Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam , mam pytanie odnosnie działania klimatronika w E46 2000r .W czesniej miałem E36 też z klimatronikiem i działał inaczej ( lepiej ) .

W mojej E46 wystepuje taki problem że powiedzmy w przedziale 20-22 stopnie tryb Auto działa "normalnie" czyli chłodzi ok a nawet czasem za bardzo ,problem polega na tym że jak już mam te np 22 stopnie i jest mi za zimno no to daje np na 25 stopni na co klimatyzacja reaguje zwiekszeniem intensywnosci dmuchania ( krótko mówiąc sila dmuchawy rosnie ) a co za tym idzie leci zimniejsze powietrze i w gruncie rzeczy jest zimniej .

Mam wrażenie że panel klimatronika "nie wie" jaka jest temperatura w aucie i stąd problem - gdzie jest jakiś czujnik - w panelu :?:

 

W E36 miałem tak , że wsiadając do nagrzanego od słońca samochodu w trybie AUTO klimatronik najpierw dmuchał na maxa zimnym a potem w miarę wychłodzenia wnętrza dmuchał słabiej i mniej zimno - i to wydaje się być normalne, natomiast teraz w E46 chłodzi/grzeje praktycznie tak samo nie ważne czy w aucie ciepło czy zimno.

Edytowane przez buulee
Opublikowano

W E36 miałem tak , że wsiadając do nagrzanego od słońca samochodu w trybie AUTO klimatronik najpierw dmuchał na maxa zimnym a potem w miarę wychłodzenia wnętrza dmuchał słabiej i mniej zimno - i to wydaje się być normalne

 

Mo i ja właśnie tak mam w E46, więc u was przeczyściłbym na początek czujnik w panelu klimatronika, podobno jest gdzieś za tymi kratkami po lewej i prawej strony wyświetlacza.

Opublikowano
Właśnie nie chciało mi się wierzyć że w E36 klimatron działa lepiej niż w E46 - nie wiem czy w panelu nie ma czasem jakiegoś wiatraczka co dmucha powietrzem z kabiny na czujnik temp.- może on nie działa :?:
Opublikowano
Dokładnie o tym samym myślę, bo gdyby był uszkodzony czujnik na parowniku to po chwili mocnego chłodzenia parownik by zamarzł i przestało by wiać zimnym.
Opublikowano

[quote="buulee"

problem polega na tym że jak już mam te np 22 stopnie i jest mi za zimno no to daje np na 25 stopni na co klimatyzacja reaguje zwiększeniem intensywności dmuchania ( krótko mówiąc siła dmuchawy rośnie )

 

u mnie tak nie ma, jak jest już jakaś tem. automatyczna to jak zwiększę zadaną temp. to dmuchawa nie zwiększa swoich obrotów, chyba nawet zmniejsza :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie jak padal jezyk to takie wlasnie dziwne rzeczy sie dzialy :?
Opublikowano

Czujnik temperatury jest rzeczywiście, jak to Trandolf napisał, za jedną z kratek panelu klimatronica i wszędzie działa tak samo i wszędzie dobrze :cool2: .

Po prostu po zadaniu niższej temperatury wentylator nawiewu pracuje szybciej, żeby doprowadzić temperaturę we wnętrzu do zadanej wartości i robi to poprzez szybsze nawiewanie zimnego powietrza a nie poprzez obniżanie temperatury powietrza wylotowego. Widziana na wyświetlaczu cyfra to nie jest zadana temperatura nawiewanego powietrza, tylko docelowa temperatura jaką ma mieć wnętrze :norty: . Jeśli ktoś ma termometr to niech włoży w kratkę i potwierdzi się to co napisałem.

Opublikowano
Ale opisany problem dotyczy sytuacji gdy jest temp ustawiona na np. 22st. , w aucie robi się wyraźnie za zimno, a klimatronik ciągle chłodzi, więc podnoszę temp na 24st. a on zaczyna mocniej dmuchać tak samo zimnym powietrzem, w rezultacie jest jeszcze zimniej - nie sądzę aby to była normalna sytuacja.
Opublikowano
Ale opisany problem dotyczy sytuacji gdy jest temp ustawiona na np. 22st. , w aucie robi się wyraźnie za zimno, a klimatronik ciągle chłodzi, więc podnoszę temp na 24st. a on zaczyna mocniej dmuchać tak samo zimnym powietrzem, w rezultacie jest jeszcze zimniej - nie sądzę aby to była normalna sytuacja.

 

Kolego przypuszczam że nie sprawdziłeś wszystkich nawiewów, może i nawiew zaczyna działaś szybciej ale od dołu czyli nóg zaczyna dmuchać więcej ciepłego powietrza co ma spowodować ze ciepłe powietrze będąc lżejszym idzie do góry i ogrzewa całość. Według mnie klima tronik w E46 jest bardziej zaawansowany i miesza powietrzem i kierunkiem nawiewu żeby ogólnie temperatura się zmieniała. Poza tym nawet jak zwiększasz temperaturę to plastiki w nawiewach masz chłodniejsze odczekaj parę minut i sprawdź termometrem czy nie zwiększa się z czasem temperatura.

Opublikowano
Ja tak mam u siebie ale mialem manualną klime i zalozylem climatronic sam panel i w trybie auto tak sie dzieje i nie da sie ustawić nawiewu na nogi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.