Skocz do zawartości

NIVO twarde zawieszenie


_silver_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z NIVO szukałem po necie i znalazłem trochę artykułów na tamę twardego zawieszenia mówią żeby wymienić Ole wymieniłem na zielony zamieni od mercedesa, ale nie pomogło, ale czuć poprawę w wspomaganiu, dalej jest twardy i piszą żeby wymienić te akumulatory ciśnienia ( te baniaki), ale ostatnio rozmawiałem z posiadaczem takiej samej bejcy i mówił ze miał tez taki problem i to nie były te akumulatory tylko ten rozdzielacz tylko ze Munie normalne jak przestawię to podnosi na Maksa i opuszcza się tez zauważyłem jak mam ustawiony tak miej więcej na polowe żeby auto stało równo i chce go Ugiąć to jest twardy jak opuszczę do końca to tak jakby był miększy i teraz chce się upewnić czy to będą te akumulatory :think: Edytowane przez _silver_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli auto podnosi się oraz opuszcza poprzez „sterowanie cięgnem” spod auta to nivomat jest sprawny.

 

Jeżeli tyl nie amortyzuje to do wymiany kwalifikują sie akumulatory ciśnieniowe. Przerabiałem już ten temat u siebie :8)

Po wymianie może ci się rozregulować wysokość tzn. tyłek może stać maksymalnie wysoko i na nowych gruszkach będzie "deska". Jednak nie ma się co przejmować tylko opuścić na dół i będzie amortyzować. Sprawdź na swoich starych czy to nie jest czasem kwestia ustawienia. :mrgreen:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam to NIVO tylko póki co mi nie działa bo miałem przewody pordzewiałe, zaślepiłem na razie zasilanie i powrót krótkim przewodem hamulcowym bo mi płyn wspomagania uciekał. Jak to właściwie działa jak działa? :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ nivo w e34 wygląda tak:

-nivo w modelu e34 jest prostym hydrauliczny układem (w e39 układ nivo działa na całkiem innej zasadzie i jest innego typu)

-Pompa wspomagania jest nieco inna jeśli auto ma nivo- jedna pompa napędza wspomaganie kierownicy oraz zawieszenie

-amortyzatory z tyłu pełną rolę siłowników hydraulicznych- nie amortyzatorów!, dają się regenerować i są wytrzymałe(w zależności od częstości zmian płynu)

-podstawa działania nivo to płyn(kolor zielony) chf11s(syntetyk) lub chf7.1(minerał) w zależności od zaleceń

-za amortyzację odpowiadają akumulatory ciśnieniowe(gruszki) które mają w sobie membranę wypełnioną gazem. Gruszka napełnia się płynem w zależności od ustawienia tyłu jeżeli tył jest niżej to płynu w gruszce jest więcej, jeżeli tył ustawi sie wyżej to płyn wypełnia gruszkę

---> Usterka gruszki polega na zalaniu całkowitym płynem, przyczyną takiego stanu jest pęknięcie/uszkodzenie membrany. Cześć trzeba wymienić w całości. Koszt orientacyjny w ASO BMW to bodajże 650zł/szt. występują zamienniki firmy FEBI/SWAG/MEYLE- cena 350-400zł/szt.(ciężko dostępne)

 

A tutaj znalazłem takie zdjęcie poglądowe

http://img217.imageshack.us/img217/8540/accschematic.jpg

 

- Idea układu nivo polega na tym, że nie ważne ile mamy załadowanego ładunku(oczywiście w granicach dopuszczalnej ładowności) w aucie to ono zawsze będzie stało na jednej ustawionej wysokości od wykonania tego zadania jest nivomat.

