Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, moje bmw ma problem z pracą silnika mianowicie nie pracuje równo, strzela sobie w wydech...na kompie pokazało jedynie błąd czujnika spalania stukowego nr.2 . Czy to on może zakłócać pracę silnika? i czy była by poprawa po odłączeniu go całkiem lub po odłączeniu obydwu czujników?
Opublikowano

czujniki stukowe mogą np. przesunąć kąt zapłonu,przy słabym paliwie

nie odłączaj ich tylko załóż sprawny

o ile jest uszkodzony

Opublikowano
Czy to on może zakłócać pracę silnika? i czy była by poprawa po odłączeniu go całkiem lub po odłączeniu obydwu czujników?

 

Oczywiście, że może zakłócać pracę silnika, niejednokrotnie był ten temat poruszany na forum, nie powinno być poprawy po odłączeniu jednego czujnika spalania stukowego.

Cytat z "Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych"(WKŁ): (dział układ Motronic) "Brak sygnałów obu czujników(wału korbowego i wału rozrządu) uniemożliwia pracę silnika, także w trybie awaryjnym".

Inny cytat którego którego nie przytoczę(bo jest długi i niekoniecznie łatwy do zrozumienia gdy czyta się tylko fragment) mówi o tym że przy braku sygnałów z czujnika wału rozrządu, paliwo(dawka o polowe mniejsza) i iskra są podawane na 2 cylindry jednocześnie, a silnik nie pracuje równo i rośnie zużycie paliwa. Z tym że opisany tam został silnik 6-cyl, ale wielkiej różnicy to nie robi zapewne.

Opublikowano

czujniki te powinny być umieszczone "z czoła silnika" czyli tak jak staniesz z uniesioną maską naprzeciwko powinieneś widzieć czujnik położenia wałka rozrządu, z tym od wału korbowego będzie trudniej.

tu na zdjeciu, jak masz 3 pierwsze sruby od pokrywy zaworów w jednej linii, czujnik wałka rozrządu jest lewo-dól skos od srodkowej sruby:

http://images03.olx.pl/ui/5/77/20/1269709476_84017720_1-Zdjecia--BMW-E-36-Silnik-18-is-140KM.jpg

 

jak sie cofniesz po przewodzie od tego czujnika, to trafisz na przewod od czujnika walu korbowego(tylko nie ten ktory idzie w kierunku kolektora ssacego) ktory znajduje sie na koncu przewodu :P

.. nie wiem jak to wytlumaczyc inaczej ;P

Opublikowano
hmm ale nie wiem czy dobrze sie zrozumieliśmy bo czujniki spalania stukowego są pod kolektorem ssącym i to jego mam błąd a nie czujnika położenia wałka czy wału(które są od czoła)...
Opublikowano
z tego co mi wiadomo to czujniki polozenia walu i walka sa czujnikami spalania stukowego
żle Ci wiadomo :wink: do autora: z kanału dasz radę wymienic ,przed wymianą sprawdż czy Twoje obecne czujniki są dobrze dokręcone do bloku .
Opublikowano
dzięki za info kolego, no i mam jeszcze jedno pytanko... czy po dokręceniu/wymianie czujnika musze resetować kompa aby zobaczyć poprawę ? czy po podłączeniu komp automatycznie odczyta sobie info z czujnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.