Skocz do zawartości

BMW X5 E53 - Blokuje lewe koło ( staje i trzeszczy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam problem.W sobotę wymieniłem tarcze i klocki z przodu ( od wymiany przejechałem z 100 kl ) no i dzisiaj stoję w korku i chce ruszyć i nagle słyszę takie trzeszczenie i czuje jak blokuje mi lewe koło.Objawy występują po naciśnięciu hamulca.Na desce zaświeciło się na żółto KONTROLA TRAKCJI, ABS i obok ABS takie KÓŁECZKO Z WYKRZYKNIKIEM (nie mam zielonego pojęcia co to morze być ) Powiem wam że po zaświeceniu się tych kontrolek auto jeździ normalnie przynajmniej tak mi się wydaje.Panowie co to morze być ? Dzisiaj wymieniłem wahacze dolne i dalej to samo.Po wyłączeniu auta kontrolki gasną ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu problem występuje czyli zapala się wszystko na desce i blokuje się lewe kolo.Jestem w szoku.Bardzo proszę o pomoc i podpowiedzi.Po zdjęciu koła i sprawdzeniu wyszło że zacisk jest ok i łożysko kola też jest ok.Problem występuje przy jeździe i wciśnięciu pedału hamulca.
Opublikowano
Witam! Kolego to kółeczko z wykrzyknikiem to kontrolka hamulca ręcznego. Jeżeli tak jak opisałeś oprócz tego zapalaja sie jeszcze kontrolki abs i dsc to jest awaria w układzie kontroli jazdy. Lewe koło ci przyblokowuje. Być może któryś czujnik uszkodzony lub podaje błędne dane do sterowania. Moja rada .Dobry i sprawdzony warsztat, podłaczenie do komputera i powinno się wyjaśnić o co chodzi szczegółowo.Pozdrawiam.
Opublikowano
Jutro muszę się gdzieś podpiąć pod komputer.Najgorsze jest to że w ASO nie ma z lotu ptaka podpięcia się pod komputer.Trzeba się zapisywać (przynajmniej w Warszawie) zna ktoś z was koledzy dobry warsztat w Warszawie :) najlepiej blisko Ursynowa.Boje się że coś padnie i będzie laweta (a to słono kosztuje) no i szkoda mi wydawać na lawetę.Wole wrzucić to w autko.
Opublikowano

Witam, miałem podobny problem z blokowaniem koła. U mnie zatarł się tłok w zacisku, poprostu jakoś dostał wody i zaczął rdzewieć, raz jechało się normalnie, a raz właśnie blokowało. Co do kontrolek to może być czujnik klocków, tymbardziej, że wymieniałeś właśnie klocki lub co jest bardziej możliwe i co mnie spotkało to kabel-czujnik ABS. U mnie zaświeciły się te same kontrolki i okazało się że padł własnie ten kabel, tyle, że z tyłu, być może to.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Czujnikami się nie przejmuje.Najbardziej martwi mnie to że te koło się blokuje i nie wiem czym to morze być spowodowane.Udało mi się jakoś wywalczyć podłączenie pod komputer jutro o 10 rano ( nie zasnę dzisiaj )Więc myślę że za 350 zł się czegoś ciekawego dowiem.Dzisiaj byłem w ASO , to gratisowo :D podpięli ją na odczytanie błędów i powiedzieli że są błędy w systemie hamulcowym, ale nic nie skasowali .No i otrzymałem zaproszenie na jutro w celu sprawdzenia auta pod kątem odczytu diagnostycznego .Kompletnie nie mam zielonego pojęcia o co tym kolesiom chodzi.W każdym bądź razie wyglądają jak lekarze którzy uleczą moją niunie.
Opublikowano
Czekaj czy dobrze zrozumialem??Byles dzisiaj w ASO i powiedzieli Ci tylko ze takowe bledy wyskakuja i zrobili Ci to za darmoszke a jutro tez tam wracasz??Chyba bede omijal ten serwis z daleka.Wydaje mi sie ze jutro za te 350 zl zrobia Ci to samo co dzisiaj z tym wyjatkiem ze powiedza co jest nie tak i bedziesz musial jeszcze zaplacic za wymiane ewentualnie naprawe.Zgodzilbym sie z Danielem666 ze moze chodzic o tloczki.Poniewaz dzieje sie to tylko przy dluzszym naciskaniu na hamulec jak sadze.Na pewno jutro sie dowiesz.Daj znac jak sprawa sie potoczyla.Pozdrawiam
Opublikowano
Jestem już po zabiegu.Przód prawy - brak impulsów prędkości koła.Czy to oznacza czujnik ? Druga strona medalu jest taka że sprawdzili czujnik i okazuje się że czujnik jest ok.Łożysko ? Jak myślicie.Podobno kolo lewe blokuje wtedy gdy dzieje się coś z prawym.I na odwrót. Jak myślicie wymieniać czujnik czy grzebać w kole.Zrzucać całą piastre i wyjmować półośkę.Poruszcie koledzy temat będę wdzięczny :mad2:
Opublikowano
Czujniki są chyba takie same .Jeżeli da się odkręcić łatwo spróbowałbym lewy włozyć do prawego.Wtedy może wyjdzie czy czujnik walnięty. Lub też wykręcić prawy i przeczyścić i czujnik i miejsce po nim i wkręcić ponownie.Dopiero piotem próbowałbym z piastą. Pozdrawiam
Opublikowano

Witam. Ja też bym popatrzył na czujniki, przy ściagniętych kołach dokładnie sprawdziłbym zaciski, czy wszystko jest dobrze poskładane, czy gumki i tłoki są w porządku. nie wywalałbym odrazu półośki. Część rzeczy możesz sprawdzić naprawde bez serwisu i zbędnych wydatków. Czytając Twój temat przypomniałem sobie jak miałem Audi A6 i pewnego razu zaczęło trzeszczeć, skrzypieć i blokować koło... okazało się że poluzowała się śruba mocująca przegub do piasty. Posprawdzaj i dawaj znać, bo temat jest dziwno-ciekawy.

Pozdrawiam.

Opublikowano
I po bólu koledzy.Czujnik poszedł.Dawał oznaki że jest sprawny a był kompletnie do niczego.Największy ból był z wyjęciem go ( zapieczony był skurczybyk jak nie wiem co ) trzeba było go wydłubywać jak korzenie z dziąsła. Dziękuje koledzy za wszystkie podpowiedzi :cool2: Ale jestem zadowolony.Pozdrawiam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.