Skocz do zawartości

BMW X5 E53 - Blokuje lewe koło ( staje i trzeszczy)


kierowcabmw

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem.W sobotę wymieniłem tarcze i klocki z przodu ( od wymiany przejechałem z 100 kl ) no i dzisiaj stoję w korku i chce ruszyć i nagle słyszę takie trzeszczenie i czuje jak blokuje mi lewe koło.Objawy występują po naciśnięciu hamulca.Na desce zaświeciło się na żółto KONTROLA TRAKCJI, ABS i obok ABS takie KÓŁECZKO Z WYKRZYKNIKIEM (nie mam zielonego pojęcia co to morze być ) Powiem wam że po zaświeceniu się tych kontrolek auto jeździ normalnie przynajmniej tak mi się wydaje.Panowie co to morze być ? Dzisiaj wymieniłem wahacze dolne i dalej to samo.Po wyłączeniu auta kontrolki gasną ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu problem występuje czyli zapala się wszystko na desce i blokuje się lewe kolo.Jestem w szoku.Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi.Po zdjęciu koła i sprawdzeniu wyszło że zacisk jest ok i łożysko kola też jest ok.Problem występuje przy jeździe i wciśnięciu pedału hamulca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kolego to kółeczko z wykrzyknikiem to kontrolka hamulca ręcznego. Jeżeli tak jak opisałeś oprócz tego zapalaja sie jeszcze kontrolki abs i dsc to jest awaria w układzie kontroli jazdy. Lewe koło ci przyblokowuje. Być może któryś czujnik uszkodzony lub podaje błędne dane do sterowania. Moja rada .Dobry i sprawdzony warsztat, podłaczenie do komputera i powinno się wyjaśnić o co chodzi szczegółowo.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro muszę się gdzieś podpiąć pod komputer.Najgorsze jest to że w ASO nie ma z lotu ptaka podpięcia się pod komputer.Trzeba się zapisywać (przynajmniej w Warszawie) zna ktoś z was koledzy dobry warsztat w Warszawie :) najlepiej blisko Ursynowa.Boje się że coś padnie i będzie laweta (a to słono kosztuje) no i szkoda mi wydawać na lawetę.Wole wrzucić to w autko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem z blokowaniem koła. U mnie zatarł się tłok w zacisku, poprostu jakoś dostał wody i zaczął rdzewieć, raz jechało się normalnie, a raz właśnie blokowało. Co do kontrolek to może być czujnik klocków, tymbardziej, że wymieniałeś właśnie klocki lub co jest bardziej możliwe i co mnie spotkało to kabel-czujnik ABS. U mnie zaświeciły się te same kontrolki i okazało się że padł własnie ten kabel, tyle, że z tyłu, być może to.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnikami się nie przejmuje.Najbardziej martwi mnie to że te koło się blokuje i nie wiem czym to morze być spowodowane.Udało mi się jakoś wywalczyć podłączenie pod komputer jutro o 10 rano ( nie zasnę dzisiaj )Więc myślę że za 350 zł się czegoś ciekawego dowiem.Dzisiaj byłem w ASO , to gratisowo :D podpięli ją na odczytanie błędów i powiedzieli że są błędy w systemie hamulcowym, ale nic nie skasowali .No i otrzymałem zaproszenie na jutro w celu sprawdzenia auta pod kątem odczytu diagnostycznego .Kompletnie nie mam zielonego pojęcia o co tym kolesiom chodzi.W każdym bądź razie wyglądają jak lekarze którzy uleczą moją niunie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czy dobrze zrozumialem??Byles dzisiaj w ASO i powiedzieli Ci tylko ze takowe bledy wyskakuja i zrobili Ci to za darmoszke a jutro tez tam wracasz??Chyba bede omijal ten serwis z daleka.Wydaje mi sie ze jutro za te 350 zl zrobia Ci to samo co dzisiaj z tym wyjatkiem ze powiedza co jest nie tak i bedziesz musial jeszcze zaplacic za wymiane ewentualnie naprawe.Zgodzilbym sie z Danielem666 ze moze chodzic o tloczki.Poniewaz dzieje sie to tylko przy dluzszym naciskaniu na hamulec jak sadze.Na pewno jutro sie dowiesz.Daj znac jak sprawa sie potoczyla.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po zabiegu.Przód prawy - brak impulsów prędkości koła.Czy to oznacza czujnik ? Druga strona medalu jest taka że sprawdzili czujnik i okazuje się że czujnik jest ok.Łożysko ? Jak myślicie.Podobno kolo lewe blokuje wtedy gdy dzieje się coś z prawym.I na odwrót. Jak myślicie wymieniać czujnik czy grzebać w kole.Zrzucać całą piastre i wyjmować półośkę.Poruszcie koledzy temat będę wdzięczny :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są chyba takie same .Jeżeli da się odkręcić łatwo spróbowałbym lewy włozyć do prawego.Wtedy może wyjdzie czy czujnik walnięty. Lub też wykręcić prawy i przeczyścić i czujnik i miejsce po nim i wkręcić ponownie.Dopiero piotem próbowałbym z piastą. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też bym popatrzył na czujniki, przy ściagniętych kołach dokładnie sprawdziłbym zaciski, czy wszystko jest dobrze poskładane, czy gumki i tłoki są w porządku. nie wywalałbym odrazu półośki. Część rzeczy możesz sprawdzić naprawde bez serwisu i zbędnych wydatków. Czytając Twój temat przypomniałem sobie jak miałem Audi A6 i pewnego razu zaczęło trzeszczeć, skrzypieć i blokować koło... okazało się że poluzowała się śruba mocująca przegub do piasty. Posprawdzaj i dawaj znać, bo temat jest dziwno-ciekawy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po bólu koledzy.Czujnik poszedł.Dawał oznaki że jest sprawny a był kompletnie do niczego.Największy ból był z wyjęciem go ( zapieczony był skurczybyk jak nie wiem co ) trzeba było go wydłubywać jak korzenie z dziąsła. Dziękuje koledzy za wszystkie podpowiedzi :cool2: Ale jestem zadowolony.Pozdrawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.