to musisz jeszcze poluzowac linke hamulca recznego).

 

 

Do dalszego opisu posluze sie linkiem, ktory jest w poprzednim poscie.

 

Czyli: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=34_0369&hg=34&fg=05

 

- w sklepie motoryzacyjnym kupujesz zestaw naprawczy zacisku (kilka gmek) i plyn hamulcowy

- poluzowujesz odpowietrznik nr. 5 (jesli ci sie nie uda nie przystepujesz do kolejnych czynnosci, zakladasz kolo i jedziesz do warsztatu). Po sprawdzeniu, ze odpowietrznik jest do odkrecenia zakrecasz go spowrotem.

-zdejmujesz sprezyne nr 8 (taka blaszka)

- odlaczasz czujnik nr 9 (jesli posiadasz)

- odkrecasz 2 sruby imbusowe nr.6 oddzielajace zacisk od jarzma (jazma nie odkrecasz, zostawiasz)

- wyciagasz zacisk. Moze byc problem z jego zdjeciem jezeli tloczek jest mocno zapieczony)

- jak juz masz zacisk wyciagniety, zdejmujesz kolcki i prosisz kogos aby delikatnie wciskal hamulec az tloczek wyjdzie calkowicie z zacisku. Od tego momentu nalezy pilnowac aby nie splynol caly plyn ze zbiorniczka na plyn hamulcowy. Jezeli tak sie stanie bedziesz musial odpowietrzyc caly uklad hamulcowy.

- ogladasz dokladnie ploczek (ten ktory wylecial). Nie moze on miec duzych rys i wzerow. Czyscisz i wycierasz do sucha.

- wymieniasz gumke na tloczku oraz gumke, ktora znajduje sie w zacisku (w srodku).

- wciskasz tloczek spowrotem na swoje miejsce. Nalezy zwrocic uwage aby tloczek byl dokladnie w linii i zeby nie uszkodzil nowej gumki. Podczas wciskania tloczka mozna poluzowac odpowietrznik. Wowczas wiekszosc powietrza zostanie usuniete przez niego z ukladu.

- po wcisnieciu tloczka nalezy z maksymalna starannoscia zalozyc gumke oslaniajaca tloczek przed zabrudzeniami (ta zawnetrzna na tloczku).

- nastepnie zakladamy klocki i zacisk na swoje miejsce i przykrecamy tymi srobami imbusowymi (Wczesniej wycierajac ja aby byla czysta i smarujac smarem miedzianym)

- odpowietrzamy uklad (caly czas pilnujemy aby w zbiorniczku byl plyn hamulcowy)

- do opowietrzenia potrzebujemy 2 osob. Jedna osoba siedzi sobie w aucie i kilkakrotnie naciska na pedal hamulca. Po kilku razach osoba ta naciska i trzyma ten pedal a osoba przy kole odkreca odpowietrznik. Czeka az zleci plyn i zakreca. Dopiero wtedy mozna puscic pedal hamulca. Czynnosc te powtarzamy klikukrotnie az do momentu gdy powietrze przestanie wydobywac sie przez odpowietrznik.

- zakladamy kolo i jedziemy na jazde probna.

 

Milej pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.