Skocz do zawartości

BMW 7 E32 - auto kolekcjonerskie


Wertus

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie możesz zarejestrować ją w przyszłym roku, zmiana przepisów krążyła na forach jak mantra, po czym wybrałem się do urzędu komunikacji w Łodzi i to dwa razy, ostatnio dwa tygodnie temu i nic o takich zmianach nie słyszeli. Zmiany będą dotyczyć tylko rejestracji taksówek, nic więcej. Jak zwykle Polacy lubią plotkować i wyolbrzymiać. Ja też wrzucam żółte tablice, ale w lutym 2013.

 

Chłopaki coś wam powiem. W wydziale komunikacji za wiele nie wiedzą bo to nie ich działka. Przychodzisz do wydziału komunikacji z zaświadzczeniem z wydziału zabytków że auto jest zabytkiem i przeglądem technicznym dla zabytków a Pań w wydziale naprawdę nie interesuje czy auto ma 50 czy 19 lat. Dla nich ważny jest papier i z tego są rozliczane. Proponuje poczytać obszerne artykuły w ,,automobiliście" lub ,,clasic auto" z zeszłego miesiąca oraz wcześniejszych. Jest tam opisany cały cyrk który się właśnie odbywa wokół zabytków. Np Warszawa od 3 miesięcy odrzuca wszystkie wnioski dla polskich aut i motocykli nawet 50 letnich w idealnych stanach argumentując: ,, brak wpływu na rozwój motoryzacji", nie chcą wpisywać już mercedesów ,,beczek" argumentując :,, wystarczająca ilość w rejestrze zabytków dla tego modelu" wszyscy czekają na ustawę. Poszły tylko po wydziałach zabytków nowe kryteria ,,auta zabtkowego" które są bardzo niejednoznaczne i można je wszelako interpretować. Przerabiam to na codzień ponieważ ,,siedzę w zabytkach" czyli kupuję restauruję i sprzedaję..........jakoś trzeba na chleb zarabiać :D Na obecną chwilę liczy sie tylko to czy rzeczoznawca robiący dokumentację ma znaczące nazwisko w wydziale zabytków. Jak tak to wszystkie jego auta przechodzą a jak nie to może być auto 50 letnie 100% orginalne a i tak wydział odrzuci wniosek. Co do zmian to jest kilka propozycji: podniesienie opłat :D , cały czas naciskają na wprowadzenie limitu wiekowego > 30 lat, ostra dyskusja jest wokół przeglądu bezterminowego. Na obecną chwilę wszystko jest po staremu w grudniu zrobiłem 7 motorów zabytkami i bmw 5 24 letnie. A co będzie w styczniu nikt nie wie. Dlatego teraz siedzę po nocach robiąc dokumentacje dla kilkunastu staroci z moich okolic. Muszę je po świętach wysłać do warszawy żeby zdążyć jeszcze w tym roku z wpisem do rejestru zabytków.

P.S jak ktoś bardzo chce mieć E32 na żółtych tablicach to mam na zbyciu swoją: http://allegro.pl/bmw-7-lang-zolte-tablice-i2006751266.html

Jak klikniecie ,,pokaż wszystkie przedmioty sprzedającego" wyskoczą Wam auta które obecnie mam na zbyciu................żeby nie być gołosłownym z tym moim ,,siedzeniem w zabytkach" :D

 

hej, bo dopiero wtedy będzie miała 25 lat, za dużo zachodu z omijaniem tego, tak jak to zrobił Wertus i Epul.

Ttrol jak chcesz to zrobię ci papiery i załatwię wpis w ciągu 1,5 tygodnia. Jako że cenię ciebie za wartościowe wypowiedzi i częstą pomoc na łamach forum zrobię to po kosztach. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam Wszystkich!

 

Posiadam E32 730i sześciocylindrowe z 1988 r. w automacie (benzyna). Auto jest w perfekcyjnym stanie, znam całą jego historię. Wszystko jest oryginalne, nie było żadnych przeróbek, zmian, większych napraw - tylko wymiany części typu pompa paliwa, filtry, itd. Brakuje chyba tylko jakiegoś klucza ze schowka i zaślepek na felgi.. Chciałbym je wkrótce uraczyć żółtymi tablicami, ale nie wiem czy w ogóle zaczynać to wszystko, jeżeli auto ma skończone 23 lata dopiero.. Stąd pytanie - czy w Szczecinie lub okolicach dałoby radę to załatwić mimo nieskończonych 25 lat (auta, ja mam :wink: )? Bo chyba jeżeli chodzi o stan techniczny to przejdzie bez najmniejszych problemów...w sumie ma czasami problem z odpalaniem ale to chyba nie dyskwalifikuje go całkiem? Jeszcze jest malutka rdza na spodzie jednych drzwi i bagażnika, ale do zrobienia.. A może jest ktoś z zach-pom, kto rejestrował już auto w Szczecinie?

 

Dzięki z góry za odpowiedź!

