Skocz do zawartości

Recyrkulizacja spalin, co trzeba zrobić?


therulebass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem robiłem diagnozę samochodu

bmw e39 520d 2001r.

wyszedł następujący błąd (Recyrkulacja spalin) objaw jest taki iż przy obrotach przewyższających 2000 obrotów i prędkości 120 - 140 km/h a szczególnie jest to niebezpieczne przy wyprzedzaniu szarpnie samochodem i gaz naciskam do dechy a auto nie idzie, dopiero po chwili jakby dostaje powera i jedzie należycie.

 

Proszę o podpowiedź czy mam coś przeczyścić czy wymienić koledzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sporo masz do przejżenia.Wyczyścić EGR,sprawdzić cały dolot,możesz mieć problem z wtryskiem sterującym-to częste M47,zmień filtr paliwa-są bardzo czułe,najważniejsze to paliwo-kolega jeden miał identyczne objawy i tu na forum poruszał ten temat,okazało się trefne paliwo.Miał dokładniutko jak ty 2000tys szarpniecie i muł.Zmienił filtr i paliwo.Jakim programem sprawdzałeś DIS-em czy cos innego.Jeden forumowicz swego czasu miał muła przy 120-140,naciskał i bunia nie szła,problem z pompką progową,Sprawdż dokładnie cały układ podciśnienia,przy turbinie,elektrozaworki,może masz gdzieś węzyk przetarty przy turbinie.Po 2000tys właśnie ona zaczyna ładować-tu bym najwiecej uwagi poswięcił.W razie pyt.pisz.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego "dani3011czapla" w skrócie to tak filtr paliwa (lepszy 150 zł) był wymieniany może coś ponad 1000 km temu, kupiłem nowy elektrozawór podciśnienia do turbiny 300 zł a teraz wyszedł objaw z recyrkulacją spalin, paliwo jakie leje to tylko na statoil verve moim zdaniem najlepsza innego nic nie leje:) no w przyszłym tygodniu jadę właśnie do mechanika z tym zrobić to będę pisał na bieżąco, chciałem podzielić się tym problem na forum:) dzięki za zainteresowanie:) Pozdrawiam jak co to będę pisał..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbowałeś bez przepływki? Poczytaj sobie dokładnie ten temat który ci podam:

viewtopic.php?f=72&t=153334&p=1096521&hilit=turbo+dziura#p1096521

Powiem ci tak jak dokładnie poczytasz cały ten temat mozliwe ze na coś naprowadzi cię.Robiliśmy rózne próby względem tej dziury w doładowaniu.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze wlasnie verwa jest problemem.znajomy ma nowa 3 zalal ultimatem i za ch nie chciala isc .doradzilem mu zeby zalal zwyklym z bp i jak reka odcial.kiedys bylo poruszane ze betinki nie lubia tych paliw z ulepszaczem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak Panowie sprawa się wyjaśniła :) a mianowicie to co było zaśniedziałem do KONWERTER CIŚNIENIA taki sam wyglądem do ELEKTROZAWORU EGR:) tak że basia teraz jeździ ożywiona i nic nie zamula, im lepsze paliwo tym lepsza jazda:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) a mianowicie to co było zaśniedziałem do KONWERTER CIŚNIENIA taki sam

Kolego możesz troche jaśniej gdzie,co i jak.Oczywiście w miare możliwości/POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak dodaję fotkę:

http://imageshack.us/photo/my-images/31/20110507240.jpg

 

jeśli coś nie tak z mocą w waszym bmw to jest to najczęstsza przyczyna. Elektrozawór Egr koszt 300 zł + Konwerter 350 zł. Po lewej stronie silnika jak stoisz przed maską masz ten elektrozawór po prawej konwerter. i tak przed wymianą tego konwertera warto wyczyść z kolei zawór EGR który jest potem weżykiem podłączony do tego konwertera. jak owe wężyki są długie bądź widać że są zaśniedziałe warto je troszeczkę ukrócić przez co da nam to pełną szczelność, potem zabezpieczyć taśmą izolacyjną ten kablem z podwójnym pinem na dole konwertera jak i elektrozaworu bowiem od drgań, mógłby się też przerwać u mnie sytuacja tak sie ma że lekko jest wyuszczony ale nie zaszkodzi zaizolować. Moc powróciła auto szybciej reaguje i jak na silnik 2.0 zbiera się bardzo dobrze.w razie pytań pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak dodaję fotkę:

