Skocz do zawartości

bertone

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bertone

  • Urodziny 13.05.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bertone Freeclimber 2.7i (ETA)

Osiągnięcia bertone

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. bertone

    M20B27 i lambda

    ok, lambda założona, teraz wnioski: - lambda chyba jakoś działa bo widać teraz delikatne falowanie wolnych obrotów - bez lambdy stabilne 650, z lambdą faluje ok 650-680. - spalanie wróciło do normy po resecie komputera, jest w normie i z lambdą i bez. Zobaczę po dłuższej jeździe jak ona się zachowuje.
  2. bertone

    Przepływka M20B20

    pracuję nad zastąpieniem przepływomierza MAP'em, robię to pod M20B27, ale moduł adaptera będzie miał możliwość autokalibracji pod dowolny silnik jedynie wymagane będzie podłączenie jednocześnie MAP'a i sprawnego przepływomierza i jazda w takiej konfiguracji przez chwile. Możliwość zczytania i wgrywania map kalibracji, jednym słowem uniwersalny adapter. Pytanie czy bylibyście zainteresowani takim ustrojstwem? Teoretycznie wyrzucenie przepływomierza to same zalety :) pozdrawiam
  3. bertone

    M20B27 i lambda

    Zgadza się, to jest wtryskiwacz ale chyba w wersji jetronic, a ja mam motronica i tego tam nie ma, wychodzi tylko jeden przewód podciśnieniowy do regulatora ciśnienia.
  4. bertone

    M20B27 i lambda

    wpadłem na to, ale nie mogłem go namierzyć, bo chyba wersja z motronicem nie ma wtryskiwacza rozruchowego ;)
  5. bertone

    M20B27 i lambda

    czy jest ktoś z warszawy okolic woli z podobnym silnikiem, żeby dzisiaj pożyczyć na 5 minut lambde, sprawdzić czy sterownik na nią reaguje? Pozdrawiam.
  6. bertone

    M20B27 i lambda

    no właśnie coś się stało, że się ze...psuło. bo po zakupie bez problemu miesiłem się w 13litrach, a spalanie zaczęło rosnąć zimą, myślałem, ze norma, ale zrobiło się ciepło a pali dalej jak smok. Zobaczę jak się zachowuje z lambdą (jak w końcu do mnie dotrze) i wtedy będę szukał problemu, zastanawiam się czy regulator ciśnienia nie padł i nie pompuje za dużego ciśnienia. bo pompa jest delikatnie rzecz ujmując głośna Aha. mam problem z pompką jeszcze taki, że jakiś inteligenty domorosły elektryk podpiął ją na krótko po stacyjce z ominięciem oryginalnego przekaźnika i bezpiecznika ;/ ale przeglądając forum widzę, że to całkiem powszechne zjawisko uciekającego sterowania pompą, (również będę szukał rozwiązania - przerwany przewód, a może jakiś tranzystor w sterowniku się spalił). Jak zrobię mu na dniach kompleksowy przegląd to nie omieszkam podzielić się z Wami spostrzeżeniami i wnioskami. Pozdrawiam.
  7. bertone

    M20B27 i lambda

    przy 100km/h jest coś około 2.5k obr/min, jak przyjdzie sonda sprawdzę od razu czy wtryskiwacze nie leją i ciśnienie w listwie.
  8. bertone

    M20B27 i lambda

    no właśnie ta śruba jest wkręcona w coś w rodzaju łączenia 2 rur nie bezpośrednio w nich. oznaczenia na komputerze: 0 261 200 154 (w manualu "Injection control system: Motronic", złącze 3rzędowe, złącze diagnostryczne typu 'pacman') i kody kreskowe: 0 63.29 26SA0843 1519005044 jeżeli z tego da się odczytać czy powinna być/czy nie lambda to byłoby fajnie. W tym momencie potrafi mi spalić 18l/100km w mieście. w mieszanym (wawa i trasa 150km) 13-14 no fakt że aerodynamika jest na poziomie średniej wielkości stodoły, ale nie poruszam się raczej z prędkościami autostradowymi (optymalnie to 90-100km/h) opony 235/75/15, przełożenie dyfra:1.363 dodatkowo na reduktorze:1,297(szosowo) więc nie ma zbyt ciężko.
  9. Witam, jestem posiadaczem cuda japońsko-niemiecko-włoskiej motoryzacji, a dokładniej Bertone Freeclimber'a czyli Daihatsu Rocky z silnikiem BMW M20B27 a złożonym przez szalonych konstruktorów z Bertone. Będąc już posiadaczem jednego Daihatsu (Ferozy) zakochałem się w marce, natomiast posiadając taki unikat jak Bertone mam to co najlepsze z obu marek, dzielnosć terenowa Rockiego i całkiem przyjemne przyspieszenie i v.max dzięki serduszku BMW, które potrafi sympatycznie ryknąć kiedy jest potrzeba :) Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  10. bertone

    M20B27 i lambda

    Witam, jako, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać, więc: WITAM :) jestem szczęśliwym posiadaczem Bertone Freeclimbera z silnikiem BMW M20B27 sam silnik pracuje poprawnie, równe obroty na poziomie ok 700, przyspiesza całkiem chętnie, oleju nie pali, płynu nie bierze, ale do rzeczy. Posiadane przeze mnie cudo nie ma katalizatora ani lambdy, posiada natomiast okrągłe gniazdo 4pinowe, z nakręcaną zaślepką - na 99% do lambdy, natomiast w kolektorze na odcinku gdzie idą dwie rury zaraz za wejściem z kolektorów "3 do 1" jest wspawane "coś" między rurami i wkręcona tam jest śruba imbusowa. Po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd lambdy (częstość ok 10%), który po skasowaniu już się nie pojawił, natomiast sam odczyt wartości lambdy był z tego co pamiętam około 0.45V. Instalacji podtlenku LPG nie ma i nigdy nie było jest to wersja super ETA, 129KM (wg. instrukcji istniała wersja bez katalizatora) rocznik 1990 Teraz pytania: - czy to wspawane "coś" to gniazdo lambdy? - czy komputer zauważy sam z siebie lambde i zacznie odczytywać dane, zamiast trzymać sztywno swoją wartość, czy trzeba coś przeprogramowywać? - jeżeli tak, to czy można liczyć na zmniejszenie spalania? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.