Skocz do zawartości

530dA nierówna praca silnika-telepanie samochodu i brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Wczoraj udało mi się wspólnie z mechanikiem zdiagnozować problem ze skrzynią. Najprawdopodniej siada przekładnia hydrokinetyczna, dokładniej lock-up. Samochód szaprał tylko przy prędkości 80-90 km/h. Szarpania znikały poniżej 70km/h, gdy hamuje silnikiem oraz powyżej 100km/h. Teraz moje pytanie, czy warto dawać przekładnie do regeneracji czy kupić używaną, a może nową?

Mechanik powiedział, że można z tym jechać. Więc pojechałem... od siebie do Kielc (600km). Wracając do Wrocławia przy obrotach ok 2000 rpm zaczęło telepać samochodem. Rzuca silnikiem począwszy od wolnych obrotów do ok 2500rpm, drgania są odczuwalne w czasie jazdy w takim samym zakresie obrotów - czuć nierówną pracę silnika, również po dźwięku słyszę że silnik pracuje inaczej. Samochód stracił również moc... Ekonomizer na 4 biegu nie wchodzi więcej niż 12l/100km, a na 5. wogóle nie osiąga 10l/100km. Osiągnięcie 140km/h graniczy z cudem... Co to może być?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez opa_pl
Opublikowano
W dieslach BMW sa klapki w kolektorze i po jakims czasie (zazwyczaj okolo 150kkm +-) lubia nawalic i nie dzialaja jak nalezy.Na postoju klapki sa zamkniete, a podczas jazdy sa otwarte - i jak sie zatna i nie otworza to moze powodowac takie efekty jak rowniez uszkodzic silnik.
Opublikowano

Znaczy się, że mogą powodować te wszystkie problemy które opisałem? Teraz nie wiem, czy wracać do domu samochodem czy brać na lawete...

Jak sprawdzić, czy to akurat te klapki są przyczyną problemów które mnie spotkały?

Opublikowano

Mogą to być ale ja wątpie.Sprawdzić możesz ale musisz mieć zwinne rączki żebyś mógł włożyć pod kolektor ssacy i jak ktoś doda gazu namacasz czy cięgło przesunęlo się zeby uchylić klapki w kolektorze http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525d-M57/LHD/A/2002/june/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

Spróbuj włożyć ręke i jak da ktoś gazu namacaj to cięgło ręką,jeżeli się posunie(przód-tył)to znaczy ze otwiera.Możesz tez spróbować jakoś ją włożyć z tyłu silnika przy podszybiu,tam jest ten siłowniczek z membrana.POzdr

Opublikowano

No dobrze. Tylko nie mam możliwości tego sprawdzić we Wrocławiu... Postaram się coś wykombinować. Czy warto prowadzić BMW w tym stanie do domu na kołach? Ok. 200 km

 

Przy okazji, czy ktoś ma schemat kolektora ssącego do e39 530d?

Opublikowano

Przy okazji, czy ktoś ma schemat kolektora ssącego do e39 530d?

Kolego opa_pl należy się 12sto pak.Masz calutki temacik w tym pościku łącznie z full fotami.POzdr

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225

Dokładne fotki i super opisik. :twisted: :cool2: Jeszcze jedno po mojemu ostrożnie możesz zjechać do domku-DELIKATNIE

Opublikowano

ogromne dzieki. Jak bedziesz w okolicy Zg lub Wroclawia to zapraszam po 12.pak. Koszt wysylki do hiszpani pewnie drogi ;).

Pojade na kolach. Lepiej jechac na 5. biegu gdy szarpie, czy lepiej na 4. powyzej 2500 obrotow - wtedy nie szarpie?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Wiem, że stary kotlet ale odświeżam. Problemem okazały się prąd, lub jego brak. Okazało się, że nie łączyły kostki sterujące pracą wtrysków.... Po podniesieniu plastików na silniku, pracował równo, a po opuszczeniu pojawiały się szarpania. Wymienione i po problemie heh.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wiem, że stary kotlet ale odświeżam. Problemem okazały się prąd, lub jego brak. Okazało się, że nie łączyły kostki sterujące pracą wtrysków.... Po podniesieniu plastików na silniku, pracował równo, a po opuszczeniu pojawiały się szarpania. Wymienione i po problemie heh.

 

GDZIE MOGE KUPIC TE KOSTKI I CALE OKABLOWANIE DO WTRYSKOW TYLKO NOWE BO SZUKAM I NIE MOGE ZNALEZC !!! prosilbym o jaki link bo mam identyczny problem

Opublikowano
Wiem, że stary kotlet ale odświeżam. Problemem okazały się prąd, lub jego brak. Okazało się, że nie łączyły kostki sterujące pracą wtrysków.... Po podniesieniu plastików na silniku, pracował równo, a po opuszczeniu pojawiały się szarpania. Wymienione i po problemie heh.

 

GDZIE MOGE KUPIC TE KOSTKI I CALE OKABLOWANIE DO WTRYSKOW TYLKO NOWE BO SZUKAM I NIE MOGE ZNALEZC !!! prosilbym o jaki link bo mam identyczny problem

 

Znajomy mechanik który naprawia BMW skądś miał.... Wybacz, nie mogę ci pomóc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.