-Uwaga! płyn nie może sie pienić(najczęściej tak jest jeżeli ktoś mądry zaleje czerwony ATF :duh: ) Stan płynu ma wynosić max 5mm ponad sitko w zbiorniczku,

 

Hmm może troszkę łopatologicznie ale się starałem :D

 

Co do wymiany Polecam Uważać na przykręcenie wężów elastycznych(nie mogą być skręcone ani nie mogą dotykać żadnej innej części amortyzatorów)-przewody elastyczne "muszą być ustawione na dokręcanie"- jak będą inaczej to się po prostu poluzują a ciśnienie wywali cały płyn. Dodatkowo warto wymienić cienkie przewody co przychodzą od dołu gruszki gdyż znając życie będą one pordzewiałe.

 

a TUTAJ FILNIK POKAZUJĄCY WNĘTRZE GRUSZKI

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis a i mam jeszcze pytanko czy te akumulatory mogą być od sedana ??

Dzięki,

co do gruszek...

Musisz sprawdzić czy numer cześci zgasza się z numerem stosowanym w Twoim aucie. :arrow: http://bmwfans.info/

Z tego co sobie przypominam występowały różne gruszki..

Ja kupiłem bez problemu FEBI ZA 350zl/szt w sklepie www.iparts.pl

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wstawiłem auto na kanał żeby zobaczyć, jakie dokładnie mam te akumulatory i mam takie pytanko, gdy samochód uginam to w jednym akumulatorze słychać taki specyficzny dźwięk tak jakby upuszczał ciśnienie a w drugim tego nie ma czy to normalne zachowanie?? :think: Tak powonienie pracować ten akumulator ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył auta amortyzuje (ugina się) jak normalny amortyzator czy jest twardy/sztywny jak deska? Pod dużym obciążeniem(5 osób i ładunek) może być słychać taki dźwięk, ale przy normalnym obciążeniu nie powinno. O dźwięku świadczy praca nivomatu(pewnie wydaje Ci się, że "syczy" gruszka po stronie pasażera jednak po tamtej stonie jest nivomat- ten regulator z fotki poniżej), który to próbuje podnieść tył(wypoziomować do ustawionej wysokości). Możliwe że masz źle ustawioną wysokość. Spróbuj opuścić tył jeżeli jest wysoko.

 

http://i149.photobucket.com/albums/s44/pawik83/5.jpg

Tutaj znalazłem fotkę która ukazuje, mechanizm regulacji. Na stabilizatorze zamocowane cięgno (nr 5 na rysunku ) wystarczy popuścić dwie śrubki(bodajże klucz 10) i pobawić się tym cięgnem przy zapalonym aucie. Przesuwając cięgno w tylną stronę auta lub w przednią, auto powinno opaść/podnieść się(nie pamiętam, kiedy opada a kiedy podnosi się). Spróbuj metodą prób i bledów(nie bój się niczego nie uszkodzisz). Opadanie trwa szybciej niż podnoszenie. Operacje wykonuje się na zapalonym silniku.

 

U mnie tak stoi tył a amortyzuje jak zwykły amortyzator(przed wymianą była kompletna deska)

 

http://images35.fotosik.pl/180/b14a7143403db40emed.jpg

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cholera to u mnie zdecydowanie niżej ten tył siedzi :D Muszę sobie koniecznie naprawić to zawieszenie... kolejny wydatek :mad2:

http://img18.imageshack.us/img18/5749/zawiasg.jpg

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył auta amortyzuje (ugina się) jak normalny amortyzator czy jest twardy/sztywny jak deska? Pod dużym obciążeniem(5 osób i ładunek) może być słychać taki dźwięk, ale przy normalnym obciążeniu nie powinno. O dźwięku świadczy praca nivomatu(pewnie wydaje Ci się, że "syczy" gruszka po stronie pasażera jednak po tamtej stonie jest nivomat- ten regulator z fotki poniżej), który to próbuje podnieść tył(wypoziomować do ustawionej wysokości). Możliwe że masz źle ustawioną wysokość. Spróbuj opuścić tył jeżeli jest wysoko.

