Skocz do zawartości

Problem z przeniesieniem napędu w E36 320i


vanila1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Koledzy. mam malutki problem z moją panią, mianowicie od predwczoraj było słychać w aucie buczenie dobywające się z tylnej części auta(buczenie było słyszane, gdy jadąc np. na 5 biegu puściłem nogę z gazu, dodając gazu buczenie ustępowało, gdy jadąc włączyłem luz to również było słychać buczenie, tyle że kapkę ciszej...) wczoraj wieczorem jechałem do domu i coś chrupło i z jazdy ni hu hu dalej... biegi wchodzą, sprzęgło normalnie pracuje, gdy na odpalonym silniku włączam pierwszy bieg i puszczam sprzęgło to słychać że pracuje skrzynia(podejrzewam) i słychać chrupanie mniej więcej na wysokości fotela kierowcy tzn. gdzieś w polowie auta... chciał bym dodać, że jak holowałem auto, licznik nie pokazywał prędkości...moja koncepcja to upierdykany jakiś krzyżak czy cuś, chyba, że się mylę, bo w bmkach raczej mało dłubałem, chodzi o jakąś teorię panowie, co to może być z waszego punktu widzenia, bo może jest to pierdoła jakaś i sam to ogarnę zamiast pchać pieniądz w kieszeń mechaniora...

Za pomoc z góry serdecznie dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podnieś cały tył auta w powietrze, odpal, wrzuć bieg, wejdź pod niego i patrz coś się kręci lub nie. Ja obstawiam dyfer. lub jakoś z półosi. Ale jak wyło to raczej dyfer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z kolegą na ten temat i on mi powiedział, iż miał podobny problem ze swoim autem i wtedy u niego padło łożysko z podporą na wale, bo chrupanie dochodzi teraz mniej więcej z połowy auta. jakby pod siedzeniem kierowcy... a jak by te łożysko na wale wyło, bo one również potrafią wydawać takie odgłosy???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być coś z podporą, ale raczje powinno auto jechac. Ale różne dziwi na tym świecie widziałem więc może i coś tam pierdykneło. Tak jak pisałem, szoruj pod auto i oglądaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj moja beata dostała tego samego , najlepiej słychać na 5 biegu od 80 km/h jedziesz i coś wali od spodu im, szybiej jedziesz wym bardziej wali , co ciekawe jak ostro dodam gazu stuki ustają aby pojawić się jak jadę stałą prędkością czuje dziwne bicie na kierownicy ( myslałem ze albo koła nie wyważyłem, albo złapałem gumę )

W poniedziałek jadę do mechanika , a narazie nie ruszam jej. :)

 

Czekamy na pomysły wstępnie mój mechanik powiedział że albo półosie, albo dyfer albo podpora wału ,sam nie wiem co lepsze :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz tu :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=26_0063&hg=26&fg=05&lang=pl

 

w środku jest tzw przegub Cardana /...krzyżak.../ .

 

jeśli tu słychać chrobot , to wszystko wskazuje na ten przegub Cardana ...

Dobrze jest doczytać szczegóły w książce .

 

Nie wszystko da się tu przekazać .

No to powodzenia .

panta rei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiesznym się wydaje ale sprawdź też ręczny. ja jak kupiłem srebrną 323i to ujechałem kawałek i wjechałem na autostradę.Zaczęło tak bić że myślałem że koleś nie poskręcał wału.Po lekkim zaciągnięciu ręcznego ustało.Nie zdarzyło mi sie to 1szy raz ,więc polecam gorąco sprawdzenie ręcznego a dokładniej szpilek które trzymają w ryzach szczęki ręcznego .Często bywa że one wlatują do środka i mielą się między bębnem a szczękami. Powodzenia
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po powrocie od mechanika powiem tak Masakra , usterka usunięta problem polegał na tym że ..... przy wymianie kół na letnie koleś nie dokręcił kół ( wszystkich) skutek brak jednej śruby a reszta trzymała się na pożal boże , mechanik dokręcił i od razu po problemie :) , oczywiście bylem na wulkanizacji gdzie koła były wymieniane totalnie zjebałem kolesia no i tyle . :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to kuźwa zajefajnie. Koleś to by zębów się nie doliczył jak by u mnie coś takiego odwalił. HEHE. Aż mi do głowy nie przyszło że coś takiego może być w aucie. Na szczęście jasam dokrecam koła i co jakiś czas sprawdzam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie zauważyłem hehe ,dobrze że nic się nie stało , no to mi został ostatni problem a mianowicie nie działający klakson podobno nie dochodzi prąd i to wina przekaźnika hmm więc wyjąłem przekaźnik nr 4 i zamieniłem na inny ( taki sam kolor) ale efekt żaden tzn dalej nie trąbi ? co może być przyczyną ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może styki na kierownicy. Bo już nic inego nie może być. A kto mierzył że prąd nie dochodzi? U mnie też nie działa ale do przeczyszczenia stykik bo jak ruszę to trąbi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i byłem u mechaniora, wstępna diagnoza to dyfer... chłopak siedzi w bmkach i tak stwierdził(najprościej mówiąc), że jak licznik chodzi a auto nie jedzie, czyli wał podaje na most i on daje d.py bo czujnik licznika jest w moście... jutro rozbiera moje maleństwo więc będę wiedział dokładnie...

za udzielone info dziękuję i pozdrawiam kolegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.