Skocz do zawartości

Moje 535d rozładowuje akumulator :(


mariomini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

mam problem z moim 535d, jest on tego typu że rozładowuje się akumulator.

 

Wymieniłem go na nowy, zgłosiłem wymiane w kompie lecz objawy nadal te same, przez noc potrafi rozładować aku prawie do zera.

 

Wygląda na to że coś cały czas działa zawieszone i samochód nie przechodzi w stan uśpienia.

 

Z tego co wyczaiłem, to pod maską całą noc coś brzęczy. Zrobiłem również posiadówke w samochodzie (ok, 1h bez ruszania czego kolwiek) i okazuje się że cały czas brzęczy coś w nawiewach. CZYŻBY JEŻ? Jest to również bolączka e61? Nie zauważyłem problemów z biegami wentylatora itp.

 

Który bezpiecznik/przekaźnik jest odpowiedzialny za nawiewy i zasilanie jeża? Spróbowałbym odpiąć i zobaczył co będzie wtedy.

 

Dzięki z góry za zainteresowanie i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jerza bezpiecznik F3, do sterownika klimy F30 w schowku. Uśpienie trwa około 20minut, jeśli masz automat to widać, jak zgaśnie kontrolka przy dzwigni biegów, wtedy śpi. W DIS'ie jest jakiś test_plan do namierzania takich "nieśpiących" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem jeża, wyciągając bezpieczniki 3 i 30. Niestety nie pomogło, także pewnie to nie jego wina, auto nadal nie chciało przejść w stan uśpienia :(.

 

Jak sprawdzić tą inteligentną klemę minusową?, jest jakiś trick aby ją zdiagnozować? Ewentualnie mam INPE, tylko gdzie szukać?.

 

Z tego co zaobserwowałem to jeden przekaźnik jest ciepły cały czas (umieszczony w skrzynce w bagażniku, na dole skrzynki, ten większy, czarny, po jego prawej znajdują się dwa duże bezpieczniki - żółty i pomarańczowy). Po jego wyciągnięciu nie ma zapłonu, ABS i z pewnością jeszcze czegoś. Winny zapewne nie jest on tylko coś co go zasterowuje. W chwili obecnej wyciągnąłem go na noc, mam nadzieje że aku nie będzie dzięki temu rozładowany.

 

Może ktoś będzie miał jakiś pomysł, szczególnie zainteresował mnie temat IBS, może faktycznie to ona jest winna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRAWO cdxa !!!

 

Strzał w dziesiątkę. To właśnie IBS blokował wejście do trybu uśpienia. Po odłączeniu auto weszło w tryb snu :).

 

Teraz pytanko, czy ten IBS jest konieczny do funkcjonowania, po co on właściwie jest? Można go jakoś naprawić czy pozostaje tylko zakup nowego za ok. 600zł? Czy mogę do rozwiązania problemu używać auta z odłączonym IBSem?

 

Dzięki raz jeszcze! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolega bratpit wskazał IBS, jemu chwała :) Generalnie samochód bez IBS powinien jeżdzić, ale moga być problemy z zasilaniem, z ładowaniem, resety sterowników itp. Ibs służy do pomiaru ile energi zostało zmagazynowane w akumulatorze, ile pobrane, dzięki temu steruje ładowaniem i ew. odłącza odbiorniki biorące zbyt dużo prądu, żeby całkowicie nie rozładowac akumulatora itp.

 

Na poczatek odlacz zasilanie IBS i zostaw go na pare minut, to ta druga wtyczka ktora idzie do klemy plusowej. Chyba że masz nowszego ibsa z wtyczką, to odłącz go. Może cos mu sie zwiesiło i robi problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IBS kosztuje 555 zł tyle chyba płacilem w ASO , jeździłem bez tego tydzien i powiem szczerze , że niewidziałem rożnicy w zachowaniu auta ale może na dłuższą mete cos by sie stało z akumulatorem. Kup wymien i auto wróci do zdrowia :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje niedopatrzenie, podziękowanie oczywiście też dla bratpit-a !! :handshake:

 

Będę próbował odpiąć zasilanie IPSa, może faktycznie sie "odwiesi", jeżeli nie to zamówię nowy.

 

Wielkie dzięki dla was jeszcze raz !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że to już temat zamknięty, że kupię nowego IBS i będzie ok, lecz po nocy zonk.

 

Na odpiętym IBSie po nocy aku był całkiem pusty, bardziej rozładował się nawet niż z podpiętym IBS.

 

Myślę że jednak to będzie ta klema, lecz wcześniej podjade do diagnosty potwierdzić.

