Skocz do zawartości

Dźiwnie chodzi silnik na wolnych obrotach e36 325i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam tak jak w temacie silnik dźiwnie faluje na wolnych obrotach to jest Bmw 325i e36coupe 1992r bez Vanosa z sekwencyjną instalacjągazową tak samo auto chodzi na gazie jak i na benzynie do tematuy załączam link z fimikiem który pokazuje jak chodzi silnik.
Opublikowano

Skorzystaj z wyszukiwarki lub przezuc kilka stron w tym dziale a znajdziesz kilka odpowiedzi, takich tematow bylo milion pięćset dwa dziewięćset... :shock:

A na deser zmień tytuł na poprawny :mrgreen:

Opublikowano
Obstawiał bym lambdę, u mnie przed wymianą identycznie dygał obrotami. A jak postoi całą noc i odpalisz zimnego to tez od razu tak chodzi czy po iluś sekundach dopiero (jak zacznie sterownik korzystać z lambdy)?
Opublikowano

tak silnikiem też rzuca a jak dzisiaj rano odpaliłem to przez jakiś czas chodził dobrze dopiero po jakimś czasi znowu zaczął strzelać tłumnikiem i rzucać silnikiem

u mnie też wydech strzela jakby zapłon wypadał

Opublikowano

Witam byłem dziś na kompie podłaczyć auto u Krzyśka z Brzegu i wyszedł błąd: sonda lambda. Wymieniłem sonde co prawda na używaną ale problem pozostał ten sam dalej faluje silnikiem na postoju. Znajomy mechanik twierdzi że to uszczelka pod głowicą bo jest przeciek płynu na zewnątrz z pod uszczelki i mówi że dlatego chodzi tak jakby na jeden gar nie chodziła sam juz nie wiem jutro pojade sprawdzić ciśnienie. Najdziwniejsze jest to że problem pojawił się tak naprawde po wycięciu katów

To link do filmu jak teraz chodzi bmw:

a tak chodził jakieś 5 miesięcy temu jescze przed wycięciem katów:

http://www.youtube.com/watch?v=KKHzI...eature=related

Opublikowano

Kolego zrób tak: Aby dowiedzieć się który gar nie pracuje to zdejmij pokrywe na cewki zapłonowe.Podnieś wszystkie zapinki na cewkach od wtyczek.Zacznij zdejmować wtyczki zaczynając od 1szego cylindra.Zapal.Jeżeli jest widoczna różnica i kuleje bardziej to znaczy że to nie ten cyl.Kiedy dojdziesz do momentu takiego że po ściągnięciu wtyczki brak jest zmian w kulturze pracy silnika to wtedy oznacza że znalazłeś cyl na którym nie ma spalania. Na początek wymień świece,potem jak to nie pomaga to cewkę.

 

Jeżeli wszystko masz tu dobrze...to śmiem twierdzić że jeśli masz sonde przed katem i za katem to stąd wziął się problem :| Sonda za katem otrzymuje złą wartość spalin, i niestety nie wyszło jej na dobre wycięcie katów. Daj znać ile sond posiada twe 325 :cool2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
A więc tak jezeli chodzi o sonde to jest tylko jedna przed katem. Natomiast sprawdzę czy chodzi na wszystkie gary tak jak kolega pisał
Opublikowano
A moge odpalić auto na benzynie jak bede miał ściągnęte węże od gazu bo musze wypiąć wtryski gazu żeby dostać sie do cewek
Opublikowano
Układ musi być szczelny,a skoro masz jedną sondę to radzę sprawdzić wpierw to co pisałem :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
A więc tak byłem u znajomego co handluje częściami do bmw (może zna ktoś Dzidka z Bukowy śląskiej kolo Namysłowa) i powiedział że jak tylko wjechałem do niego to odrazu jak usłyszał auto wiedział że mam walniętą przepływke odpiął wtyczke i mówił żebym narazie tak jezdził po weekendzie majowym ma mi załatwić taką przepływke, a auto odrazu o niebo lepiej chodzi.
Opublikowano
I o niebo więcej pali :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Zrobilem test spalania jazdy bez przeplywomierza i jestem zaskoczony 9.5 litra gazu na 100 km kiedy normalnie wychodzilo zawsze 11-12 litrów
Opublikowano
to że tak pali mało gazu to może ty się cieszysz ale silnik na pewno nie jest szczęśliwy że dostaje za ubogą mieszankę i to jeszcze lpg, lepiej jeździj spokojnie :twisted:
Opublikowano
mam identyczne objawy u siebie w bmce ,odpiałem przepływke nie ma żadnej różnicy na biegu jałowym ,a podczas jazdy auto w ogóle nie ciągnie przerywa strzela, na wpiętym przepływomierzu auto rzuca silnikiem i strzela delikatnie lecz jest moc i nie ma objawow lewego powietrza...na kompie pokazało jedynie błąd czujnika spalania stukowego 2
Opublikowano (edytowane)

:]

Bo w układach Motronic, tak jest, jak wypadnie któryś z czujników, o ile nie są to czujniki położenia wałka i wału, to praca silnika opiera się na odczytach z pozostałych czujników lub odczyt jest zastąpiony ustaloną zaprogramowaną wartościa, natomiast jak padnie właśnie czujnik wałka lub wału to wtedy jest kicha.

A czujniki położenia wałka/wału to właśnie czujniki spalania stukowego.***

 

Powyższe info można znaleźć w książkach WKŁ: "Sam naprawiam e36.." oraz "Elektrotechnika i elektryka w pojazdach samochodowych"

 

Edit: Popapralem sprawe, w ksiazce czujniki walu/walka zostaly nazwane, czy tez przypisana im funkcja czujnika spalanie stukowego, zatem zdanie *** jest w tym przypadku nieprawdziwe.

Edytowane przez reaper89
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak to jest z tymi czujnikami stukowego. Na kompie pokazuje mi błąd mniej więcej co kilkanaście sekund. Dokładnie to czujnik stukowy 2. Ale który z nich jest drugi? Czy ma on znaczący wpływ na pracę silnika? Bo od pewnego czasu silnik zdecydowanie nie jedzie jak M50. Ledwo bujam go do 130. Czasem jednak coś mu się poprzestawia i rwie asfalt. Zauważyłem też ze sonda zawiesiła sie na poziomie 628mV do 647mV. Dodanie gazu nie wiele zmienia. Czy to zamulenie silnika jest bardziej od sondy czy od stukowego?
Opublikowano

2 czujnik spalania stukowego to ten głębiej od przodu czyli cyl 4-6.

 

Jeżeli występuje spalanie stukowe wówczas komputer zapobiega kosztem zapłonu szkodliwe działanie . Przez to ci wywala błąd i dlatego muli .

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.