Miło mi wstawiać pierwszego posta.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

moje E32 skończyło właśnie 25 lat (1987), jest to m30b30, pół roku po lakierowaniu, zmianie maski na szeroką, jest szansa zarejestrować ja na zabytek bez zmiany maski na wąską?? fabrycznie wyszła w welurze, została wstawiona skóra, Lampy ala BH, nie ma więcej "zmian". Stan techniczny idealny, świeżo po wymianie zawieszenia przedniego, karoseria w stanie idealnym. Niedawno upolowałem styling 3.

 

Pozdrawiam

Longner

 

http://images38.fotosik.pl/1542/9d56e619c6b6b1aam.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/1498/0b864b6cfbc6bd94m.jpg

Edytowane przez Longner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, w końcu skóra i maska zupełnie nie zgodna z VINem, a to jest sprawdzane w pierwszej kolejności. Jak dla mnie na zdjęciu stoi trochę za nisko przód, nie była obniżana czasem trochę? Fajnie, że masz Styling 3, ja też niedawno kupiłem wreszcie komplet na zimę. A tak wygląda moja:

 

http://7er.pl/showthread.php/19349-e32-750-88-rok

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód jest na glebie -40, po wymianie amorków stała tak wysoko, ze świece przez nadkola możnabyło zmienić ;)↲Maska i welur odłożone, więc zmienic zawsze można.↲Co do felunku, styling 3 poszukiwałem ok roku. Na lato jest szeroka stal 16x9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wątpię żeby któryś rzeczoznawca dopatrzył się szerszego grilla. Takie rzeczy wyłapują ludzie obeznani w temacie E32 a przecież rzeczoznawca na wszystkim się znać nie musi. Co do skóry to po vin-nie rzeczoznawca dojdzie że zmieniona ale raczej procentowo zmieści się w kryteriach dopuszczających ją do wpisania w ,,rejestr zabytków". Mam tylko pytanko po co zmieniałeś maskę ? Na każdym zlocie wytkną Tobie że kombinowana. Ja bym wrócił do orginału ale to moja opinia. Sam kiedyś zbłądziłem i założyłem lampy kliry na tył. Prawie mnie zlinczowali chłopaki z forum i tak z perspektywy czasu przyznaję im racje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś szeroki przód lepiej do mnie przemawia, zawsze mi sie podobał. Na ost zlot pojechałem jeszcze przed lakierowaniem trochę poobijanym autem (takie kupiłem) na Yellow Helli i szerokiej masce w roście :). W ilu %%% auto musi być oryginalne by można je było zakwalifikować??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Piękne auto. Miałem zaszczyt zobaczyć ją na żywo. Prezentuje się naprawdę dobrze.

Wielkie dzięki kolego. Troche serca w auto włożyłem i miło takie słowa usłyszeć. Notabene niestety sytuacja zmusza mnie do sprzedania jej. Gdyby ktos szukał ładnej na żółtych zapraszam ;-)

Link do ogłoszenia: http://otomoto.pl/show?id=C22555358 cena dla klubowicza mocno negocjowalna. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem u rzeczoznawcy w PZM-ocie, porobił zdjęcia, wszystko ok, miał wyrobić białą kartę i opinie. Zanim jednak to uczynił zadzwonił do konserwatora zabytków w Opolu w celu sprawdzenia czy wpisze taki samochód (chodzi o typoszereg e32). Niestety uznał, że E32 nie wniosło nic do motoryzacji, a ja chce żółte blachy tylko po to by nie płacić składki za OC. Dowiedziałem się również, że nie ma rejonizacji więc mogę uzyskać wpis u innego konserwatora, czy ktoś może mi w tym pomóc?? Ktoś przez to przechodził (ze zwykłą E32)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 25 latach nie musi nic wnosić, dostaje się za wiek. Poza tym co za baran, auto nic nie wniosło poza pierwszym silnikiem V12 na wtrysku wielopunktowym(co prawda grupowym) oraz pierwszym po drugiej wojnie masowo produkowanym niemieckim v12. To faktycznie mało, ciekawe co do motoryzacji wniosły te padaki, fiaty 126 i 125.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to załatwie wpis w tydzień czasu. Nie chwaląc się :D , już wcześniej pisałem o tym - jak rzeczoznawca nie ma znaczącego nazwiska nie przepchnie E32. Właśnie 2 szt przepchneliśmy ze znajomym rzeczoznawcą w wydziale zabytków. Trzeba tylko się trochę spieszyć bo w wydziale zabytków ciągle mieszają z kryteriami dla auta zabytkowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co do motoryzacji wniosły te padaki, fiaty 126 i 125.

Ttrol nie atakuj fajnych autek :D sam mam 125P i Poloneza w garażu na żółtych tablicach i uważam że akurat zmotoryzowały komunistyczną Polskę, a teraz trzeba je ratować bo malutko ich zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co do motoryzacji wniosły te padaki, fiaty 126 i 125.