http://imageshack.us/photo/my-images/31/20110507240.jpg

 

jeśli coś nie tak z mocą w waszym bmw to jest to najczęstsza przyczyna. Elektrozawór Egr koszt 300 zł + Konwerter 350 zł PIERBURG. Po lewej stronie silnika jak stoisz przed maską masz ten elektrozawór po prawej konwerter. i tak przed wymianą tego konwertera warto wyczyść z kolei zawór EGR który jest potem weżykiem podłączony do tego konwertera. jak owe wężyki są długie bądź widać że są zaśniedziałe warto je troszeczkę ukrócić przez co da nam to pełną szczelność, potem zabezpieczyć taśmą izolacyjną ten kablem z podwójnym pinem na dole konwertera jak i elektrozaworu bowiem od drgań, mógłby się też przerwać u mnie sytuacja tak sie ma że lekko jest wyuszczony ale nie zaszkodzi zaizolować. Moc powróciła auto szybciej reaguje i jak na silnik 2.0 zbiera się bardzo dobrze.w razie pytań pisać

 

Dadam jeszcze adresy stron gdzie można zobaczyć dokładne schematy całego samochodu.

 

http://bmwfans.info

 

a następnie gdzie można daną część zamówić:

 

http://katalog.fota.pl/Katalog/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja byłem przekonany że elektrozawory przy turbinie i pod kolektorem ssacym są takie same :shock:

Wszyscy tak pisali na forum-ale jaja :norty: Niech ktoś to potwierdzi,czy one mają inne działanie????POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO przedmówco cosik się mylisz oba elektrozaworki czy jak się tam zwie mają identyczny numer w przypadku mojej bunii 11747796634 -jedna bajka.Coś pomieszłeś?

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ja miałem inne nr na tym elektrozaworze jak i konwerterze to niby dlaczego u mnie tak jest? jeden tańszy od drugiego.

 

co prawda zaczyna sie tak samo 7xxx ale końcówką się różni. nie mam tutaj wątpliwości ( ty masz w ogóle jakiś inny ten nr)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik R6 2.5d a ty z tego co wiem 2.0d.Mam prośbe daj mi numery tych twoich obu zaworków,gryzie mnie to bardziście.Sprawdze sobie w: http://realoem.com/bmw/select.do -to lepciejsze(Polski) zawartość taka sama :norty: POzdr

Czyżby u ciebie było tak:

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/aw5381_3.jpg -- na zdjęciu są widoczne dwa te zaworki.Odpisz kolego jakie numerki posidasz.

Jeszce jedna kwestia u ciebie według schematu idzie jeden zaworek i w dodatku taki sam jak u 6cylindrówek.Co za magik ci nakładł bzdetów do głowy.Odnieś się do wszystkiego :norty: http://realoem.com/bmw/diagrams/z/d/11.png -schemat

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego therulebass znajdż chwilke i odnieś się do mojego poprzedniego pościka.Ciekawi mnie ta kwestia.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy elektrozawory sterowania turbo i AGR są tym samym. Taka sama budowa zewnętrzna i wewnętrzna. Fabrycznie dla turbin są stosowane BEZ aluminiowego pierścienia w celu ochrony zaworu przez przegrzaniem [miejsce jego lokalizacji], natomiast ten od AGR ma właśnie ten pierścień. W VAGowskim słowniku ich nazwy to N18- dla AGR, N75- dla turbo. Niebieska podkładka, którą sfotografowałeś oznacza króciec na który ma zostać nasunięty prawidłowy wężyk podciśnienia [czarno-niebieski]. Rezystancja cewki obydwu elektrozaworków to ok 14-20 Ohm [wymagane 16 Ohm]. Należy pamiętać, że ich prawidłowa praca zależy od szczelności układu vacum i osobiście zalecam stosowanie sylikonowego 3mm wężyka.

Uszkodzenie tego elektrozaworu [AGR] doprowadza do dwóch błędów: przeładowanie silnika sprężonym powietrza, lub niedoładowanie związane z krztuszeniem się własnymi spalinami.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.