Skocz do zawartości

Dźiwnie chodzi silnik na wolnych obrotach e36 325i


rasend23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie silnik dźiwnie faluje na wolnych obrotach to jest Bmw 325i e36coupe 1992r bez Vanosa z sekwencyjną instalacjągazową tak samo auto chodzi na gazie jak i na benzynie do tematuy załączam link z fimikiem który pokazuje jak chodzi silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dziś na kompie podłaczyć auto u Krzyśka z Brzegu i wyszedł błąd: sonda lambda. Wymieniłem sonde co prawda na używaną ale problem pozostał ten sam dalej faluje silnikiem na postoju. Znajomy mechanik twierdzi że to uszczelka pod głowicą bo jest przeciek płynu na zewnątrz z pod uszczelki i mówi że dlatego chodzi tak jakby na jeden gar nie chodziła sam juz nie wiem jutro pojade sprawdzić ciśnienie. Najdziwniejsze jest to że problem pojawił się tak naprawde po wycięciu katów

To link do filmu jak teraz chodzi bmw:

a tak chodził jakieś 5 miesięcy temu jescze przed wycięciem katów:

http://www.youtube.com/watch?v=KKHzI...eature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób tak: Aby dowiedzieć się który gar nie pracuje to zdejmij pokrywe na cewki zapłonowe.Podnieś wszystkie zapinki na cewkach od wtyczek.Zacznij zdejmować wtyczki zaczynając od 1szego cylindra.Zapal.Jeżeli jest widoczna różnica i kuleje bardziej to znaczy że to nie ten cyl.Kiedy dojdziesz do momentu takiego że po ściągnięciu wtyczki brak jest zmian w kulturze pracy silnika to wtedy oznacza że znalazłeś cyl na którym nie ma spalania. Na początek wymień świece,potem jak to nie pomaga to cewkę.

 

Jeżeli wszystko masz tu dobrze...to śmiem twierdzić że jeśli masz sonde przed katem i za katem to stąd wziął się problem :| Sonda za katem otrzymuje złą wartość spalin, i niestety nie wyszło jej na dobre wycięcie katów. Daj znać ile sond posiada twe 325 :cool2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak byłem u znajomego co handluje częściami do bmw (może zna ktoś Dzidka z Bukowy śląskiej kolo Namysłowa) i powiedział że jak tylko wjechałem do niego to odrazu jak usłyszał auto wiedział że mam walniętą przepływke odpiął wtyczke i mówił żebym narazie tak jezdził po weekendzie majowym ma mi załatwić taką przepływke, a auto odrazu o niebo lepiej chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam identyczne objawy u siebie w bmce ,odpiałem przepływke nie ma żadnej różnicy na biegu jałowym ,a podczas jazdy auto w ogóle nie ciągnie przerywa strzela, na wpiętym przepływomierzu auto rzuca silnikiem i strzela delikatnie lecz jest moc i nie ma objawow lewego powietrza...na kompie pokazało jedynie błąd czujnika spalania stukowego 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:]

Bo w układach Motronic, tak jest, jak wypadnie któryś z czujników, o ile nie są to czujniki położenia wałka i wału, to praca silnika opiera się na odczytach z pozostałych czujników lub odczyt jest zastąpiony ustaloną zaprogramowaną wartościa, natomiast jak padnie właśnie czujnik wałka lub wału to wtedy jest kicha.

A czujniki położenia wałka/wału to właśnie czujniki spalania stukowego.***

 

Powyższe info można znaleźć w książkach WKŁ: "Sam naprawiam e36.." oraz "Elektrotechnika i elektryka w pojazdach samochodowych"

 

Edit: Popapralem sprawe, w ksiazce czujniki walu/walka zostaly nazwane, czy tez przypisana im funkcja czujnika spalanie stukowego, zatem zdanie *** jest w tym przypadku nieprawdziwe.

Edytowane przez reaper89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jak to jest z tymi czujnikami stukowego. Na kompie pokazuje mi błąd mniej więcej co kilkanaście sekund. Dokładnie to czujnik stukowy 2. Ale który z nich jest drugi? Czy ma on znaczący wpływ na pracę silnika? Bo od pewnego czasu silnik zdecydowanie nie jedzie jak M50. Ledwo bujam go do 130. Czasem jednak coś mu się poprzestawia i rwie asfalt. Zauważyłem też ze sonda zawiesiła sie na poziomie 628mV do 647mV. Dodanie gazu nie wiele zmienia. Czy to zamulenie silnika jest bardziej od sondy czy od stukowego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 czujnik spalania stukowego to ten głębiej od przodu czyli cyl 4-6.

 

Jeżeli występuje spalanie stukowe wówczas komputer zapobiega kosztem zapłonu szkodliwe działanie . Przez to ci wywala błąd i dlatego muli .

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.