Skocz do zawartości

M20B27 i lambda


bertone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać, więc: WITAM :) jestem szczęśliwym posiadaczem Bertone Freeclimbera z silnikiem BMW M20B27 sam silnik pracuje poprawnie, równe obroty na poziomie ok 700, przyspiesza całkiem chętnie, oleju nie pali, płynu nie bierze, ale do rzeczy.

 

Posiadane przeze mnie cudo nie ma katalizatora ani lambdy, posiada natomiast okrągłe gniazdo 4pinowe, z nakręcaną zaślepką - na 99% do lambdy, natomiast w kolektorze na odcinku gdzie idą dwie rury zaraz za wejściem z kolektorów "3 do 1" jest wspawane "coś" między rurami i wkręcona tam jest śruba imbusowa. Po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd lambdy (częstość ok 10%), który po skasowaniu już się nie pojawił, natomiast sam odczyt wartości lambdy był z tego co pamiętam około 0.45V. Instalacji podtlenku LPG nie ma i nigdy nie było

 

jest to wersja super ETA, 129KM (wg. instrukcji istniała wersja bez katalizatora) rocznik 1990

Teraz pytania:

- czy to wspawane "coś" to gniazdo lambdy?

- czy komputer zauważy sam z siebie lambde i zacznie odczytywać dane, zamiast trzymać sztywno swoją wartość, czy trzeba coś przeprogramowywać?

- jeżeli tak, to czy można liczyć na zmniejszenie spalania?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonde lambde powinienes miec na laczeniu rur za kolektorami nie w kolektorach..z tym ze wiadomo ze to przerobka, sprawdz numer komputera ktory masz ..moze ujawni to czy ten komputer powinien wspolpracowac z sonda.. skoro jest przewod i pokazuje ci blad sondy to chyba tak ale upewnij sie jaki typ wtrysku masz.. moze to l jetronic ktory jej nie potrzebuje. ile ci teraz pali ? benzyny.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ta śruba jest wkręcona w coś w rodzaju łączenia 2 rur nie bezpośrednio w nich.

 

oznaczenia na komputerze:

0 261 200 154 (w manualu "Injection control system: Motronic", złącze 3rzędowe, złącze diagnostryczne typu 'pacman')

i kody kreskowe:

0 63.29

26SA0843

1519005044

jeżeli z tego da się odczytać czy powinna być/czy nie lambda to byłoby fajnie.

 

W tym momencie potrafi mi spalić 18l/100km w mieście. w mieszanym (wawa i trasa 150km) 13-14

no fakt że aerodynamika jest na poziomie średniej wielkości stodoły, ale nie poruszam się raczej z prędkościami autostradowymi (optymalnie to 90-100km/h)

opony 235/75/15, przełożenie dyfra:1.363 dodatkowo na reduktorze:1,297(szosowo) więc nie ma zbyt ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jesli motronic to sonda powinna byc.. a spalanie 18 to na ete zdecydowanie za duzo.. nawet w takiej budzie.. ile masz obr przy 100 na obrotomierzu.. powinienes zalozyc sonde moim zdaniem jesli wtyczka od sondy jest i jesli to motronic to powinna byc.. tyle od siebie.. Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach -składu mieszanki paliwowo-powietrznej. a co za tym idzie za spalanie w aucie ktore u ciebie jest troche zawyzone :) .
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie coś się stało, że się ze...psuło. bo po zakupie bez problemu miesiłem się w 13litrach, a spalanie zaczęło rosnąć zimą, myślałem, ze norma, ale zrobiło się ciepło a pali dalej jak smok. Zobaczę jak się zachowuje z lambdą (jak w końcu do mnie dotrze) i wtedy będę szukał problemu, zastanawiam się czy regulator ciśnienia nie padł i nie pompuje za dużego ciśnienia. bo pompa jest delikatnie rzecz ujmując głośna

 

Aha. mam problem z pompką jeszcze taki, że jakiś inteligenty domorosły elektryk podpiął ją na krótko po stacyjce z ominięciem oryginalnego przekaźnika i bezpiecznika ;/ ale przeglądając forum widzę, że to całkiem powszechne zjawisko uciekającego sterowania pompą, (również będę szukał rozwiązania - przerwany przewód, a może jakiś tranzystor w sterowniku się spalił).

 

Jak zrobię mu na dniach kompleksowy przegląd to nie omieszkam podzielić się z Wami spostrzeżeniami i wnioskami.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bertone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ok, lambda założona, teraz wnioski:

- lambda chyba jakoś działa bo widać teraz delikatne falowanie wolnych obrotów - bez lambdy stabilne 650, z lambdą faluje ok 650-680.

- spalanie wróciło do normy po resecie komputera, jest w normie i z lambdą i bez. Zobaczę po dłuższej jeździe jak ona się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.