Ttrol nie atakuj fajnych autek :D sam mam 125P i Poloneza w garażu na żółtych tablicach i uważam że akurat zmotoryzowały komunistyczną Polskę, a teraz trzeba je ratować bo malutko ich zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to załatwie wpis w tydzień czasu. Nie chwaląc się :D , już wcześniej pisałem o tym - jak rzeczoznawca nie ma znaczącego nazwiska nie przepchnie E32. Właśnie 2 szt przepchneliśmy ze znajomym rzeczoznawcą w wydziale zabytków. Trzeba tylko się trochę spieszyć bo w wydziale zabytków ciągle mieszają z kryteriami dla auta zabytkowego.

 

Jestem mocno zainteresowany

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9d56e619c6b6b1aa.html

 

 

jakim cudem :mad2: :mad2: :mad2:

http://moto.allegro.pl/mercedes-123-piekny-zabytkowy-dla-konesera-i2120667034.html

Edytowane przez Longner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co do motoryzacji wniosły te padaki, fiaty 126 i 125.

Ttrol nie atakuj fajnych autek :D sam mam 125P i Poloneza w garażu na żółtych tablicach i uważam że akurat zmotoryzowały komunistyczną Polskę, a teraz trzeba je ratować bo malutko ich zostało.

 

Hej, niech będzie fiaciki nie są złe, tylko co one wniosły do historii motoryzacji :)

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hej, niech będzie fiaciki nie są złe, tylko co one wniosły do historii motoryzacji :)

 

Kolego polecam oglądać Legendy PRL-u na TVN TURBO to byś się dowiedział co wniosły.

E32 740i shadowline 93 http://bibainfo.pl/pub/91/193/208/103/2011/07/29/222713/7346/sygnatura.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wszystkie serie legend prl, niestety nie mam szacunku do tych aut, wychowałem się w latach osiemdziesiątych i tych aut było na pęczki. Nawet na rajdy jeździłem, gdzie jeździł Polonez Stratos, to robiło wrażenie, ale nie fiaciki, czy zwykłe poldki. Wrażenie to robiły na przykład nowe beczki, lub e28. Wujek kupił w 86 nowe W124, to były czasy. Jednakże każdy ma swój sentyment i rozumiem Was jak najbardziej. Natomiast technologicznie zarówno Fiat 125, 126 i Poldek były zacofane już w latach siedemdziesiątych. Nawet w Ładzie 2104 Rosjanie poprawili silnik, a u nas tłukli bez zmian tyle lat. Luksusem to był Fiat Mirafiori, jak ktoś podjechał. Uważam, że te Polskie auta wpisują tylko do rejestru, bo są polskie i nic więcej. Zatem odmowa wpisu e32 uzasadniając, że nie wniosły nic do historii motoryzacji to duży żart. Ojciec jeździł Trabantem, Wartburgiem, 125p, potem Ładą 21072, wszystkie auta były nowe i miło to wspominam, ale nie porównujmy tych aut to prawdziwych samochodów, takie jest moje zdanie.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam szacunku do tych aut, wychowałem się w latach osiemdziesiątych i tych aut było na pęczki.

Tak ale mamy 2012 r i naprawdę zostało tych autek niewiele a ostatnie dobre egzemplarze mają już dzisiaj powyżej 30 lat więc trzeba je ratować np. wpisując do rejestru zabytków.

Natomiast technologicznie zarówno Fiat 125, 126 i Poldek były zacofane już w latach siedemdziesiątych.

Ok, a co powiesz ttrol na temat układu hamulcowego Fiata 125P ? Mój fiacik jest z 80 roku a ma 2- obwodowy układ hamulcowy z tarczami hamulcowymi na przedniej i tylnej osi. Miałem niedawno skodę octavię z 2004 roku i miała jeszcze bębny na tylnej osi. Zobacz piszesz że zacofane technologicznie .......masz dużo racji , ale porównując do bmw E32 : oba auta mają mosty, zapłon - w uproszczeniu w obu kopułka, palec, przewody zapłonowe, łańcuch rozrządu...................aż tak się nie różnią :8) :D

Oczywiście troche żartobliwie porównuje te auta ,ale trzeba mieć do nich szacunek............. takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOD: Po co cytujesz cały ogromny post, jak odpowiadasz pod nim? :duh: regulamin forum!

 

Hej, rozumiem Twoje zdanie oczywiście, ratować trzeba każde stare auta, może dla mnie są po prostu zbyt pospolite. Faktycznie może powinienem bardziej darzyć sentymentem te stare auta.

A propos tej rozmowy, całkiem niedawno ze dwa lata temu, znajomy z Łodzi stracił garaż na swojego Fiata 125p z 73 roku, jeszcze biegi miał przy kierownicy i jakiś mały przebieg. Cienka kierownica i czerwona skóropodobna tapicerka. Wycieraczki magneti marelli się świeciły. Nawet nieźle to auto wyglądało, niestety nie sprzedał, a chciał 10 tyś. W zasadzie nie wiem co się z tym autem stało, już nie mieszkam w tamtej okolicy.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.