Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od dłuższego czasu borykam się z tym że jak auto postoi dłużej bardzo trudno jest je zapalić. Rozrusznik kręci i kręci ale zapala dopiero jak wcisne troche gazu i do tego przez chwile jakby nie pali na wszystkie cylindry a obroty mocno falują. Problem się teraz nasila bo zdarzają się trudności nawet na ciepłym silniku.

Czytam forum i wychodzi na to że problem jest z paliwem. Niedawno sprawdzałem pompę paliwa i bez trudu osiągnęła wydajność 2l/min tak jak pisze w książce sam naprawiam. Zaznaczam, że sprawdzałem to bo filtr paliwa wygląda na nigdy nie wymieniany. Wtryski oddałem do czyszczenia ale były w niezłym stanie, z odchyłkami max 10%. Przy okazji wyciągania wtrysków wymieniłem uszczelke dolotu, przepustnicy i sparciałe wężyki podciśnienia. Sprawdzałem cewki i kable i tu był mały problem bo na jednym kablu była praktycznie przerwa, wszystko zaśniedziało na zielono. Wyczyściłem to dokładnie (bolec na cewce i końcówkę kabla) i silnik zaczął pracować dużo lepiej, odpalał na dotyk, spalanie też spadło. Minęły 3 tygodnie i jest tak jak opisałem na początku. Wszystkie cewki mają 0,8 ohm, kable 5,7 kohm, czyli podręcznikowo. Nie wymieniałem jeszcze świec a mają ok. 20 tys.

Czy wymiana filtra paliwa albo świec może tutaj pomóc? A może ciśnienie paliwa jest za małe?

 

Auto nie widziało gazu, tankuje 98 tylko często jeżdże na rezerwie, może to ma jakis związek?

Opublikowano

Podpinałeś auto pod komputer? Może czujnik wału korbowego zdycha?

 

To że jeździsz często na rezerwie ma tyle tylko że świadomie zarzynasz pompę paliwa i nic poza tym.

Opublikowano
Auto było podpinane i wychodził okresowy błąd synchronizacji czujnika wałka z czujnikiem wału. Serwis powołując się na znany acz rzadki problem silnika M42 zalecił wymianę koła pasowego na wale i czujnika wałka. Obie części wymieniłem na inne używane, i nie zmieniło się nic. Oczywiście zostałem zapewniony że gdybym wyłożył 2 kafle na obie te części nowe i oryginalne to problem byłby rozwiązany. Czujnik wału jest podobno sprawny i nie wymaga wymiany, chociaż mam co do tego wątpliwości, bo kabel w ekranie który biegnie do wtyczki ECU jest obrany z oryginalnej izolacji i ma ślady lutowania. Nie wiem czy to z tego mogą być problemy i nie wiem jak to sprawdzić, bo chyba trzeba by przełożyć całą wiązke komputera. Wydaje mi się też że problem by się nie nasilał.
Opublikowano
Bo takich czujników niema sensu raczej używanych kupować (wału, wałka, lambdy itp) bo bardzo często są z rozbitków wyciągane a tam nie wiadomo czy kierowcy działało wszystko idealnie, jeden się przejmuje lekkim wahaniem obrotów, inny się nie przejmuje jak mu gaz strzela co 10 minut... Za czujnik wałka płaciłem 200zł Meyle, co prawda mam M44 to do M42 będzie w tej samej cenie bądź tańszy także niema bidy takiej. Ale nie powiem Ci czy masz problem z czujnikiem wałka, wału...
Opublikowano
Spróbuj uruchomić pompę paliwa "na krótko" tak żeby pompowała cały czas i próbuj odpalać. Jeżeli będzie poprawa to raczej wina pompy, jak nie będzie to zabrałbym się za ten lutowany czujnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.