 

Moje pytanie jest następujące - czy możliwe że przy odpiętym IBS może wystąpić coś takiego jak mnie spotkało, aku rozładowany do dna? czy kogoś to spotkało? :(

Niby ładowanie jest na włączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jaki masz prąd ładowania jak około 15,3 to na bank jest IBS. U mnie wyskakiwał też błąd na INPIE informujący coś na temat IBSu Edytowane przez bratpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięta jest jedna wtyczka ta z dwoma pinami, drugiej tej co idzie od plusa nie odpinałem. Jeździłem autem, było wszystko normalnie. Czy to że była wpięta ta wtyczka od plusa mogło robić zamieszanie?

 

Co do ładowania to 13,8-13,9V ale jeszcze sprawdzę i potwierdzę.

 

Spróbuję odpiąć tą drugą wtyczkę, może to coś ma do rzeczy.

 

Zmieniłem też wczoraj wieczorem wszystkie żarowki do podświetlenia środka na diody, ale to chyba nic do tego nie powinno mieć, normalnie gasną, rozjaśniają się, nic się nie wiesza (raz w E65 jak wymieniliśmy żarówki na diody to się oświetlenie zawieszało i świeciło kiedy chciało, rozwiązaniem było zostawienie jednej żarówki tradycyjnej). Tutaj wszystko jest ok, raczej myślę że to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zostawiony kabelek to zasilanie IBS i to tego trzeba by odpiąc zeby go zresetować. Jak pisałem wcześniej jazda bez IBS, to np. nieprawidłowe ładowanie. Napięcie ładowania ustalane jest na podstawie stanu naładaowanie akumulatora, który aktualnie jest nieznany, bo brakuje odłączonego IBS'a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektromechanika z moim przypadkiem.

IBS to jednak raczej nie będzie, sprawdziliśmy i w DISie nie ma błędu.

 

Zrobiliśmy testy i błędów żadnych nie ma pod kątem aku, jedynie jedna świeca żarowa do wymiany...

 

Zrobiliśmy również z poziomu DISa kilkukrotnie wyłączenie wszystkich systemów, niestety tylko raz udało się uśpić samochód naprawdę (pobór coś około 0,5A). Innymi razy był nadal około 5-6A !!! :shock:

 

Dis zgłasza że proces wygaszenia przebiegł OK, lecz nadal jest wysoki pobór prądu.

Próbowaliśmy wypinać wszystkie przekaźniki i bezpieczniki, lecz bez zmian.

 

Stąd moje kolejne pytanie, gdzie są jeszcze schowane przekaźniki w tym autku? (nie licząc schowka i tych nad aku). Elektromechanik mówił że mogą być nad schowkiem przykryte deską rozdzielczą, lub gdzieś pod maską, może ktoś się orientuje?.

 

Będę szukał, może jakiś przekaźnik się zwiesił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mialem taki przypadek. Pobor pradu 6-7. Auto nie usypialo, nowy akumulator rozladowywalo do 0. Okazalo sie, ze prad pobierala wkladka od zamka w drzwiach kierowcy. Bylo jakies zwarcie. Po naprawie pobor mam 0,28. Przyczyn moze byc mnowstwo.Chlopaki w ASO po dwoch dniach dopiero zdiagnozowali przyczyne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz sprawa się rozjaśniła. U mnie powodem był sterownik (moduł) świec żarowych.

Po podpięciu do komputera czasami pokazywał błąd wszystkich 6 świec żarowych, czasami tylko jednej (która faktycznie jest do wymiany).

 

Po paru dniach kiedy nie bardzo miałem się jak tym zająć i auto było normalnie użytkowane w dzień, na noc odpinałem aku, samo się naprawiło :lol: , tzn sterownik od świec do reszty padł, na stałe pokazał się błąd świec żarowych (wszystkich 6 szt) i problemy z rozładowywaniem aku ustały. Pobór obecnie ładnie spada do 0,2A w trybie snu.

 

Teraz pozostaje wymiana modułu, chyba że tylko woda dostała się do wtyczki, bo auto tyle co kupione, oczywiście odczyszczone pod maską było na zero, z pewnością handlarze używali ostro karchera... czego ja jakoś nie pochwalam, wole tradycyjne czyszczenie.

 

Mam nadzieje że to koniec zagadek z rozładowującym się aku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Roger_Nysa naprawia te sterowniki świec żarowych za nieduźe pieniądze, albo kupno nowego.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam podepnę się pod temat

Zawsze zostawiałem kluczyki w stacyjce i z aku nie działo się nic złego a teraz jak kluczyki są w stacyjce to rano aku rozładowany. Sprawdzałem pobór prądu na wyjętym kluczyku i zamkniętym samochodzie-po zamknięciu z pilota po chwili jet takie piknięcie w bagażniku i pobór prądu jest prawie zerowy. Ale czy na wyłączonym zapłonie z kluczykami w stacyjce auto przejdzie w tryb uśpienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.