Skocz do zawartości

330i klimatronik za bardzo chłodzi


buulee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam pytanie odnosnie działania klimatronika w E46 2000r .W czesniej miałem E36 też z klimatronikiem i działał inaczej ( lepiej ) .

W mojej E46 wystepuje taki problem że powiedzmy w przedziale 20-22 stopnie tryb Auto działa "normalnie" czyli chłodzi ok a nawet czasem za bardzo ,problem polega na tym że jak już mam te np 22 stopnie i jest mi za zimno no to daje np na 25 stopni na co klimatyzacja reaguje zwiekszeniem intensywnosci dmuchania ( krótko mówiąc sila dmuchawy rosnie ) a co za tym idzie leci zimniejsze powietrze i w gruncie rzeczy jest zimniej .

Mam wrażenie że panel klimatronika "nie wie" jaka jest temperatura w aucie i stąd problem - gdzie jest jakiś czujnik - w panelu :?:

 

W E36 miałem tak , że wsiadając do nagrzanego od słońca samochodu w trybie AUTO klimatronik najpierw dmuchał na maxa zimnym a potem w miarę wychłodzenia wnętrza dmuchał słabiej i mniej zimno - i to wydaje się być normalne, natomiast teraz w E46 chłodzi/grzeje praktycznie tak samo nie ważne czy w aucie ciepło czy zimno.

Edytowane przez buulee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E36 miałem tak , że wsiadając do nagrzanego od słońca samochodu w trybie AUTO klimatronik najpierw dmuchał na maxa zimnym a potem w miarę wychłodzenia wnętrza dmuchał słabiej i mniej zimno - i to wydaje się być normalne

 

Mo i ja właśnie tak mam w E46, więc u was przeczyściłbym na początek czujnik w panelu klimatronika, podobno jest gdzieś za tymi kratkami po lewej i prawej strony wyświetlacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie chciało mi się wierzyć że w E36 klimatron działa lepiej niż w E46 - nie wiem czy w panelu nie ma czasem jakiegoś wiatraczka co dmucha powietrzem z kabiny na czujnik temp.- może on nie działa :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o tym samym myślę, bo gdyby był uszkodzony czujnik na parowniku to po chwili mocnego chłodzenia parownik by zamarzł i przestało by wiać zimnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote="buulee"

problem polega na tym że jak już mam te np 22 stopnie i jest mi za zimno no to daje np na 25 stopni na co klimatyzacja reaguje zwiększeniem intensywności dmuchania ( krótko mówiąc siła dmuchawy rośnie )

 

u mnie tak nie ma, jak jest już jakaś tem. automatyczna to jak zwiększę zadaną temp. to dmuchawa nie zwiększa swoich obrotów, chyba nawet zmniejsza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest rzeczywiście, jak to Trandolf napisał, za jedną z kratek panelu klimatronica i wszędzie działa tak samo i wszędzie dobrze :cool2: .

Po prostu po zadaniu niższej temperatury wentylator nawiewu pracuje szybciej, żeby doprowadzić temperaturę we wnętrzu do zadanej wartości i robi to poprzez szybsze nawiewanie zimnego powietrza a nie poprzez obniżanie temperatury powietrza wylotowego. Widziana na wyświetlaczu cyfra to nie jest zadana temperatura nawiewanego powietrza, tylko docelowa temperatura jaką ma mieć wnętrze :norty: . Jeśli ktoś ma termometr to niech włoży w kratkę i potwierdzi się to co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale opisany problem dotyczy sytuacji gdy jest temp ustawiona na np. 22st. , w aucie robi się wyraźnie za zimno, a klimatronik ciągle chłodzi, więc podnoszę temp na 24st. a on zaczyna mocniej dmuchać tak samo zimnym powietrzem, w rezultacie jest jeszcze zimniej - nie sądzę aby to była normalna sytuacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale opisany problem dotyczy sytuacji gdy jest temp ustawiona na np. 22st. , w aucie robi się wyraźnie za zimno, a klimatronik ciągle chłodzi, więc podnoszę temp na 24st. a on zaczyna mocniej dmuchać tak samo zimnym powietrzem, w rezultacie jest jeszcze zimniej - nie sądzę aby to była normalna sytuacja.

 

Kolego przypuszczam że nie sprawdziłeś wszystkich nawiewów, może i nawiew zaczyna działaś szybciej ale od dołu czyli nóg zaczyna dmuchać więcej ciepłego powietrza co ma spowodować ze ciepłe powietrze będąc lżejszym idzie do góry i ogrzewa całość. Według mnie klima tronik w E46 jest bardziej zaawansowany i miesza powietrzem i kierunkiem nawiewu żeby ogólnie temperatura się zmieniała. Poza tym nawet jak zwiększasz temperaturę to plastiki w nawiewach masz chłodniejsze odczekaj parę minut i sprawdź termometrem czy nie zwiększa się z czasem temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.