 

http://i149.photobucket.com/albums/s44/pawik83/5.jpg

Tutaj znalazłem fotkę która ukazuje, mechanizm regulacji. Na stabilizatorze zamocowane cięgno (nr 5 na rysunku ) wystarczy popuścić dwie śrubki(bodajże klucz 10) i pobawić się tym cięgnem przy zapalonym aucie. Przesuwając cięgno w tylną stronę auta lub w przednią, auto powinno opaść/podnieść się(nie pamiętam, kiedy opada a kiedy podnosi się). Spróbuj metodą prób i bledów(nie bój się niczego nie uszkodzisz). Opadanie trwa szybciej niż podnoszenie. Operacje wykonuje się na zapalonym silniku.

 

U mnie tak stoi tył a amortyzuje jak zwykły amortyzator(przed wymianą była kompletna deska)

 

http://images35.fotosik.pl/180/b14a7143403db40emed.jpg

 

pozdr

 

 

Hej, jeżeli u Ciebie jest taka wysokość jak na zdjęciu, a masz nivo, to za wysoko masz ustawione na regulatorze. Sciągnij sobie manual bentleya do e32, tam jest dokładna procedura wraz ze sposobem mierzenia poprawnej wysokości. Im wyżej tym twardziej i gorze trzymanie w zakrętach.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niżej nisz ty ustawione auto. Co do gruszki to syczy mi, gdy ugnę na zapalonym silniku z lewej strony od kierowcy a większości jeżdżę sam do pracy, ale jak opuściłem go wczoraj to wydaje mi się ze lepiej się trzyma drogi i lepiej amortyzuje, ale jeszcze poszukam tego manuala do e32 i zobaczę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli u Ciebie jest taka wysokość jak na zdjęciu, a masz nivo, to za wysoko masz ustawione na regulatorze. Sciągnij sobie manual bentleya do e32, tam jest dokładna procedura wraz ze sposobem mierzenia poprawnej wysokości. Im wyżej tym twardziej i gorze trzymanie w zakrętach.

 

Fotka z takiej perspektywy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jóź wiem jak powinno być mierzone. Mierzymy od dolnej krawędzi felgi do nadkola i powinno wynosić

- felga 16 cali 529 +- 3mm

- felga 17 cali 545 +- 3mm

 

a 15 cali? odjąć 1 cal od 529mm?? Aż sam sprawdzę jak mam ustawione mam bo ustawione mam na pałę :wink:

a skąd masz takie dane?jakies źródło :idea: :norty:

 

 

_silver_ popraw temat, bo jest błąd (Nivio---> NIVO) niech będzie dla potomnych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam chciałbym powrócić do tematu.Pytanie nr.1.Ile oleju wchodzi do układu wspomagania z zawieszeniem nivo? Pytanie nr.2.Czy po odpaleniu silnika tył samochodu powinien się podnosić bez ładunku oczywiście ? Prośba czy mógłby ktoś zamieścić fotkę jak dokładnie zmierzyć prześwit w tym zawieszeniu z góry dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie wiem ile dokładnie oleju w e34 wchodzi, ale w e32 wlewałem chyba coś około 2L, ale u mnie wspomaga to też hamulce. Tył powinien stać cały czas na poprawnym poziomie, jeżeli opada jak się wyłączy silnik to jest gdzieś nieszczelność w układzie. Wysokości ustawia się wedle manuala bentleya dla e32, do znalezienia w sieci lub gdzieś w wątku o tym pisałem dokładnie z danymi z manuala.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sytuacja wygląda następująco tył opada na zgaszonym silniku po uruchomieniu się podnosi i tak do zgaszenia(na pusto).Jest zalany czerwony płyn który chcę wymienić na zielony jak to zrobić a potem wyregulować wysokość i nabijać kilometry na licznik.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w instrukcji od bmw 7 e32 podałem link do instrukcji jest tylko po angielsku

 

Felga 15 ma być 522+-3

 

 

Kolego możesz wstawić skan jak to się mierzy... Ja dziś namierzyłem 57cm od podstawy felgi(rantu gdzie montowane są odważniki do wyrażania kół) do nadwozia. Wysokość tyłu mam równo z przodem. Za tydzień najprawdopodobniej opuszczę o 3-4cm...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.