Skocz do zawartości

E32 Nivo wymiana płynu


Marcin_40

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Chcę zmienić płyn w układzie, jak usunąć stary płyn? Dodam że mam servotronic. W instrukcji z e38 jest że zamiennie można stosować LHM, w internecie czytałem że w e32 też można stosować zamiennie LHM, czy ktoś z Was stosował LHM e32? Moje BMW jest z 1987r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jest to napisane. Samochód zalany jest ATF dlatego chce zmienić. LHM mam w domu dlatego nie mam problemu z wymiana, tylko czy można?

Dodaje zdjęcia:

 

http://images41.fotosik.pl/800/16cb574983f6a33em.jpg

http://images40.fotosik.pl/788/f61786840164a564m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wylej go jak najszybciej,ATF rozszczelni układ bardzo szybko,pozatym jest bardzo gęsty w porównaniu w LHM.Masz napewno zielony(mineralny),ja kiedyś kilka lat temu zmieniałem na taki:

http://allegro.pl/olej-hydrauliczny-citroen-lhm-wspomaganie-swag-i1547883648.html

Firma Febi robi jeszcze dobry olej.

Myślę,że powinno wystarczyć jeśli odkręcisz przewód od pompy wpomagania,jest w najniższym punkcie,cały płyn powinien wyciec.Żeby dobrze pozbyć się starego oleju wypadałoby zalać nowym płynem pojeździć trochę i znowu wykonać wymianę.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie można LHMu, ani Pentosin'u mieszać z ATFem i to nawet jeśli będzie to dextron II, który jest mineralny. Zielonych olejów przekładniowych nie wolno mieszać z czerwonymi, nie dla zabawy mają inne kolory. Układ się sam odpowietrza, co widać w zbiorniku wyrównawczym jak kręcisz kierownicą.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie można LHMu, ani Pentosin'u mieszać z ATFem i to nawet jeśli będzie to dextron II, który jest mineralny. Zielonych olejów przekładniowych nie wolno mieszać z czerwonymi, nie dla zabawy mają inne kolory. Układ się sam odpowietrza, co widać w zbiorniku wyrównawczym jak kręcisz kierownicą.

Wiem że nie można mieszać, dlatego najpierw zlałem z układu ATF :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli tak stawiasz sprawę to napisz, że dextron II to minerał, a dextrol III to syntetyk, a to jest ATF i to. Poza tym, rozumiem, że zrobiłeś tak we własnych autach, ponieważ te auta jakie ja widziałem z zalanym czerwonym dextronem II mineralnym zupełnie nie miały już uszczelek, szczególnie tam gdzie są największe ciśnienia, czyli w tylnych amortyzatorach. To samo uważa mój obecny mechanik, który na BMW zjadł zęby. Musisz pamiętać, że pisząc w ten sposób na forum, bierzesz za to odpowiedzialność, ponieważ jeżeli ktoś taki olej wleje, a za miesiąc będzie ciekło to się do Ciebie odezwie z pretensjami. i nie denerwujmy się, ponieważ obaj jesteśmy starymi wyjadaczami w tematyce BMW, a forum służy do wymiany informacji.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja E32 750-ka ma nivo i jest od dawna/tzn. jeszcze przez poprzedniego właściciela/ zalana ATF-em dwójką. Żadnych wycieków nie ma, a amortyzacja i wspomaganie działają lepiej, niż w sporo młodszej E32 740-tce, która ma penthosin 11, czyli syntetyk.

Problem uszczelniaczy nie wynika z typu oleju, ale z wieku autka i sprawności starego oleju, który wymieniasz na nowy. Nowy, świeży olej ma zawsze wyższe parametry lepkościowe, co powoduje, że rosną ciśnienia w układzie i co za tym idzie sprawność systemu, ale wtedy te uszczelki, które były szczelne na starym oleju, nagle zaczynają puszczać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a1410 rób tak dalej a za kilka lat będziesz regenerować układ.Od 2005 roku jeżdżę e32(sprowadziłem osobiście z Monachium),według dokumentów w 2001 roku zmieniany był płyn w hydraulice na atf (orginalnie pentosin chf 7.1),w 2006 roku wymieniłem pompę wspomagania (wyła) i tylne amortyzatory (siłowniki,straciły szczelność),od tamtej pory układ zalany jest płynem LHM i nawet zapomniałem,że mam NIVO,żadnych awarii.Ok ATF , LHM lub Pentosin chf 7.1 są olejami mineralnymi,ale na tym podobieństwa z ATF-em się kończą,jak pisałem wcześniej lepkość tych płynów jest zupełnie inna,ATF ma wskaźnik lepkości 160,LHM aż 300!!! (czym większa liczba tym olej jest rzadszy). Pozatym ATF w takim układzie (NIVO) rozpuszcza uszczelki(jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem,żeby na deklu w Nivo była czerwona plakietka z napisem ATF).Skoro producent umieszcza etykietę na deklu to chyba nie dla jaj.Masz czerwoną nalepkę z napisem ATF lejesz ATF(wspomaganie kierownicy bez NIVO),masz zieloną z napisem chf 11s lejesz taki,ewentualnie syntetyczny zamiennik w ostateczności mineralny chf 7.1 (lub zamiennik),ale nie odwrotnie,jeśli na naklejce jest napisane 7.1 nie wolno wlewać 11s.Podejrzewam,że w twoim jak i moim przypadku właściciel wykazał się niewiedzą lub chciał zaoszczędzić parę groszy i dlatego w układzie znalazł się czerwony ATF.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, faktem zawsze lepiej spuścić stary płyn, nie są to jakieś duże koszty a jest się pewniejszym :wink:

 

Odnośnie problemów z servotronicem, przez przypadek odpięła mi się kosteczka(zrobię jutro zdjęcie w którym miejscu może innym się przyda :wink: ) Teraz już działa doskonale :D

 

 

Ale mamproblem zaczął wyskakiwać mi błąd:

NIVEAUREGELUNG - samochód przeciążony Samochód normalnie się podnosi i podczas jazdy to wywala, dodam że jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Wystarczy,

zasada działania układu wspomagania kierownicy jest taka sama bez względu na wersję silnikową.

Układ z NIVO jest rozbudowany i trzeba wtedy raczej odkręcać gruszki, żeby pozbyć się z nich starego oleju.

Nawiasem mówiąc, nie trzeba odkręcać przewodu od pompy. Pompa ma swego rodzaju korek spustowy, po odkręceniu którego płyn zleci.

Można tę operację poprzedzić wyciągnięciem, np. dużą strzykawką, płynu ze zbiornika.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja swego czasu miałem podobny kłopot z korkiem spustowym tylko tyle, że miski olejowej, w alfie145.

Spiłowałem go tak, że powstały dwie, równoległe do siebie krawędzie. Pomocowałem się z nim przy użyciu klucza płaskiego i się poddał.

Postukaj w korek młotkiem, może się zruszy i wtedy możesz spróbować mojego sposobu lub coś swojego zastosujesz.

Nawiercać to wg mnie ostateczność. Tak czy inaczej, będziesz musiał ten korek odkręcić.

Jeżeli korek nie ruszy, to pozostaje alternatywa w odkręceniu przewodu pompy.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.