Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy mam bmw E30 z przebiegiem 230.000 km,do tej pory jeżdziłem na Mobilu 15 W 40,teraz chciałbym przejść na olej castrol Magnatec 10 W40.Moje pytanie kieruję do was jakie macie doświadczenia na tym oleju,czy bez obaw przy tym przebiegu mogę przejść na 10 W40.Dodam że silnik nigdzie się nie poci,nie ma wycieków.itp.Proszę o odpowiedź.Dzięki i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy nie porzechodzi się jakościowo w góre z olejem. Bo możesz sięprzejechać na tym, No chyba że zrobiłeś jakiś wiekszy remotn silnika. ale jak już jeździsz na minerale to nie zmieniaj. Bo może sobie więcej krzywdy zrobić niz pożytku. Raczje odradzam.
Opublikowano
W 100% popieram e30.318 Ja zalałem 5w40 tak w roli eksperymentu, i... Po miesiącu leciało z silnika jak z zarzynanego prosiaka :shock:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W BMW nie wiem jak to jest... Aczkolwiek wcześniej w volvo 440 turbo śmigałem od X czasu na minerale i postanowiłem zmienić na półsyntetyk. Zrobiłem wywiad i 80% osób utwierdzało mnie w przekonaniu że nie można zmieniać oleju na lepszy(bo tak słyszeli). Reszta uważała że osoba która do takiego silnika zalewa minerał to kretyn, silnik nadaje się na śmietnik i że minerał to do boba się nadaje(bo też tak tylko słyszeli). Dopiero jeden mechanik starej daty mi dopiero powiedział że taki zabieg jest możliwy i w jego karierze nic się nie rozsypało po takich zmianach o ile ma się olej w głowie, i dorzucił parę rad:

- na początek skontrolować silnik czy nie pochłania horenalnych ilości oleju nie stuka i nie leje się z niego.

- przed zmianą na półsyntetyk zalać minerał z wysoką kleistością (polecił mi lotosa) i pojeździć z nim kilka tysięcy.

- później również zmienić na lotosa półsyntetyk i można jeździć już na nim cały okres po zmianie.

- po zmianie oleju na półsyntetyk nie tyrać silnika i sprawdzić chłodzenie żeby silnik nie dostawał za dużej temperatury i nie pałować na zimnym

- skrupulatnie kontrolować stan oleju żeby na zimnym silniku było chociaż minimum, a na ciepłym po 15 minutach postoju nie więcej niż maksimum

- jeżeli puszcza chmury albo słychać niepokojące dźwięki wrócić jak najszybciej na minerał

 

Osobiście w volvo stestowałem i śmigałem jakieś 20 tysięcy na półsyntetyku mobil1. Kolejny właściciel zmienił na castrola 10W40 i śmiga dalej. Sądzę że w bmw większej różnicy nie będzie gdyż silnik jest trwalszy niż poczciwe Renault B18 pamiętające lata 70, a zarazem prostszy niż modyfikowana jednostka turbodoładowana z Volvo.

Co do syntetyków to mają one dużo substancji płuczących dlatego pewnie silnik zaczął puszczać...

Słowem podsumowania niszczące działanie zmiany oleju z minerału na półsyntetyk to mit, zbadałem sam na sobie :)

Życzę powodzenia ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W warturgu 1,3 też tak zrobiem i nic wiekszego sięnie działo po za tym że silnik po 30 tysiącach zaczą się pocić. Samemu silnikowi nic nie było, ale pierwsze dwie wymiany były po 5 tyś km. Kazdy olej ma środki myjące i rozpuszczające. Jeśli masz kupę nagaru w silniku (ktoś olej mineralny wymienia raz na 15-20 tyś lub jeszcze rzadzej) i zalejesz mu półsyntety to ten nagar może się odlejać. o Ile w silnik jest prosty a kanały olejowe nie sa jakieś badzo ciasne to się mozę nic nie stat, ale może rowniesz zaslepić jakiś kanał olejowy i po zawodach. To że tobie się nic nie stało to znak że silnik pewnie nie miał masakrycznego nagaru w silniku. Ale jednak jest o wiele więcej przypakow w druga strone. I nie jest to żaden mit. Tylko prawda, bo znam kilka przypaków gdzie po zmianie na półsyntetyk pojawiały się problemy ze smarowanie i szczelnością silnika. a nawet spadało moc silnika. (zmiejszala się kompresja na grach). Ale jak uważasz.

 

Oceń stan silnika i rób jak uważasz.

Opublikowano

Mitem jest że każda zmiana zabija :) teraz lepiej to brzmi :mrgreen: No ale tak jak pisałem jeżeli silnik jest w dobrej kondycj i sprawdzi się go pod tym kątem to po zmianie nie powinno się stać nic złego :)

a z pocących objawów rzeczywiście uszczelka miski mi puściła po ok 2 tysiącach...

Opublikowano
spokojnie można przechodzić, a jak się leje to trzeba wymienić uszczelniacze/uszczelki które tego wymagają i śmigać dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.