Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym zasięgnąć opinii osób które czytały wspomniany artykuł.Osobiscie gazeta dla mnie jest wiarygodna a przeprowadzony test na etapie 100tk w autach z 03r wydaje Mi się jak najbardziej obiektywny.Nie będe sie rozpisywał(byc moze ktoś posiada w/w numer i mógł by wrzucic skany))reasumując:eksploatacja benzyny na odcinku 100 kilometrów po podliczeniu:ubezpieczenia,paliwa,wymian filtru,olejów,eksploatacj częsci,stawki roboczo godzin(poza aso,jednakowe dla obu modeli)itd,itd jest droższe o około 6 zł,jeżeli dobrze pamietam.Oczywiscie do testu przystąpiły auta sprawne i sprawdzone.

Artykuł znajduje się w przedostatnim numerze Motoru.

(*pozdrawiam*)
Opublikowano

mówisz o tym artykule w którym porównywano różne auta klasy średniej w wersjach noPb/Diesel? Z tego co pamiętam beemki były najdroższe w utrzymaniu z wszystkich porównywanych aut. Po części było to spowodowane uwzględnieniem rankingu awaryjności TUV w połączeniu z cenami części. W innym, jeszcze wcześniejszym numerze był właśnie ostatni ranking TUV... chwila, sięgam właśnie po niego.... to też ciekawe - e46 jest na 65 miejscu na 77, za m.in. peugeotem 307. Jeżeli jest to opinia niemieckiego TUV o niemieckich autach to można przyjąć że to obiektywne dane, z resztą w artykule nawet piszą coś takiego: "Mamy oczywiście świadomość, że liczba niesprawności wykrytych na badaniach kontrolnych nie uwzględnia poziomu incydentalnych usterek, które bywają najbardziej denerwujące, ale niskie miejsce na rankingu TUV wskazuje, że z danym modelem na pewno nie jest najlepiej." Generalnie w tej grupie wiekowej najbardziej niezawodne są Porsche i Toyoty, tylko że BMW leży gdzieś pośrodku tych dwóch marek jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy a koszty eksploatacji zdecydowanie są bliższe toyoty niż porsche.

 

A co do porównania noPB/Diesel, Motor porównuje (i całkiem słusznie) koszty eksploatacji w Polsce, gdzie diesle w wieku porównywalnym do wersji benzynowej mają o wiele większe przebiegi i z tego może wynikać niewielka różnica w kosztach.

 

P.S. Dla mnie Motor też jest bardzo wiarygodny, niestety jest to jedyne pismo motoryzacyjne trzymające poziom, reszta to kolorowy chłam :/

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
teraz zerkłem i koszt przejechania 100 km benzyną wynosi 77,41zł natomiast diesla 64,35zł więc różnica moim zdaniem jest spora.Najtanszym autem w eksploatacji według testu to renault laguna 1.9 dci.
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
:shock: Podobno w lagunie to jest hardcore z awaryjnością :) a do tego wykonanie środka :duh: :D chyba dla eko maniaków ;)

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

Opublikowano
też to potwierdzam, mój dobry kolega ma Lagunę II i każdy wyjazd w trasę to jest przygoda :D , zresztą w Motorze był obszerny opis Laguny II i ją mocno zjechali ale na koniec przyznali że w ostatecznym rozrachunku, zważywszy na niskie spalanie i tanie części koszt posiadania jest niski, tylko pytanie czy warte jest to tych wszystkich stresów? Osobiście mam Megankę II i ona niestety też daje w kość, ale z drugiej strony nie znam drugiego auta które tak mało pali a naprawy nie rujnują kieszeni.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Też to czytałem tylko wescie pod warunek jedną rzecz jaką wybrali wersje silnikową.. i głównie to przeważyło o miejscu porównajcie ceny czesci do a4 mazdy 6 czy vw passata tutaj bmw zdecydowanie wygrywa a tamte auta vw mazda są z niższej półki. Myślę że jak wzięli by wersje nie R6 2.2 l tylko 2.0 143 km miejsce zdecydowanie było by lepsze bo zobaczcie sami że nie które auta miały silniki 1.8 wolnossące tak samo jak bezsensowne było wpisanie przez gazete ceny rozrządu przeciez w bmw jest bezobsługowy (oczywiście do czasu ) a w audi co 90 czy maździe trzeba wymienić choćby już przy kupnie to juz jest lekko tysiąc zł a my możemy to przeznaczyć na np zawieszenie czy inne rzeczy.
Opublikowano
kolego, w pozycji wymiana rozrządu nie dodawali nic w przypadku BMW.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.